Naam: Martijn Ruiter Leeftijd: 18 jaar Woonplaats: Andijk, een dorp in de kop van West-Friesland. Functie: Ik hou me bezig met profielen, aandelen, standen, programma en het contact met de jeugdspelers, de toekomst van onze club dus.
Ajacied sinds: 4 december 1990. Vanaf 1997 volg ik Ajax iedere week. Vorig jaar had ik een SCC op 430, maar sinds dit seizoen op 424. Tevens heb ik een uitkaart. Favoriete Ajacied toen: Jari Litmanen, sublieme voetballer. Zijn blessuregevoeligheid heeft hem niet zo groot gemaakt als wat hij zou kunnen, dat is erg jammer. Favoriete Ajacied nu: Jan Vertonghen. Een Belg die speelt met passie, bravoure en lef. Echt een speler naar mijn hart. Geweldig schot in z'n poten. Favoriete goal: De goal van Jesper Gronkjaer tegen NEC. Vanaf links, naar binnentrekken en de verre hoek inkrullen. De ArenA was muisstil van bewondering.
Favoriete buitenlandse club: Real Madrid CF sinds 2000 eigenlijk. Ik begon de Champions League te volgen en daarin deed Real het heel goed. Ik ben ze gaan volgen en vind het nog altijd een erg mooie ploeg. Favoriete buitenlandse speler: Fabio Cannavaro. Een Italiaanse verdediger die hard maar fair speelt. Een kleine man die ieder kopduel wint. Hoe hij het doet weet ik niet, maar dat hij geweldig is is zeker.
Naam: Peter van Remmen Leeftijd: 21 jaar Woonplaats: Maarssen Functie: Beheerder. Zorg dat alles goed verloopt, plaats af en toe nieuws, columns & specials.
Ajacied sinds: 31 oktober 1987, nooit voor een andere club geweest. Altijd Ajax! Favoriete Ajacied toen: Marc Overmars, door hem ben ik Ajax écht gaan volgen. Fantastische speler. Maar Andy van der Meyde, Daniël de Ridder, Mauro Rosales en Jesper Gronkjaer pronken ook op mijn lijstje. Favoriete Ajacied nu: Darío Cvitanich. Harde werker, snel, kopsterk, aanspeelbaar, scorend vermogen... noem het op en hij heeft het. Ben zeer gecharmeerd van zijn speelstijl en kwaliteiten. Favoriete goal: Brian Laudrup tegen Cambuur (6-2-2000). Opdrijven met de bal vanaf de middenlijn, pachtige één-twee met Dani, keeper uitspelen, speler uitkappen en inschieten. Gewoon genieten! Bekijk 'm hier.
Favoriete buitenlandse club: Real Madrid. Al wisselt het nog wel is. Maar met Zinedine Zidane was het natuurlijk een wereldploeg. Liverpool vind ik ook een prachtclub. Favoriete buitenlandse speler: Harry Kewell ben ik altijd fan van geweest en nog steeds. Heerlijke voetballer, maar helaas erg blessuregevoelig.
Naam:Ryan
Leeftijd:14
Functie:Ik ga noch naar school haha.
Ajacied sinds:Ik ongeveer 5 jaar was (liefde op het eerste gezicht haha)
Favoriete Ajacied ooit:Huntelaar vond ik echt super.
Maar Maxwell vond ik echt goed.Hij stond ook op mijn plaats toen ik noch voetbalde.
Favoriete Ajacied nu: Suarez en Van der Wiel hij is gewoon een super talent.
Favoriete buitelandse club:Liverpool FC de op 1 na mooiste club te werled (Ajax is net iets mooier)
Mooiste goal: Die omhaal van Van Basten.Je weet wel welke .
Naam: Niels Leeftijd: 16 jaar Woonplaats: Sliedrecht, een dorp in Zuid-Holland, ligt naast Dordrecht. Functie: nvt.
Ajacied sinds: Ik ben Ajax echt actief gaan volgen sinds 2004. Favoriete Ajacied toen: Rafaël van der Vaart vond ik altijd een geweldige speler! Favoriete Ajacied nu: Suarez door zijn kwaliteiten en Jan Vertonghen door zijn geweldige persoonlijkheid en passie. Ook wardeer ik spelers van het type Gabri die door hard werken een heel eind komen. Favoriete goal: De omhaal van MvB was erg mooi, het hakje van Rafaël en de solo van Zlatan zal ik ook niet snel vergeten.
Favoriete competitie: De Premier League vind ik echt een schitterende competitie! De sfeer die er heerst in de stadions, het geweldige voetbal, de geweldige individuele kwaliteiten van topvoetballers die er spelen, de schitterende goals... Heerlijk om ernaar te kijken! En dan nog het liefst met een Engelse commentator... Favoriete buitenlandse club: Liverpool door de geweldige sfeer en Barça door het schitterende voetbal wat zij laten zien. Favoriete buitenlandse speler: John Terry vindt ik een geweldige voetballer.
Naam: Hans Leeftijd: 18 Woonplaats: Zwolle, en volgend jaar wss Amsterdam
Functie: nvt.
Ajacied sinds: Zolang ik me kan herinneren Favoriete Ajacied toen: Christian Chivu. En Heitinga was ik fan van geworden omdat hij toen zo zwaar geblesseerd was, en later alleen maar meer. Favoriete Ajacied nu: Enoh vanwege zijn voetbalkwaliteit en hoe die als mens is (zover ik dat kan zien natuurlijk) Favoriete goal: De vrije trap van Chivu tegen Vitesse. Favoriete competitie: Serie A, ik ben gewoon helemaal gek van het Italiaanse voetbal. Favoriete buitenlandse club: Juventus. Favoriete buitenlandse speler: Dat kan alleen Del Piero zijn.
Naam: Maarten Leeftijd: 23 jaar Woonplaats: Nijmegen Functie: Columnist
Ajacied sinds: vanaf 1994 Favoriete Ajacied toen: Edwin van der Sar, omdat het de beste keeper ooit is. Edgar Davids, omdat hij precies heeft wat Ajax heel vaak nodig heeft en uniek in zijn soort is. Favoriete Ajacied nu: Gabri, werklust, inzet, een goede prof en nog kunnen voetballen ook. Favoriete goal: Schoonheid: omhaal Marco van Basten. Moment: puntjertje Kluivert. Technisch: Zlatan Favoriete competitie: Nederlandse, want daar speelt mijn cluppie in. Maar daarna Engeland en Spanje. Favoriete buitenlandse club: AC Milan en Manchester United Favoriete buitenlandse speler: Mijn favoriete speler is Wesley Sneijder. Ik vind dat zo'n goede voetballer, die alleen nog maar beter wordt en de wereldtop echt wel gaat halen! En een echte buitenlander: Pipo Inzaghi, omdat zijn goals gewoon geen toeval zijn. En natuurlijk spelers als Messi, C. Ronaldo, Kaká, Gerrard, Lampard, Xavi, Iniesta...waar iedereen van kan genieten.
Ajacied sinds: 2002, toen was ik voor het eerst bij Ajax voor een training. Wist bij god niet wie iedereen was, dus ben gewoon met wat spelers op de foto gegaan: Didulica, Vierklau, Chivu en v.der Meijde wist ik later toen ik de foto's ging vergelijken met de elftal poster die ik toen ook kreeg. Diezelfde dag had ik ook de hantekening van R.Koeman gescoord (ja, van hem wist ik wel de naam, ken je klassiekers, hehehe ) en kwam ik met m'n kop op AT5. Helaas had die dag ook een mindere kant: Fortuyn werd neergeschoten... Helaas gebeuren dat soort dingen in Nederland, v. Gogh idem dito. Favoriete Ajacied toen: Chivu, v.der Meijde, Galasek. Favoriete Ajacied nu: Gabri. Favoriete goal: Omhaal Huntelaar halve finale beker Gatorade Cup, pfff ik werd helemaal gek Had kaartjes gewonnen voor de finale van toen in de Kuip. Daar scoorde die weer in zo'n beetje de laatste minuut. Prachtige sfeer. De solo van Zlatan was ook magistraal. Favoriete competitie: Premier League, geen uitleg noodzakelijk lijkt me. Favoriete buitenlandse club: Barçalona FC wegens de connectie met Ajax en door het geweldige voetbal dat ze spelen. Arsenal had vroeger ook een voorkeur maar na het vertrek van Bergkamp, Henry, Ljiunberg, Pires, Cambell (vergeet er nog een paar) en het vertrek naar het nieuwe stadion is het een stuk minder geworden.... Internationale heeft ook een voorkeur wegens de aanwezigheid van Maxwell, Chivu en Zlatan. Favoriete buitenlandse speler: Totti, Ribéry en Zlatan.
Favo goal nog een keer, ook de reactie achteraf van KJH, hoe die in de camara kijkt
Naam: Martijn Ruiter
Leeftijd: 18 jaar
Woonplaats: Grootebroek, een dorp in de kop van West-Friesland.
Functie: Zeikerd.
Student: Accountancy, Hes Amsterdam.
Ajacied sinds: 4 mei 1990.
Favoriete Ajacied toen: We hebben in de loop van de jaren veel geweldige voetballers gehad. Bergkamp, Litmanen, Van der Vaart, Sneijder, Heitinga etc..
Favoriete Ajacied nu: Jan Vertonghen.
Favoriete buitenlandse club: Atletico Madrid sinds 2003 en in 2005 wedstrijd bezocht.
Naam: Martijn Ruiter
Woonplaats: Grootebroek, een dorp in de kop van West-Friesland.
Functie: Zeikerd.
Student: Accountancy, Hes Amsterdam.
Ajacied sinds: 4 mei 1990.
Favoriete Ajacied toen: We hebben in de loop van de jaren veel geweldige voetballers gehad. Bergkamp, Litmanen, Van der Vaart, Sneijder, Heitinga etc..
Favoriete Ajacied nu: Jan Vertonghen.
Favoriete buitenlandse club: Atletico Madrid sinds 2003 en in 2005 wedstrijd bezocht.
Naam: edwin van tuyl
Leeftijd: 15 jaar
Functie: ?
Ajacied sinds: Uuh altijd al
Favoriete Ajacied toen: Wesley sneijder/zlatan
Favoriete Ajacied nu: Jan vertonghen
Favoriete goal: Zlatan tegen NAC
Favoriete buitenlandse club: Fiorentina
Favoriete buitenlandse speler: Hier had ik echt even over moeten denken maar ik heb dan toch maar gekozen Kun Aguero
Naam: Jessica de Wit Leeftijd: 19 jaar Woonplaats: Ledeacker, dorpje in Brabant
Ajacied sinds: Ik zou 't niet weten eigenlijk, sinds ik me interesseer in voetbal iig, voor een andere club ben ik iig nooit geweest! Favoriete Ajacied toen: tjaa.. dat weet ik eigenlijk ook niet, wel weet ik dat Huntelaar echt geweldig was! hij was echt mijn nummer één! Favoriete Ajacied nu: Suarez!!!! Favoriete goal: Omhaal Huntelaar tegen Roda uiteraaard!
Favoriete competitie: Eredivisie natuurlijk! Al is de engelse Premier League natuurlijk wel errugg sfeervol en zeer goed! Favoriete buitenlandse club: Dat is denk ik.. Liverpool ofzo Favoriete buitenlandse speler: C. Ronaldo vind ik erg goed! (en niet omdat ik een meisje ben!)
Naam: Rutger van der Weide
Functie: nvt
Ajacied sinds: Altijd al supporter van Ajax geweest, volg Ajax bijna elke dag sinds 2006.. Heb op dit moment geen tijd voor een seizoenskaart, omdat ik zelf zondag moet voetballen.
Favoriete Ajacied toen: Marc Overmars, jeugd idool!
Favoriete Ajacied nu: Gregory van der Wiel: jong, speelt met lef, fantastische instelling en ik hou van verdedigers die aanvallend ook wat kunnen inbrengen. Wat een actie tegen AZ overigens..
Favoriete goal: Blijft toch wel van Zlatan tegen NAC, puur om de individuele klasse.
Favoriete buitenlandse club: Inter Milaan.
Favoriete buitenlandse speler: Andrea Pirlo, fantastische middenvelder die zijn voeten laat spreken. Al jarenlang een bepalende speler voor AC Milaan en wat was hij toch goed op het WK in 2006..
Ajacied sinds: Mijn vader praatte het me van jongs af aan al aan. Ik ben me echt gaan interesseren in wedstrijden in 1994 of zo, toen snapte ik het spelletje pas, haha.
Favoriete Ajacied toen: Petterson heb ik niet echt meegemaakt, maar wel gezien op video's die mijn vader heeft. Erg goede speler die de bal ongelofelijk vast kon houden. Was ook een grote fan van Litmanen en Bergkamp.
Favoriete Ajacied nu: Luis Suarez verreweg. Wat een held. Altijd leuk om naar te kijken. Niet alleen een goede individualist zoals de meeste mensen zeggen, maar ook een hele goede loper en kaatser. Overzicht heeft hij ook echt wel.
Ben de laatste tijd ook een groot fan aan het worden van Alderweireld. Wat is hij voetballend sterk. Ziet echt alles, rust aan de bal, strak inpassen; echt geweldig.
Favoriete goal: De goal van Kluivert in de CL-finale van 1995. Omdat ik als ukkie met mijn hele familie achter de tv zat en het een erg groot feest was 10 minuten lang.
Favoriete buitenlandse club: Arsenal speelt momenteel mooi voetbal. Net als Barca.
Favoriete buitenlandse speler: Ibra.