|
|
|
|
 1196 posts |
Erelid 30-06-2009 om 17:18 |
|
|
|
|
|
|
Zaterdag begint de 96e editie van de Tour de France. De tour begint in Monaco en loopt via Marseille naar de Pyreneeën, waar de Caravan nog even door Andorra en Spanje trekt, om vervolgens dwars door Frankrijk richting Alpen te vertrekken. Vanuit de Alpen, waar ook door Zwitserland wordt gefietst, gaan de heren iets naar onder om vervolgens Parijs te naderen, waar de Champs-Élysées traditiegetrouw de definitieve finish is.
Wie zijn jouw favorieten? Persoonlijk vind ik het erg vet dat er weer twee Nederlandse ploegen deelnemen, de Rabobank en de Skil-Shimano. Ik gok dat Alberto Contador de Tour weer wint, hoewel ik hoop op Lance Armstrong, die man is een legende. Al pakt hij hem weer bewijst hij de beste fietser ooit te zijn. Zo'n carrière zal nooit iemand kunnen evenaren. Kanker krijgen, de Tour zeven keer winnen, stoppen en dan opnieuw de Tour winnen.
De grote mannen zijn dit jaar:
- Lance Armstrong (Astana)
- Alberto Contador (Astana)
- Andreas Klöden (Astana)
- Levi Leipheimer (Astana)
- Cadel Evans (Silence - Lotto)
- Robert Gesink (Rabobank)
- Denis Menchov (Rabobank)
- Andy Schleck (Team Saxo Bank)
- Frank Schleck (Team Saxo Bank)
- Kim Kirchen (Team Columbia - HTC)
- Luis León Sánchez (Caisse d'Epargne)
- Carlos Sastre (Cervélo Test Team)
- Vladimir Efimkin (AG2R La Mondiale) |
|
| |
|
|
|
 186 posts |
Godenzoon 30-06-2009 om 18:12 |
|
|
|
|
|
|
Wielrennen is tof en de Tour is super. Ik denk dat Contador de Tour gaat winnen, A. Schleck kan ook eens gaan verassen. Het is inderdaad leuk dat er 2 Nederlandse ploegen meedoen, hopelijk komt er nu eindelijk weer eens een Nederlandse etappezege. |
|
|
| |
|
|
|
 24 posts |
Godenzoon 30-06-2009 om 18:33 |
|
|
|
|
|
|
Ik denk ook dat Contador wint. Met als eeuwige 2de Evans. Menchov derde. Gesink zal denk ik rond de 7de plaats eindigen. Armstrong zal het niet redden dit jaar. Zelfs niet met de grote doorzettingskracht van hem. Hopelijk weet rabobank een aantal ritten te winnen. [Bewerkt door Kanibaal op 30-06-2009 om 18:35] |
|
| |
|
|
|
 270 posts |
Godenzoon 30-06-2009 om 18:40 |
|
|
|
|
|
|
Ik denk dat het dit jaar zal gaan tussen Contador en Mentsjov. Mentsjov was in de Giro ijzersterk en ik verwacht dat hij die lijn doortrekt in de Tour. Echter is Contador een iets betere tijdrijder en dat kan wel eens het verschil gaan maken. Tevens vlak ik ook Lance Armstrong, Frank Schleck, Andy Schleck, Carlos Sastre, Cadel Evans en Andreas Kloden niet uit.
Ook vind ik het erg jammer dat Valverde niet meedoet. Dat is altijd mijn persoonlijke favoriet, mede door zijn aanvallende stijl van fietsen. [Bewerkt door rickjeh op 30-06-2009 om 18:42] |
|
| |
|
|
|
 436 posts |
Godenzoon 30-06-2009 om 19:27 |
|
|
|
|
|
|
Doet Tom Boonen niet mee? |
Eens Ajacied, altijd Ajacied |
|
| |
|
|
|
 270 posts |
Godenzoon 30-06-2009 om 19:32 |
|
|
|
|
|
|
| quote: ryanc230 | Doet Tom Boonen niet mee? |
Waarschijnlijk niet. Hij zou vandaag uitspraak van de rechter krijgen maar de betreffende rechter heeft zichzelf onbevoegd verklaart. Waarschijnlijk kan de uitspraak daardoor niet komen voordat de tour begint.
|
|
| |
|
|
|
 436 posts |
Godenzoon 30-06-2009 om 19:33 |
|
|
|
|
|
|
| quote: rickjeh | [...]
Waarschijnlijk niet. Hij zou vandaag uitspraak van de rechter krijgen maar de betreffende rechter heeft zichzelf onbevoegd verklaart. Waarschijnlijk kan de uitspraak daardoor niet komen voordat de tour begint.
|
Zo iemand vedient niet mee te doen. |
Eens Ajacied, altijd Ajacied |
|
| |
|
|
|
 186 posts |
Godenzoon 01-07-2009 om 14:57 |
|
|
|
|
|
|
T. Dekker betrapt op doping. Owh wat is die gast dom. |
|
|
| |
|
|
|
 99 posts |
Godenzoon 01-07-2009 om 15:29 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Hans | T. Dekker betrapt op doping. Owh wat is die gast dom. |
ja? wat een sukkel |
Rood wit Kampioen! |
|
| |
|
|
|
 1196 posts |
Erelid 01-07-2009 om 15:30 |
|
|
|
|
|
|
Wat een sukkel. Zo'n groot talent en heet z'n hele carrière al verkloot. Robert Gesink! |
|
| |
|
|
|
 1375 posts |
Beheerder 01-07-2009 om 15:42 |
|
|
|
|
|
|
Thomas Dekker niet naar Tour de France
01 juli 2009
Thomas Dekker zal niet van start gaan in de Ronde van Frankrijk. De renner van Silence-Lotto is in december 2007 betrapt op het gebruik van EPO bij een controle buiten competitie. De Belgische ploeg zet Dekker per direct op non-actief.
Bij de controle in 2007 was de uitslag in eerste instantie negatief. Door verbeterde methodes kon achteraf toch nog EPO-gebruik worden vastgesteld. Ploegleider van Thomas Dekker, Marc Sergeant, zegt in een eerste reactie teleurgesteld te zijn: "Ik ben zwaar ontgoocheld. Hij reed op het moment van de controle voor Rabobank, maar het nieuws komt toch hard aan."
Dekker zal in de Tour nu worden vervangen door de Brit Charles Wegelius.
Bron: Wielerupdate |
|
|
|
| |
|
|
|
 24 posts |
Godenzoon 01-07-2009 om 16:08 |
|
|
|
|
|
|
Dom Dom Dom en nog eens Dom. Hopelijk zegt hij dat hij het gedaan heeft en ontkent hij niet anders krijg je zo'n hele rechtzaak en dergelijke. Zoals wel vaker voorkomt. |
|
| |
|
|
|
 1375 posts |
Beheerder 01-07-2009 om 16:14 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Kanibaal | Dom Dom Dom en nog eens Dom. Hopelijk zegt hij dat hij het gedaan heeft en ontkent hij niet anders krijg je zo'n hele rechtzaak en dergelijke. Zoals wel vaker voorkomt. |
Er komt een B-staal. Als ook die positief is, wordt hij ontslagen. Echt een domme actie... En Evans zal ook wel balen. |
|
|
| |
|
|
|
 1887 posts |
Beheerder 01-07-2009 om 16:15 |
|
|
|
|
|
|
De reden dat ik wielrennen niet volg. Al die randzaken maken de sport kapot. In de voetballerij zal er ook wel wat gebeuren, maar daar is het geen big issue in de media. |
|
| |
|
|
|
36 posts |
Godenzoon 01-07-2009 om 16:39 |
|
|
|
|
|
|
Het was gebeurt toen hij 2 jaar geleden bij de Rabobank zat, dus dat is al wat minder erg.
Maar nog steeds erg dom. |
|
| |
|
|
|
 24 posts |
Godenzoon 01-07-2009 om 16:39 |
|
|
|
|
|
|
Dit kan het einde van zijn carriere betekenen. Zonde van zo'n getalenteerde wielrenner. |
|
| |
|
|
|
 377 posts |
Site legende 01-07-2009 om 16:41 |
|
|
|
|
|
|
zonde zonde,
maar ach bijna de TOUR!!! |
|
|
| |
|
|
|
 181 posts |
Godenzoon 01-07-2009 om 17:45 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Silvester | zonde zonde,
maar ach bijna de TOUR!!! |
JUIST!!  |
|
| |
|
|
|
61 posts |
Godenzoon 01-07-2009 om 17:55 |
|
|
|
|
|
|
Ik volg meestal alleen de Tour
En dan soms de Giro en de Vuelta als ik tijd heb |
|
| |
|
|
|
 966 posts |
Hoofdredacteur 01-07-2009 om 18:02 |
|
|
|
|
|
|
Ik hoop dat Denis Menchov wint, aangezien hij voor Rabo rijdt en de giro ook al won en altijd lang meedoet. Maar ik denk gewoon Armstrong en anders Contador. |
|
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Moet Frank de Boer een conract voor onbepaalde tijd krijgen?
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
v.v. Oldenzaal - AFC Ajax 4 juli 2012 Sportpark De Thij Vriendschappelijk |

|
|
VORIGE WEDSTRIJD |
Vitesse 1-3 AFC Ajax 6 mei 2012, 14:30 uur Gelredome Eredivisie |

|
|
|
|
|