|
|
Zelf Gevonden Ajaxnieuws!
|
|
 464 posts |
Godenzoon 08-05-2010 om 17:27 |
|
|
|
|
|
|
Vertonghen blijft bij Ajax: 'Met de hand op mijn hart: er speelt niets'
Jan Vertonghen werd in de media al met clubs als Barcelona en Everton in verband gebracht, maar heeft tot dusver nog niets gehoord. De mandekker verwacht dan ook volgend jaar nog bij Ajax te spelen en ziet dat helemaal niet als iets verkeerds. “Ik voel me echt verbonden met deze club en de stad”, zegt Vertonghen in Het Parool.
De Belg liet al eerder weten bij Ajax te willen blijven en stelt dat hij niet eens over een vertrek hoeft na te denken, omdat de belangstelling van andere clubs niet meer dan geruchten zijn. “Met de hand op mijn hart: er speelt niets. Maar ik lees het wel graag”, zegt Vertonghen, die naar eigen zeggen nog niet is uitgeleerd bij Ajax en nog wat stapjes moet maken.
“Het grote verschil tussen mij en bijvoorbeeld Gerard Piqué en Carlos Puyol is niet het voetballen, maar echt dat verdedigen”, vertelt de mandekker. “Zij verliezen zo weinig duels. Ik laat me nog te gemakkelijk uitspelen als er wordt gekaatst. Dat zie ik bij hen nooit. Heb je gezien hoe Lucio van Inter speelde tegen Barcelona? Ik had Barça ook liever zien winnen, maar het is toch knap. Alles zat dicht. Met tien man.''
Vertonghen wil met Ajax nog graag de Champions League in. “Ik zit hier nu zeven jaar en voel me hier thuis. Ik ben hier naar school gegaan, heb vrienden gemaakt, mijn vriendin leren kennen. Zij is net afgestudeerd als theatermaker en ze heeft ondertussen een aantal opdrachten aanvaard. Ze heeft het druk. Niet dat ik haar mijn droom zal laten afpakken, maar ik kan hier nog wel even blijven, echt wel.''
Bron:Voetbalzone
|
|
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 09-05-2010 om 14:52 |
|
|
|
|
|
|
Magath bevestigt gesproken te hebben met Ajax-aanvaller Pantelic
De belangstelling van Schalke 04 voor Marko Pantelic is bevestigd door hoofdtrainer Felix Magath. Waar Duitse media al melding maakten van de interesse, daar gaf Magath zaterdag toe dat hij inderdaad gesproken had met de Ajax-aanvaller. “Nu moeten we kijken wat er financieel mogelijk is”, zei Magath tegen Die Welt.
Pantelic tekende vorig seizoen een eenjarig contract bij Ajax, dat graag met de Servische spits doorgaat. De Amsterdammers denken echter aan een contract voor één seizoen, terwijl de international op een meerjarige verbintenis hoopt. Pantelic zal Ajax zodoende transfervrij verlaten en Schalke is een belangrijke kandidaat om hem vast te leggen.
Magath wil de aanvaller graag hebben als vervanger voor Kevin Kuranyi, die zal gaan vertrekken uit Gelsenkirchen. “Het klopt dat ik met hem (Pantelic, red.) gesproken heb”, zei Magath. “Vervolgens heb ik hem nog bekeken in de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax. Nu moeten we kijken wat er financieel mogelijk is.”
De 31-jarige Pantelic kende een stroeve start in Amsterdam en werd in de beginfase van het seizoen zelfs uitgefloten door de eigen fans, maar naarmate het jaar vorderde werd de aanvaller steeds belangrijker voor Ajax. Hij eindigde het Eredivisie-seizoen uiteindelijk met zestien treffers, waar hij 25 duels voor nodig had. Pantelic speelde al eerder jarenlang bij Hertha BSC, waardoor hij al bekend is met de Bundesliga.
|
|
|
| |
|
|
|
 502 posts |
Godenzoon 09-05-2010 om 23:00 |
|
|
|
|
|
|
Bas Dost naar sc Heerenveen
UPDATE ALMELO - Bas Dost, de trefzekere spits van Heracles, speelt volgend seizoen bij Heerenveen. Dat maakte voorzitter Jan Smit zondagmiddag bekend na afloop van Heracles - Roda JC (1-2). ,,De clubs zijn er financieel uit,'' aldus Smit. ,,Speler en club nog niet, maar dat komt ongetwijfeld goed.'' Heracles heeft nog geen vervanger op het oog voor de clubtopscorer.
Heracles heeft nog geen vervanger op het oog voor Dost die in Almelo nog een contract had tot het einde van volgend seizoen. De 20-jarige aanvaller speelde twee seizoenen voor de ploeg van scheidend trainer Gertjan Verbeek.
Met Verbeek, die naar AZ gaat en wordt opgevolgd door Peter Bosz, en Dost vertrekken twee belangrijke krachten achter een succesvol seizoen met plaats zes in de competitie als resultaat. Zondag volgde echter een bittere afsluiting. In Almelo was Roda met 2-1 te sterk waardoor de bekroning van Europees voetbal uitbleef.
De overstap van Dost naar Heerenveen is opvallend. De Friezen werden dit seizoen slechts elfde. Bij Heerenveen komt Dost trainer Ron Jans tegen die overkomt van FC Groningen dat zondag ook een mogelijk Europees avontuur misliep. FC Utrecht was over twee wedstrijden de sterkste. (ANP) |

αנαx αмѕтєя∂αм: нєℓ∂нαƒтιg, ναѕтвєяα∂єи єи вαямнαятιg |
|
| |
|
|
|
451 posts |
Godenzoon 11-05-2010 om 12:31 |
|
|
|
|
|
|
Sevilla heeft Siem de Jong aan haar shortlist voor komend seizoen toegevoegd. De huidige nummer vier van Spanje was aanvankelijk van plan om Mesut Özil (Werder Bremen) of Mbark Boussoufa (Anderlecht) te contracteren, maar is nu ook van de kwaliteiten van de Ajacied onder de indruk geraakt. Monchi, technisch directeur van de Andalusiërs, heeft maandag reeds met zaakwaarnemer Louis Laros gesproken. (AS)
Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=105598 |
| Een Ajacied ben je niet voor even, maar je hele leven! |
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 11-05-2010 om 12:38 |
|
|
|
|
|
|
Jol heeft niet de intentie om na één jaar te vertrekken bij Ajax
De geruchten ten spijt: Martin Jol zal niet vertrekken bij Ajax. De coach heeft net zijn eerste seizoen in Amsterdam achter de rug en zou alweer kunnen vertrekken, maar tegenover Voetbal International heeft hij laten weten dat daar geen sprake van zal zijn. “Ik kan er niets aan doen dat die geruchten in de kranten verschijnen, maar ik blijf”, vertrouwde de coach zijn gesprekspartner toe.
Jol kwam vorig jaar over van Hamburger SV, dat volgens Duitse media wilde proberen om de trainer weer terug te halen als opvolger van Bruno Labbadia. De oefenmeester werd verder nog in verband gebracht met de Australische voetbalbond, terwijl zijn naam ook in Engeland werd genoemd. Jol heeft echter niet de intentie om na één jaar alweer te vertrekken uit Amsterdam.
In zijn eerste seizoen bij Ajax greep Jol net naast de landstitel (FC Twente eindigde met een voorsprong van één punt), maar de nationale beker werd wel gewonnen. Op 27 juni begint Ajax aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen en een maand later speelt zij de eerste belangrijke wedstrijd, in de voorronde van de Champions League. Wie als tegenstander zal fungeren is nog niet bekend.
|
|
|
| |
|
|
|
451 posts |
Godenzoon 11-05-2010 om 12:51 |
|
|
|
|
|
|
Ajax en FC Omniworld gaan intensief samenwerken tot medio 2015
Ajax en FC Omniworld zullen vanaf deze zomer een intensief samenwerkingsverband aangaan. De bedoeling is dat de Amsterdammers en Almeerders vanaf dat moment op voetbaltechnisch gebied nauw met elkaar samen zullen gaan werken. Dat meldt Ajax via de officiële kanalen.
Onder meer de scouting, het laten doorstromen van talenten en het verhuren van spelers zal onder de samenwerking gaan vallen. Er wordt dus aandacht besteed aan zowel de jeugdopleiding als aan het eerste elftal. De jeugdopleiding van FC Omniworld zal de aankomende jaren een onderdeel worden van de opleiding van de Amsterdammers.
“We denken dat FC Omniworld een zeer geschikte club is om mee samen te werken”, aldus Rik van den Boog, algemeen directeur van Ajax. “Het was voor ons primair van belang dat we een club zouden vinden waarbij spelers zich verder kunnen ontwikkelen en waarmee we onze jeugdopleiding en ons scoutingnetwerk zouden kunnen uitbreiden.”
Van den Boog denkt dat het belangrijk is dat Ajacieden, die de boot net missen, elders speeltijd opdoen. “Er zitten jongens in Jong Ajax en in onze A1 voor wie het beter is om in het eerste elftal van FC Omniworld te spelen. Spelers die speelminuten moeten opdoen in een competitie waar hun fysieke en mentale weerbaarheid verbetert. Dat bevordert de ontwikkeling van onze spelers en maakt het eerste elftal van FC Omniworld beter.”
FC Omniworld
De Jupiler League-formatie, die met ingang van volgend seizoen Almere City FC gaat heten, vindt het een ‘eer’ om met Ajax te mogen werken. “Ajax is net als wij ambitieus en er was vanaf de eerste gesprekken een klik”, zo stelt voorzitter René ten Borgh. “Deze samenwerking biedt onze opleiding een platform om door te groeien, wat goed is voor de verdere ontwikkeling van de gehele club. Daarnaast moet de selectie van ons eerste elftal sterker worden.”
Bron: http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=105613 |
|
| |
|
|
|
451 posts |
Godenzoon 11-05-2010 om 12:53 |
|
|
|
|
|
|
Ajax-doelman Padt hoopt volgend seizoen verhuurd te kunnen worden
Sergio Padt staat stil in zijn ontwikkeling. De doelman van Ajax werd lang gezien als de mogelijke opvolger van Maarten Stekelenburg, maar maakt nu zelfs bij de beloften geen speelminuten meer, omdat Jeroen Verhoeven aan spelen toe moest komen. Voor volgend seizoen hoopt Padt verhuurd te kunnen worden.
De negentienjarige goalie wil ervaring op doen in de Eredivisie of Jupiler League. “De verhuur aan Haarlem was een mooie stap, omdat ik toch een stukje ervaring in mijn spel mistte”, zei Padt tegen Highlow. “Dat wilde ik omhoog krikken bij Haarlem, maar helaas is dat niet doorgegaan.”
De Ajacieden die verhuurd werden aan Haarlem deden één wedstrijd mee en toen ging de club uit de provinciehoofdstad failliet. “Ik heb wel een beetje met Ajax besproken, maar echte gesprekken moeten nog gevoerd worden. Er is nog niet uitgekomen of ik verhuurd mag worden”, besluit Padt, die nog niet weet of er clubs geïnteresseerd zijn.
Bron: http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=105603 |
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 11-05-2010 om 17:17 |
|
|
|
|
|
|
Begeerde Pantelic beslist uiterlijk 15 mei waar zijn toekomst ligt
Marko Pantelic hakt binnen uiterlijk vier dagen de knoop over waar zijn toekomst ligt. De aanvaller van Ajax heeft een aflopende verbintenis en het lijkt er op dat hij de Amsterdammers na één seizoen zal verlaten. Beide partijen spraken over een langere samenwerking, maar kwamen niet tot overeenstemming over de duur van het contract. Bovendien heeft de Servisch international hoge financiële eisen.
"Ik ga nu eerst met mijn vrouw op vakantie naar Dubai", vertelt Pantelic dinsdag aan Bild. "Op uiterlijk 15 mei valt de beslissing. Ik heb meerdere goede opties, waaronder de mogelijkheid om terug te keren naar de Bundesliga." Hertha BSC is sowieso afgevallen. De hoofdstedelingen spelen komend seizoen in de 2. Bundesliga en is evenmin in staat om hem een riant salaris te kunnen bieden.
Schalke 04 lijkt de meest voor de hand liggende optie. De club uit Gelsenkirchen is op zoek naar een vervanger voor Kevin Kuranyi, die de komende jaren in het shirt van Dinamo Moskou zal spelen. Trainer Felix Magath had onlangs al een onderhoud met Pantelic, die zich voorlopig nog in nevelen hult.
|
|
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 12-05-2010 om 09:57 |
|
|
|
|
|
|
Aanklager wil provocerende Vertonghen twee duels schorsen
Het gezang van Jan Vertonghen op de bekerhuldiging van Ajax krijgt nog een staartje. De aanklager betaald voetbal kondigde al eerder aan een onderzoek in te stellen naar de verdediger en heeft de Ajacied een schikkingsvoorstel van twee wedstrijden gedaan. Vertonghen heeft tot 12.00 uur vanmiddag de tijd om te reageren.
De Belg wordt vervolgd omdat hij met zijn uitlatingen ‘schade heeft berokkend aan het voetbal in het algemeen’. Vertonghen werd al vermanend aangesproken door algemeen directeur Rik van den Boog, nadat de verdediger op de bekerhuldiging ‘het zijn maar kut-kakkerlakken’ had gezongen. Vertonghen doelde daarmee op verliezend finalist Feyenoord.
Na afloop bood de international direct zijn excuses aan en de aanklager laat aan De Telegraaf weten dat zij dit heeft laten meewegen in haar oordeel. Desondanks wil zij Vertonghen voor twee wedstrijden schorsen en wanneer hij dit voorstel accepteert, mist hij de strijd om de Johan Cruijff-Schaal en de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen.
Bron:Voetbalzone |
|
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 12-05-2010 om 12:47 |
|
|
|
|
|
|
Emanuelson: 'Ik heb al gezegd dat ik het liefst nog een jaar wil blijven'
Urby Emanuelson blijft hopen op een vernieuwd contract bij Ajax. De middenvelder gaat ervan uit dat zijn toekomst in Amsterdam ligt, ondanks dat eerdere gesprekken op niets uitliepen. Zodoende verwacht dat Ajax de komende tijd nog eens aan zal kloppen om over een vernieuwde verbintenis te praten: “Ik ga ervan uit dat de club nog met iets komt.”
Volgens de linkspoot heeft de onzekerheid rondom zijn voetbaltoekomst bij Ajax echter geen invloed gehad op zijn spel. “En dat is winst. Dat sommige supporters op internet tekeergingen toen die eerste gesprekken over contractverlenging op niets uitliepen, vind ik jammer. Ze lezen dingen in de krant, maar weten niet wat er echt gebeurd is. Dat vind ik best moeilijk. Ik ben en blijf een kind van Ajax”, zo liet hij weten tegenover NuSport.
“Ik ga ervan uit dat de club nog met iets komt. Het wordt er niet makkelijker op als ik niet bijteken, want ik heb nog maar een jaar. In het verleden zijn er in die situatie spelers op de bank beland. Ik hoop dus dat we er alsnog uitkomen.” De elfvoudig Oranje-international maakt al sinds 2004 deel uit van de selectie van Ajax.
Mocht Emanuelson zijn verwachtingen in vervulling zien gaan, verwacht hij veel van de huidige spelersgroep van Ajax in Europa. “Het is mogelijk dat we de voorrondes overleven, maar dan moet iedereen blijven. In de groep leeft dat idee gelukkig erg sterk. Aan mij zal het niet liggen. Ik heb al voor de winterstop gezegd dat ik het liefst nog een jaar wil blijven. Ik denk daar nog steeds hetzelfde over.”
|
|
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 13-05-2010 om 15:49 |
|
|
|
|
|
|
Jol: ‘Ik hoop een rol van betekenis in Europa te kunnen spelen’
Martin Jol maakte een bewogen seizoen door met Ajax. De oefenmeester moest afgelopen zomer flink wat omgooien om de selectie een nieuwe vorm te geven, slachtofferde spelers en liet andere spelers belangrijk worden. Het resulteerde in een wisselvallig eerste seizoenshelft en een uitstekende tweede seizoenshelft. Het bleek echter niet genoeg voor de landstitel.
Ondanks dat heeft Jol veel vertrouwen gehaald uit het afgelopen seizoen. “Als je een goede serie neerzet, en zeker zoals wij dat gedaan hebben, dan word je normaal gesproken kampioen. Dat is niet gebeurd”, zo stelt de oefenmeester op de officiële website van Ajax. “Dat is een teleurstelling, maar de doelstellingen die we aan het begin van het seizoen hebben opgesteld zijn behaald. We zijn voetballend vooruit gegaan, we hebben ontzettend veel doelpunten geproduceerd en weinig tegendoelpunten gekregen.”
En, misschien nog wel belangrijker: Ajax bereikte de voorrondes van de Champions League. Hoe staat het met de kansen op internationaal gebied? "Je moet het heel simpel stellen: je moet allereerst nationaal de beste zijn. Dit seizoen zijn we de beste op bijna alle gebieden gebleken, maar dat wilde niet zeggen dat we de meeste punten binnenhaalden. Als we nationaal gezien een heel goed team hebben én goed doorgroeien, denk ik dat we Europees gezien een rol van betekenis kunnen gaan spelen.
Doordat er in de zomer een flinke schoonmaak werd gedaan, moesten veel jonge spelers ergens anders ervaring opdoen. Niet al die spelers komen volgend jaar aan bod in de Amsterdam ArenA. “Ik denk dat het goed is voor een enkeling om nog een jaar verhuurd te worden en voor een enkeling denk ik dat het goed is als ze bij ons blijven.” Toch vindt Jol het raar hoe bepaalde clubs zijn omgegaan met spelers van Ajax. Zo zag hij bij Willem II en NEC een bepaalde afkeer voor zijn spelers.
“Jeffrey Sarpong was bijvoorbeeld goed genoeg voor veel assists bij NEC en ineens werd hij uitgefloten door het publiek. Ook Mitchell Donald en Jan-Arie van der Heijden ondergingen precies hetzelfde. Dit is wat ik in het begin al had aangegeven. Spelers die bij ons onder contract staan kunnen beter niet spelen tegen ons. Net zoals in Engeland waar je de gentlemen’s agreement hebt. In die stelling waar iedereen tegenin ging heb ik toch weer gelijk gehad.”
Bron:Voetbalzone [Bewerkt door Mehmet op 13-05-2010 om 15:50] |
|
|
| |
|
|
|
 128 posts |
Godenzoon 14-05-2010 om 14:07 |
|
|
|
|
|
|
Dost tekent na keuring voor vijf jaar bij Heerenveen
Bas Dost zet zijn loopbaan voort bij SC Heerenveen. Een kleine week nadat bekend werd dat de Friese club een akkoord had bereikt met Heracles Almelo over een transfersom, gaf ook de hoofdrolspeler zelf het groene licht. Dost moet nog wel medisch gekeurd worden, maar wanneer dit geen problemen oplevert zal hij voor vijf jaar tekenen.
In Friesland wordt de twintigjarige Dost de opvolger van Gerald Sibon, wiens aflopende contract niet werd verlengd. Volgens directeur Yme Kuiper past de nieuwe aanwinst uitstekend bij Heerenveen. “Dost heeft vele kwaliteiten”, zegt het bestuurslid op de website van zijn club. “Hij is zowel over de grond als door de lucht gevaarlijk, is redelijk snel en schuwt het verdedigende werk evenmin. Bovendien komt hij uit het Noorden.”
Dost begon zijn loopbaan in 2007 bij Emmen en vertrok na één seizoen naar Heracles, waar hij het uiteindelijk twee jaar vol hield. Het afgelopen voetbaljaar betekende zijn definitieve doorbraak: onder Gertjan Verbeek speelde hij 36 competitiewedstrijden, waarin hij vijftien keer scoorde. Ajax en AZ werden even genoemd als mogelijk nieuwe werkgevers, maar Dost zet zijn loopbaan voort bij Heerenveen.
Afgelopen weekend bereikten de Friezen al met Heracles een akkoord over een transfersom. Hoeveel Heerenveen betaald is niet bekend, net zoals het ook niet duidelijk is of Dost zijn gewenste gelimiteerde transfersom in zijn contract heeft gekregen. Kort nadat bekend was dat de clubs een akkoord hadden bereikt, liet de aanvaller weten dat hij wel graag een transfersom in zijn verbintenis zou willen opnemen.
Bron: Voetbalzone
|
|
|
| |
|
|
|
214 posts |
Godenzoon 15-05-2010 om 10:58 |
|
|
|
|
|
|
De kans dat Vurnon Anita meegaat met Oranje naar het WK in Zuid-Afrika lijkt steeds groter te worden. In Amsterdam turnde trainer Martin Jol de middenvelder om tot linksback. Bondscoach Van Marwijk is onder de indruk van de Ajax-verdediger.
'Hij is veelzijdig, snel, agressief en durft naar voren te verdedigen', vertelt van Marwijk in De Telegraaf. Bovendien ziet de voormalig trainer van Fortuna Sittard en Feyenoord Anita ook als stand-in op andere posities. 'Hij kan bijvoorbeeld ook rechtsback spelen. We hebben wat problemen op de backposities. Van Bronckhorst is nog niet fit. Boulahrouz en Braafheid hebben weinig gespeeld en missen dus ritme.'
Otman Bakkal (PSV), Wout Brama (FC Twente) en David Mendes Da Silva (AZ) behoren niet meer tot de gegadigden voor de definitieve WK-selectie. Het drietal kreeg vrijdag deze boodschap medegedeeld door de bondscoach. 'We hebben er na iedere training over gesproken. Wat heb je? Wat heb je niet? Ik denk dat de balans in de groep nu wat beter is', aldus Van Marwijk.
Zonder de drie Champions League-finalisten (Arjen Robben, Mark van Bommel en Wesley Sneijder) vertrekt Oranje woensdag voor een trainingskamp naar Oostenrijk. Onder de spelers die meegaan ook de niet geheel fitte Eljero Elia (Hamburger SV). Van Marwijk neemt geen risico met de kwetsuur van de buitenspeler. 'Hij heeft een spierblessure en is voor 99 procent fit. Maar als we één keer te ver gaan, dan kan hij het WK vergeten.' |
|
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 15-05-2010 om 16:54 |
|
|
|
|
|
|
'Ajax wil contract van begeerde Sarpong met één jaar verlengen'
Ajax heeft Jeffrey Sarpong een aanbieding gedaan om zijn tot medio 2011 lopende contract met een jaar te verlengen. Dat meldt De Telegraaf zaterdag. NEC huurde de aanvallende middenvelder sinds de winterstop van Ajax en besloot om financiële redenen de optie tot koop niet te lichten.
NEC nam Sarpong in de winterstop op huurbasis over van Ajax. Met zeven assists in vijftien wedstrijden speelde hij een redelijk grote rol. NEC geeft voor komend seizoen echter de voorkeur aan Lasse Schöne of John Goossens als aanvallende middenvelder.
De Nijmegenaren namen eerder al afscheid van Rutger Worm, Dominique Kivuvu, Rein Baart, Patrick Pothuizen, Arek Radomski en Mitchell Burgzorg.
Het is nog onduidelijk wat Ajax met Sarpong van plan is. Volgens het dagblad is er belangstelling uit Spanje voor de middenvelder. Sarpong debuteerde reeds in het seizoen 2005/06 in het hoogste keurkorps van de hoofdstedelingen. Desondanks speelde hij maar twintig wedstrijden in de hoofdmacht
|
|
| |
|
|
|
 128 posts |
Godenzoon 17-05-2010 om 22:35 |
|
|
|
|
|
|
Ajax wil absolute hoofdprijs voor topscorer Suarez
17/05/2010 21:30
Volgens Engelse media bereidt Manchester United een bod van 23 miljoen euro voor op Luis Suarez, maar Ajax heeft nog niets vernomen uit Engeland.
Ook Henk van Ginkel, de Nederlandse zaakwaarnemer van de Uruguayaan, weet van niks. 'Als er iets zou spelen, had ik dat geweten', aldus Van Ginkel tegen Voetbal International. Suarez verlengde onlangs zijn contract in Amsterdam tot medio 2013 en heeft meerdere malen laten weten alleen voor een internationale topclub te willen vertrekken.
Manchester United behoort tot dat rijtje, maar de voorkeur van Suarez gaat uit naar Spanje. Bovendien lijkt het uitgesloten dat Ajax akkoord gaat met een transfersom van 23 miljoen, mocht dat bod alsnog komen. Bij de laatste aandeelhoudersvergadering van de club schatte algemeen directeur Rik van den Boog de waarde van de topscorer op veertig miljoen euro. 'Dan gaan we erover nadenken', zei Van den Boog toen.
Dennis Rommedahl (31) heeft een aanbieding tot contractverlenging van Ajax in beraad. De Deense international kreeg een eenjarige verbintenis voorgelegd, maar wil zelf twee jaar bijtekenen. Ook Jeffrey Sarpong (21) kan zijn contract verlengen. De aanvallende middenvelder ligt vast tot 2011 en kan bijtekenen tot medio 2012. Sergio Padt, de doelman van Jong Ajax, wordt voor één seizoen verhuurd aan Go Ahead Eagles.
Bron: VI |
|
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 18-05-2010 om 08:33 |
|
|
|
|
|
|
'Ajax slaat eerste bod Everton op Vertonghen af'
Ajax heeft een eerste bod van Everton op verdediger Jan Vertonghen afgeslagen. De Engelsen wilden tussen de tien en twaalf miljoen euro betalen voor de Belg, maar dat bod is volgens AD/Sportwereld naar de prullenbak verwezen. Ajax wil Vertonghen als dragende speler niet verliezen.
Vorig jaar verkocht de Amsterdamse club Thomas Vermaelen voor ongeveer hetzelfde bedrag aan Arsenal en zijn plek in het elftal werd overgenomen door Vertonghen, die dit seizoen naast Toby Alderweireld indruk maakte in het hart van de defensie. Dat is blijkbaar ook Everton opgevallen, want de werkgever van John Heitinga schijnt zich in de ArenA gemeld te hebben.
Volgens de ochtendkrant is niet alleen Everton geïnteresseerd in Vertonghen, maar ook buurman Liverpool. Deze ploeg heeft vooralsnog niets laten horen en het is maar de vraag of dit gaat gebeuren, nu blijkt dat Ajax meer dan twaalf miljoen euro wil hebben voor de verdediger. De 23-jarige Vertonghen heeft een contract dat tot 2013 doorloopt.
|
|
|
| |
|
|
|
 128 posts |
Godenzoon 18-05-2010 om 11:32 |
|
|
|
|
|
|
Emanuelson zet definitieve streep onder onderhandelingen met Ajax
Dinsdag, 18 mei 2010 om 08:05 |
De onderhandelingen tussen Urby Emanuelson en Ajax over een nieuw contract zijn definitief gestaakt. De veelzijdige linkspoot deed een nieuwe poging om dichterbij de Amsterdamse club te komen, maar dit lukte niet. “Er is nu definitief een streep onder gezet", aldus Emanuelsons zaakwaarnemer Brian Berkleef in De Telegraaf.
Emanuelson heeft een contract dat tot 2011 doorloopt, waardoor Ajax de vleugelspeler in de zomer moet verkopen wanneer zij nog wat geld wil ontvangen. "Urby is teleurgesteld, maar wil desondanks bij Ajax blijven. Hij dient in principe zijn contract tot 2011 uit", zegt Berkleef. De kans is dus groot dat het product van de eigen opleiding transfervrij de ArenA uitloopt.
De 23-jarige Emanuelson sprak eerder dit seizoen voor het eerst met Ajax over een verlenging van de samenwerking, maar destijds kwamen beide partijen er al niet uit. De geboren Amsterdammer wilde desondanks een nieuwe poging wagen, maar ook nu was er geen succes. Emanuelson heeft er zes jaar in het eerste elftal van Ajax opzitten.
Bron: Voetbalzone
|
|
|
| |
|
|
|
933 posts |
Site legende 18-05-2010 om 12:51 |
|
|
|
|
|
|
'Ajax slaat eerste bod Everton op Vertonghen af'
Ajax heeft een eerste bod van Everton op verdediger Jan Vertonghen afgeslagen. De Engelsen wilden tussen de tien en twaalf miljoen euro betalen voor de Belg, maar dat bod is volgens AD/Sportwereld naar de prullenbak verwezen. Ajax wil Vertonghen als dragende speler niet verliezen.
Vorig jaar verkocht de Amsterdamse club Thomas Vermaelen voor ongeveer hetzelfde bedrag aan Arsenal en zijn plek in het elftal werd overgenomen door Vertonghen, die dit seizoen naast Toby Alderweireld indruk maakte in het hart van de defensie. Dat is blijkbaar ook Everton opgevallen, want de werkgever van John Heitinga schijnt zich in de ArenA gemeld te hebben.
Volgens de ochtendkrant is niet alleen Everton geïnteresseerd in Vertonghen, maar ook buurman Liverpool. Deze ploeg heeft vooralsnog niets laten horen en het is maar de vraag of dit gaat gebeuren, nu blijkt dat Ajax meer dan twaalf miljoen euro wil hebben voor de verdediger. De 23-jarige Vertonghen heeft een contract dat tot 2013 doorloopt. |
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 18-05-2010 om 15:21 |
|
|
|
|
|
|
Ajax geniet beschermde status in voorronde CL en ontloopt topclubs
De vooruitzichten voor Ajax om in de groepsfase van de Champions League te komen zijn aanzienlijk verbeterd. Dankzij de goede prestaties van Olympique Lyon genieten de Amsterdammers volgend seizoen in de voorronde een beschermde status. Hierdoor zijn tegenstanders als Sevilla, Werder Bremen en Tottenham Hotspur uitgesloten.
Olympique Lyon staat boven Ajax op de Europese coëfficiëntenlijst, maar wist de tweede plek te bemachtigen in de eigen Ligue 1. Hierdoor is de ploeg van coach Claude Puel rechtstreeks geplaatst voor de Champions League en kan Ajax profiteren. De Franse nummer drie Auxerre, die zich nu moet melden in voorronde van het kampioenenbal, staat namelijk wél lager dan Ajax.
Ajax zal in de derde voorronde van de Champions League te maken krijgen met een ploeg uit het rijtje PAOK Saloniki, Young Boys, AA Gent en Celtic. Daar komt nog de Roemeense kampioen bij. CFR Cluj en Unirea Urziceni vechten nog uit wie van de twee die titel het komende jaar mag dragen.
Ook in de vierde ronde zal de ploeg van coach Martin Jol een beschermde status dragen, waardoor enkele grote Europese clubs ontlopen worden. FC Twente genoot vorig jaar geen bescherming en kwam al in de derde voorronde uit tegen Sporting Portugal. Na twee wedstrijden werd de ploeg van Steve McClaren bijzonder ongelukkig uitgeschakeld.
Bron:Voetbalzone [Bewerkt door Mehmet op 18-05-2010 om 15:22] |
|
|
| |
|
|
|
 464 posts |
Godenzoon 19-05-2010 om 10:30 |
|
|
|
|
|
|
Anita: 'Van een strijd tussen mij en Braafheid is beslist geen sprake'
De voorlopige selectie van het Nederlands elftal vertrekt woensdagmiddag voor een trainingskamp naar Oostenrijk. Bondscoach Bert van Marwijk en 24 spelers vertrekken om 15.00 uur vanaf Schiphol naar Innsbrück, waarna een korte busreis naar Seefeld volgt. Ajacied Vurnon Anita is één van de spelers die meegaat: “Ik geniet elke minuut, vind het al een eer dat ik mee mag naar Oostenrijk.”
De linksback doet het goed op de trainingen en maakt volgens De Telegraaf een goede kans om mee te gaan naar Zuid-Afrika. “Dat zegt de buitenwereld, maar ik weet van niks", aldus Anita. "Ik heb in Hoenderloo twee dagen meegetraind en dat ging goed. Ik heb echter niet met de bondscoach gesproken en al helemaal geen indicatie gehad dat ik op de goede weg ben."
“Van een strijd tussen Edson Braafheid en mij, zoals ik laatst ergens las, is beslist geen sprake”, vervolgde Anita. “Als ik afval, is dat ook geen teleurstelling. Maar ik wil mezelf achteraf geen verwijten kunnen maken en zal daarom de komende dagen het beste uit mezelf proberen te halen. Voor dit seizoen had ik niet of nauwelijks linksback gestaan en alleen omdat de trainer te weinig spelers had, werd ik daar in het oefenduel met WKE in Emmen neergezet. Als je dan tien maanden later kans maakt op het WK, is dat prachtig."
De voorlopige selectie van het Nederlands elftal bestaat eigenlijk uit 27 spelers, maar Mark van Bommel, Arjen Robben (allebei Bayern München) en Wesley Sneijder (Internazionale) spelen zaterdag nog de finale van de Champions League. Van Marwijk moet uiterlijk 1 juni zijn definitieve selectie van drie doelmannen en twintig veldspelers bij de FIFA inleveren en moet dus nog vier spelers teleurstellen.
|
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Wat gaat Ajax doen tegen NAC?
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
NAC Breda - AFC Ajax 11 februari 2012, 20:45 uur Rat Verlegh Stadion Eredivisie |

|
|
VORIGE WEDSTRIJD |
AFC Ajax 0-2 FC Utrecht 5 februari 2012, 12:30 uur Amsterdam ArenA Eredivisie |

|
|
|