|
|
|
|
451 posts |
Godenzoon 24-02-2010 om 00:33 |
|
|
|
|
|
|
Ik ben benieuwd of Jol Eriksen ook in Europees verband laat starten.. Zou wel een hele goede leerschool voor hem zijn! |
| Een Ajacied ben je niet voor even, maar je hele leven! |
|
| |
|
|
|
33 posts |
Godenzoon 24-02-2010 om 12:03 |
|
|
|
|
|
|
Ajax maakt zeker een kans als ze net zo spelen als dat je in Amsterdam deden!!  |
|
| |
|
|
|
 146 posts |
Redacteur 24-02-2010 om 22:47 |
|
|
|
|
|
|
ik denk dat het wel mogelijk is maar de kans is wel erg klein. zeker nu we ook nog suarez moeten missen, maar zal ze net zo spelen als tegen vitesse maar de kansen beter benutten zie ik zeker kansen |
AFCA Kampioen 10'11 |
|
| |
|
|
|
451 posts |
Godenzoon 24-02-2010 om 22:53 |
|
|
|
|
|
|
En nog meer kansen zonder Sissoko en Buffon!!
Suarez was thuis tegen Juve ook niet al te best.. Dus we kunnen het best zonder hem! Met een beetje creativiteit op het middenveld.. Wie weet..  |
|
| |
|
|
|
 9 posts |
Godenzoon 25-02-2010 om 12:08 |
|
|
|
|
|
|
het zo kunnen 2 scoren of 1 voor de verlingen we blijven hopen  |
hoi |
|
| |
|
|
|
 56 posts |
Godenzoon 25-02-2010 om 22:58 |
|
|
|
|
|
|
Ik denk wel dat ze doorgaan! |
|
|
| |
|
|
|
 1368 posts |
Beheerder 25-02-2010 om 23:30 |
|
|
|
|
|
|
Nieuwe stelling van 26 t/m 6 maart
'Alderweireld - Oleguer moet het vaste centrale verdedigingsduo blijven' |
|
|
| |
|
|
|
1 posts |
Godenzoon 26-02-2010 om 01:18 |
|
|
|
|
|
|
nee, ik denk dat zeker in de gewone competitie het beter is om met vertonghen en alderweireld te spelen.
verdedigend hoeft het niet zo sterk en vertonghen is inschuivend echt een meerwaarde, iets wat olegeur niet kan brengen. |
|
| |
|
|
|
451 posts |
Godenzoon 26-02-2010 om 02:17 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Jappa |
verdedigend hoeft het niet zo sterk en vertonghen is inschuivend echt een meerwaarde, iets wat olegeur niet kan brengen.
|
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar ik denk ook aan de linksback positie.. Een Anita of Urby vind ik niet sterk genoeg, en Vertonghen kan daar ook prima spelen.
Oleguer doet het de laatste tijd prima, en Alderweireld heb je eventueel voor het inschuiven/lange pass. |
|
| |
|
|
|
 639 posts |
Godenzoon 26-02-2010 om 08:36 |
|
|
|
|
|
|
Je hoeft niet altijd een verdediger te hebben die opbouwend goed is. Kijk naar Juventus. Die hebben ook niet echt een man die goed kan opbouwen dus ik zeg gewoon zo laten. |
AFC AJAX AMSTERDAM KAMPIOEN 2010/2011. ***
|
|
| |
|
|
|
 180 posts |
Redacteur 26-02-2010 om 11:02 |
|
|
|
|
|
|
Eens
Je zag gister dat Oleguer gewoon nog steeds erg goed is. Hij kan nog steeds makkelijk mee op het Europese niveau en dat is erg mooi om te zien. Met Vertonghen op links ben je veel minder kwetsbaar, dus gewoon zo laten zou ik zeggen. |
|
| |
|
|
|
 18 posts |
Godenzoon 26-02-2010 om 13:01 |
|
|
|
|
|
|
mee eens oleguer moet blijven staan zowiezo en vertonghen gewoon linksback. |
|
| |
|
|
|
46 posts |
Godenzoon 26-02-2010 om 17:11 |
|
|
|
|
|
|
Ik had het gisteren toch anders gedaan omdat Juve met 2 'aanvallers' speelt. Dan had ik toch een Alderweireld en Vertonghen centraal opgesteld, met een Emanuelson linksback. Oleguer vind ik geen topverdediger om eerlijk te zijn, ookal presteert hij aardig de laatste tijd.  |
|
| |
|
|
|
451 posts |
Godenzoon 26-02-2010 om 17:29 |
|
|
|
|
|
|
| quote: CDBAFCA | Ik had het gisteren toch anders gedaan omdat Juve met 2 'aanvallers' speelt. Dan had ik toch een Alderweireld en Vertonghen centraal opgesteld, met een Emanuelson linksback. Oleguer vind ik geen topverdediger om eerlijk te zijn, ookal presteert hij aardig de laatste tijd.  |
Gelukkig is Martin Jol de trainer van Ajax
|
|
| |
|
|
|
33 posts |
Godenzoon 27-02-2010 om 15:25 |
|
|
|
|
|
|
vind dat oleguer het heel goed doet maar vertonghen op links is helemaal niks... vind het heel jammer maar toch liever vertonghen+alderweireld  |
|
| |
|
|
|
933 posts |
Site legende 27-02-2010 om 16:29 |
|
|
|
|
|
|
Perfect duo!  Ervaring en talent naast elkaar is ideaal en dan schuif je Vertonghen door als middenvelder waar die ook liever en beter speelt. Zo zie ik het ook het liefst, zo hebben we tenminste die dwaze Kameroener niet op het middenveld lopen... |
|
| |
|
|
|
18 posts |
Godenzoon 27-02-2010 om 19:14 |
|
|
|
|
|
|
Ik denk dat het wel goed is om ook een meer ervaren speler achterin te hebben. Een verdediging met een gemiddelde leeftijd van 22 is gewoon te onervaren.
Ook is het goed voor de lengte, waar Oleguer gewoon een stuk langer is dan een Anita. Ook al heeft Anita een prima inzet, ik denk dat Oleguer daar toch een stuk bruikbaarder is in de verdediging.
Dus, ik zou het wel doen, maar ik ben Jol niet en als die het anders ziet kan ik daar prima mee leven  Ik vind het namelijk wel prachtig als de gehele defensie uit de jeugdopleiding komt, dat doet me toch goed. |
|
| |
|
|
|
64 posts |
Godenzoon 01-03-2010 om 12:31 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Wesley | Perfect duo!  Ervaring en talent naast elkaar is ideaal en dan schuif je Vertonghen door als middenvelder waar die ook liever en beter speelt. Zo zie ik het ook het liefst, zo hebben we tenminste die dwaze Kameroener niet op het middenveld lopen... |
Op welke positie zie jij Vertonghen dan op het middenveld? Hij heeft te weinig dynamiek om centraal te spelen en als linker middenvelder doe je hem onrecht aan. Zoals hij nu speelt, een opkomende verdediger met spelverdelende kwaliteiten, komt Vertonghen helemaal tot zijn recht.
Verder vind ik dat Vertonghen nu de laatste weken erg goed speelt en zich ontpopt als een echte leider. Ik zie Vertonghen dus nu al het liefst als aanvoerder.
Het is jammer voor Oleguer, maar hij heeft 2 betere spelers voor zich. En als je iets zou aanpassen dan is een verdediging Vertonghen-Oleguer logischer dan Alderweireld-Oleguer. |
|
| |
|
|
|
 156 posts |
Godenzoon 03-03-2010 om 20:18 |
|
|
|
|
|
|
Is een heel goed duo..... maar wat moet ajax zonder vertonghen. Als vertoghen nou op de positie kon spelen van anita
 |
|
| |
|
|
|
46 posts |
Godenzoon 04-03-2010 om 08:50 |
|
|
|
|
|
|
waarom zou je het duo Alderweireld/Vertonghen vervangen na een paar aardige wedstrijden van Oleguer. Ik vind Oleguer niet kopsterk genoeg naast Vertonghen en Alderweireld, ook de opbouw ontbreekt. Lekker Alderweireld/Vertonghen houden en Emanuelson op de linksback!  |
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Wat gaat Ajax doen tegen NAC?
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
NAC Breda - AFC Ajax 11 februari 2012, 20:45 uur Rat Verlegh Stadion Eredivisie |

|
|
VORIGE WEDSTRIJD |
AFC Ajax 0-2 FC Utrecht 5 februari 2012, 12:30 uur Amsterdam ArenA Eredivisie |

|
|
|
|
|