|
|
Zelf Gevonden Ajaxnieuws!
|
|
 126 posts |
Columnist 09-07-2009 om 09:21 |
|
|
|
|
|
|
Ajax klopt aan voor De Zeeuw Van onze telesportredactie
DE LUTTE - Ajax ziet in Demy de Zeeuw (26) dé versterking om het Amsterdamse middenveld in balans te brengen. De hoofdstedelingen klopten bij AZ aan in de wetenschap dat De Zeeuw aan een nieuwe uitdaging toe is. Aan het begin van het seizoen legde de international een aanbieding van de Alkmaarders om zijn contract open te breken naast zich neer. Of het tot een transfer naar Ajax komt, is de vraag. De onderhandelingen tussen AZ en de Amsterdammers verlopen moeizaam, omdat de AZ-leiding De Zeeuw liever niet naar de concurrent laat vertrekken.
De oud-speler van AGOVV en Go Ahead Eagles had afgelopen seizoen met dertig duels en drie treffers een belangrijk aandeel in het kampioenschap van AZ. Ook in de seizoenen daarvoor speelde De Zeeuw het leeuwendeel van de wedstrijden. Die constantheid, zijn ervaring, Nederlanderschap én uiteraard voetbalkwaliteiten maken de twintigvoudige international gewild in Amsterdam. Dat De Zeeuw ondanks het vooruitzicht op Champions Leaguevoetbal openstaat voor een vertrek uit het DSB-stadion, liet hij eerder blijken door niet bij te tekenen. Naast HSV toonde Ajax eerder al belangstelling, maar tot een transfer kwam het destijds niet. Ook de flauwe interesse van Valencia liep afgelopen winter op niets uit.
In de ArenA moet de in Amsterdam woonachtige De Zeeuw na Thimotee Atouba en Jeroen Verhoeven de derde aanwinst worden. Club en speler zullen er wel uit kunnen komen, maar of Ajax erin slaagt om het twee jaar doorlopende contract bij AZ af te kopen, is vooralsnog twijfelachtig.
Bron: http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/4360153/__Ajax_klopt_aan_voor_De_Zeeuw__.h
tml?p=2,1 |
|
|
| |
|
|
|
 55 posts |
Godenzoon 09-07-2009 om 13:13 |
|
|
|
|
|
|
Niet dat het echt Ajax-nieuws is, maar het is straks toch weer misschien een gemiste kans:
FC Twente neemt tweede Zuid-Afrikaan op proef
Eredivisionist FC Twente is bijna rond met de Zuid-Afrikaanse international Bernard Parker, maar heeft nu ook een landgenoot van de aanvaller op de korrel. De Tukkers hebben deze week Mabhuti Khenyezy. De 27-jarige voorhoedespeler maakte het afgelopen seizoen 23 doelpunten voor zijn werkgever Ajax Cape Town.
Aanvaller Khenyeza werd eerder al gelinkt aan een transfer naar Ajax of het Israëlische Maccabi Haifa. Het lijkt er nu echter op dat de voorhoedespeler naar Enschede vertrekt. Daar zal hij de concurrentie aan moeten gaan met onder andere Parker.
|
|
|
| |
|
|
|
 25 posts |
Godenzoon 11-07-2009 om 21:39 |
|
|
|
|
|
|
Honda ziet overgang naar Ajax wel zitten
11-07-09
Keisuke Honda heeft nog steeds de intentie om VVV deze zomer te verlaten voor een andere Nederlandse club. De middenvelder staat in de belangstelling van diverse clubs uit binnen- en buitenland, maar blijft zelf het liefst in Nederland.
Na de oefenwedstrijd tegen feyenoord, waarin Honda twee keer scoorde en diverse goede acties had, liet Honda weten nog altijd te willen vertrekken. 'Ik wil een niveau hoger gaan spelen en doe dat het lieftst nog twee jaar in Nederland, dus Ajax en psv mogen mij bellen'. De 23-jarige international liet het afgelopen seizoen zien een aanwinst te zijn voor het Nederlandse voetbal.
Inmiddels wordt hij nadrukkelijk gevolgd door psv, Ajax, AZ, VfL Wolfsburg, Anderlecht en Galatasaray. De voorzitter van VVV is waarschijnlijk op vakantie geweest in Spanje en wil tien miljoen euro ontvangen voor de Japans international. Tja het moet toch niet gekker worden!!
Bron: Ajaxf-side.nl |
|
| |
|
|
|
 90 posts |
Godenzoon 12-07-2009 om 22:25 |
|
|
|
|
|
|
Ogararu lijkt niet voor te komen in plannen Jol
12-07-09
George Ogararu is terug in Amsterdam en mag weer trainen op de velden naast de Arena. Weliswaar niet met de eerste selectie maar met Jong Ajax. De Roemeen die door Martin Jol niet uitgenodigd werd voor het trainingskamp in De Lutte, heeft nu ook te horen gekregen dat hij niet mee gaat naar Engeland, maar met Jong Ajax een trainingsweek mag meemaken in Zeeland.
Op 23 mei 2006 tekende Ogararu een contract tot 2010 bij Ajax. Aanvankelijk was hij vaste waarde aan de rechterkant, maar na een periode waarin het slecht ging werd hem steeds minder speeltijd gegund. Toen hij ook nog concurrentie kreeg van Bruno Silva werd hem verteld dat hij niet meer in de plannen voorkwam, daarom werd hij voor een jaar verhuurd aan Steaua Boekarest.
Ogararu had het liefst deze zomer een transfer willen maken naar een andere club, maar daar is het tot nu toe nog niet van gekomen. George Ogararu was een jongen die vroeger tijdens het voetballen vaak op doel werd gezet, omdat hij de slechtste was. Eenmaal ingelijfd door topclub Steaua Boekarest kon hij een lange neus trekken. De man die onvoorwaardelijk in hem geloofde, is geen onbekende. Marius Lacatus maakte deel uit van het gouden elftal dat in de jaren tachtig internationale successen boekte. Ze speelden nog heel even samen. Lacatus als oudgediende, Ogararu als jongste bediende.
Op 24 maart 2005 speelde Ogararu zijn eerste interland voor Roemenië, tegen Nederland. Hij had een moeilijke verstandhouding met bondscoach Victor Piturca en mede daardoor werd hij niet meer opgeroepen. Vanaf het seizoen 2007/2008 lijken alle problemen opgelost en is Ogararu een vaste waarde in het nationale elftal. Toevallig maakte hij zijn rentree in een wedstrijd tegen Nederland.
Of Ogararu dit allemaal had verwacht na zijn terugkeer naar Nederland valt te betwijfelen. Een transfer naar een andere club lijkt dan ook de meest logische oplossing voor de Roemeen die in totaal 44 wedstrijden speelde in het eerste elftal van Ajax.
Bron: AjaxF-side.NL |
AFCA |
|
| |
|
|
|
26 posts |
Godenzoon 13-07-2009 om 11:44 |
|
|
|
|
|
|
'Definitieve lijst met rugnummers'
Het is bekend met welke rugnummers de spelers van Ajax komend seizoen gaan spelen. Linksback Thimothée Atouba krijgt rugnummer 7. Doelman Jeroen Verhoeven speelt met nummer 41 op zijn rug.
1. Maarten Stekelenburg
2. Gregory van der Wiel
3. Oleguer
5. Jan Vertonghen
6. Rasmus Lindgren
7. Thimothée Atouba
8. Urby Emanuelson
10. Miralem Sulejmani
11. Ismaïl Aissati
12. Kenneth vermeer
15. Bruno Silva
16. Luis Suarez
17. Rob Wielaert
18. Gabri
19. Toby Alderweireld
20. Dario Cvitanich
21. Eyong Enoh
22. Siem de Jong
23. Vurnon Anita
24. Jan-Arie van der Heijden
25. Evander Sno
26. Jeffrey Sarpong
27. Daley Blind
28. Dennis Rommedahl
29. Mitchell Donald
30. George Ogararu
32. Albert Luque
33. Javier Martina
34. Kennedy
39. Darko Bodul
41. Jeroen Verhoeven |
|
| |
|
|
|
 40 posts |
Godenzoon 14-07-2009 om 08:23 |
|
|
|
|
|
|
In de zoektocht naar offensieve versterking is River Plate uitgekomen bij Ajacied Darío Cvitanich (foto, rechts). Dat melden enkele Argentijnse media, waaronder het toonaangevende dagblad Clarin, dinsdagochtend.
Ajax kocht Cvitanich (25) vorig jaar voor ruim zes miljoen euro van het Argentijnse Banfield. Mede door blessureleed kwam de spits slechts in achttien competitieduels in actie. Daarin trof hij negen keer doel.
Naar verluidt onderneemt River Plate nog deze week een poging om Cvitanich, wiens contract expireert in 2013, te contracteren.
http://www.sportweek.nl/voetbal/103269
/River_Plate_denkt_aan_Ajacied_Dario_Cvitanich
lijkt me vrij lastig..... wordt wel heel erg in de buidel tasten voor river plate, contract tot 2013 |
|
| |
|
|
|
 55 posts |
Godenzoon 15-07-2009 om 14:07 |
|
|
|
|
|
|
Speeltijd in voorbereiding:
naam - minuten - goals
Toby Alderweireld - 315 - 0
Vurnon Anita - 291 - 0
Robbie Wielaert - 270 - 0
Siem de Jong - 248 - 4
Dario Cvitanich - 240 - 6
Ismail Aissati - 219 - 4
Evander Sno - 206 - 2
Darko Bodul - 202 - 5
Kennedy Bakircioglu - 201 - 3
Urby Emanuelson - 199 - 0
Marvin Zeegelaar - 181 - 1
Oleguer - 180 -0
Jan-Arie van der Heijden - 180 - 1
Gegory van der Wiel - 180 - 1
Bruno Silva - 180 - 0
Maarten Stekelenburg - 180 - 0
Rasmus Lindgren - 161 - 1
Daley Blind - 159 - 0
Luis Suarez - 135 - 4
Kenneth Vermeer - 135 - 0
Jan Vertonghen - 135 - 2
Dennis Rommedahl - 120 - 0
Jeffrey Sarpong - 109 - 0
Eyong Enoh - 105 -0
Mitchell Donald - 94 -1
Miralem Sulejmani - 65 - 0
Marco Bizot - 45 - 0
Gabri - 45 - 0
Javier Martina - 45 - 2
Sergio Padt - 45 - 0
Christian Supusepa - 45 - 0
Jeroen Verhoeven - 45 -0 |
|
|
| |
|
|
|
 502 posts |
Godenzoon 15-07-2009 om 18:44 |
|
|
|
|
|
|
Suarez is komend seizoen aanvoerder van Ajax
Martin Jol heeft Luis Suarez benoemd tot aanvoerder. De Ajax-trainer maakte dit woensdag bekend aan de spelersgroep tijdens de teambespreking voor het oefenduel met Bristol City.
'Luis is een van mijn belangrijkste spelers', lichte Jol toe. 'Hij heeft vorig seizoen al laten zien hoe belangrijk hij is voor de groep en voor het team. Ik merk dat hij ook heel betrokken is.'
'Daarom ben ik erg blij dat Suarez zich ook voor dit seizoen weer aan Ajax committeert. Luis heeft de afgelopen weken een heel goede indruk op me gemaakt. Zowel binnen als ook buiten het veld.'
Bron: www.vi.nl |
|

αנαx αмѕтєя∂αм: нєℓ∂нαƒтιg, ναѕтвєяα∂єи єи вαямнαятιg |
|
| |
|
|
|
 55 posts |
Godenzoon 17-07-2009 om 16:48 |
|
|
|
|
|
|
Nieuws over ex-Ajacied Zlatan Ibraimovic
Zlatan naar Barça; Eto'o bewandelt omgekeerde weg
FC Barcelona heeft zich weten te versterken met Zlatan Ibrahimovic. De oud-Ajacied komt voor 45 miljoen euro over van Inter Milan. De club uit Italië krijgt daarbij ook nog Samuel Eto'o, de topscorer van de Spaanse competitie.
Zlatan Ibrahimovic zal, naar alle waarschijnlijkheid, de nieuwe nummer 9 worden van de Catalaanse ploeg. De ploeg van trainer Guardiola versterkte zich onlangs ook al met oud-Ajacied en ploeggenoot van Zlatan, Maxwell. De linksback komt voor zo'n vier miljoen euro over van Inter.
Door de komst van de Zweedse topspits gaat de transfer van David Villa niet door. De ploeg van Hedwiges Maduro vroeg een te hoog bedrag voor haar spits, waarna Barcelona afhaakte.
|
|
|
| |
|
|
|
 11 posts |
Godenzoon 18-07-2009 om 19:01 |
|
|
|
|
|
|
"Mido aangeboden bij Ajax"
Ahmed "Mido" Hossam staat mogelijk voor een terugkeer naar Ajax. De spits is nog steeds eigendom van Middlesbrough dat degradeerde uit de Premier League. Hossam liet echter al weten geen interesse te hebben in een jaar First Division. Met zijn afwezigheid op de eerste training van Middlesbrough lijkt een verdere toekomst bij de Engelsen sowieso uitgesloten. Afgelopen seizoen verdedigde de Egyptenaar op huurbasis de clubkleuren van Wigan Athletic. Die club toonde geen verdere interesse om Mido definitief aan zich te binden.
In het verleden werkte Mido al eerder met Jol. De Hagenaar nam de aanvaller over van AS Roma. In zijn korte periode onder Jol (foto) was Mido redelijk succesvol. Met het vertrek van de coach kwam ook zijn positie in Londen onder druk te staan. In zijn korte loopbaan versleet Mido veel clubs en waren er vaak conflicten. Zaakwaarnemer Mino Raiola heeft bij Ajax inmiddels geïnformeerd of er een tweede kans inzit voor zijn speler.
Saillant detail, Mino Raiola behartigt eveneens de belangen van Martin Jol als zaakwaarnemer.
bron : ajaxfans.net |
|
| |
|
|
|
 126 posts |
Columnist 18-07-2009 om 23:49 |
|
|
|
|
|
|
Ajax opnieuw op de tribune voor Elm
18 juli 2009 RvN
Rasmus Elm blijft nadrukkelijk in de belangstelling bij Ajax. De Scandinavische scout van Ajax bevestigde al eerder dat Ajax hem nauwlettend volgt. Vandaag zat er volgens Zweedse media opnieuw een delegatie van Ajax op de tribune voor de 21-jarige middenvelder. Elm scoorde daarin zijn achtste doelpunt van het Zweedse competitieseizoen. Naast Ajax waren er ook scouts van PSV aanwezig. Everton, Fulham en een Franse club zouden ook interesse hebben getoond. |
|
|
| |
|
|
|
 90 posts |
Godenzoon 19-07-2009 om 19:55 |
|
|
|
|
|
|
Ajax traint komende week naast de Arena
19-07-09
Ajax zal komende week in aanloop naar het Amsterdam Tournament, zijn trainingen afwerken naast de Arena. De selectie van Martin Jol werkt zijn trainingen dit seizoen merendeels af op De Toekomst, maar het complex is door de verbouwing nog niet helemaal af. De trainingen naast de Arena zijn overigens wel vrij toegankelijk.
Trainingsschema komende week:
Maandag 20 juli:
10.30 uur training
14.30 uur training
Dinsdag 21 juli:
10.30 uur training
Woensdag 22 juli:
10.30 uur training
14.30 uur training
Donderdag 23 juli:
10.30 uur training
14.30 uur training
Bron: AjaxF-side.NL
|
AFCA |
|
| |
|
|
|
 11 posts |
Godenzoon 20-07-2009 om 20:23 |
|
|
|
|
|
|
Jongebloet tevreden over verhuurperiode
Renaldo Jongebloet werd vorig seizoen door Ajax verhuurd aan HFC Haarlem. In een interview met VoetbalCentraal laat de 20-jarige jeugdspeler weten dat hij tevreden is over zijn huidige ontwikkeling en de ervaring die hij opdeed in de Jupiler League.
Ook in de jeugd kwam Jongebloet uit voor HFC Haarlem. Hij speelde er twee seizoenen. Inmiddels heeft de 20-jarige jeugdspeler een hoop ervaring opgedaan. 'Ik heb het na de winterstop erg naar mijn zin gehad bij Haarlem. Ik werd goed opgevangen door de spelers en trainers', zegt Jongebloet. 'Haarlem is een goede club voor jonge spelers om een stap te maken naar een hoger niveau.'
Tot nu toe kan Jongebloet met een goed gevoel terugkijken op zijn loopbaan. 'Ik ben redelijk tevreden over mijn eigen ontwikkeling afgelopen jaar', zegt hij. 'Deze ontwikkeling wil ik doorzetten en ik hoop dat dat zich nu ook gaat uiten in het aantal speelminuten.' |
|
| |
|
|
|
 5 posts |
Godenzoon 22-07-2009 om 00:05 |
|
|
|
|
|
|
Sebastián Prediger heeft ervoor gekozen om zijn carrière in Europa bij FC Porto te starten. Volgens diverse media in Argentinië en Portugal zal de overgang van de middenvelder van Colón de Santa Fé in de komende 48 uur van een officieel stempel worden voorzien. Onder meer Ajax was in de markt voor de 22-jarige veelbelovende Argentijn.
Na de afloop van het Torneo Clausura, de tweede helft van de Argentijnse competitie, barstte de strijd om de handtekening van Prediger los. Ajax was een van de clubs die belangstelling toonde, maar kampte met concurrentie van Benfica, Boca Juniors, Espanyol en Lazio. Uiteindelijk heeft Porto de strijd om de Zuid-Amerikaan gewonnen.
Met de overgang van de enkelvoudig international is 3,3 miljoen euro gemoeid. De middenvelder zal donderdag of vrijdag naar Portugal afreizen om zich bij de selectie van Jesualdo Ferreira te voegen. In Oporto staan vijf landgenoten onder contract: Ernesto Farías, Mariano González, Diego Valeri, Tomás Costa en Andrés Madrid.
Prediger zal in het Estádio do Dragão een contract tot medio 2013 ondertekenen, en op jaarbasis ongeveer zeven ton gaan verdienen. Met de komst van Prediger lijkt de landskampioen van Portugal in te spelen op de interesse van Fiorentina |
|
| |
|
|
|
 52 posts |
Godenzoon 22-07-2009 om 11:47 |
|
|
|
|
|
|
Verhoeven over gebroken middehandsbeentje:
"Tijdens een loopoefening moesten we over een hekje springen en tikte ik met mijn ringvinger het randje aan", beschrijft Ajax-keeper Jeroen Verhoeven hoe hij het middenhandsbeentje van zijn linkerhand brak.
De doelman had niet door dat het mis was. "Het was niet pijnlijk en ik heb gewoon doorgetraind. Na afloop werd mijn hand echter dik, waarna de dokter uit voorzorg een fotootje wilde maken. Gelukkig maar, want er was duidelijk een scheurtje in het bot zichtbaar." Verhoeven wil niks weten van een valse start bij Ajax. "Natuurlijk is dit - zo kort nadat ik blij bij Ajax binnenkwam - vervelend, maar geblesseerd raken is inherent aan voetbal. Bij FC Volendam heb ik de laatste vier jaar alles gespeeld. De vorige keer dat ik aan de kant stond, was nadat ik een glasplaat op mijn been had gekregen."
De nieuwste kwetsuur betekent overigens niet dat Verhoeven helemaal niets kan doen. "Ik kan alleen geen ballen vangen. Mijn hand zit nu vier weken in het gips en daarna zal ik hem moeten 'optrainen'. Zodra de zwelling een beetje weg is, kan ik echter al hardlopen en krachtoefeningen doen."
Bron: Ajaxfans.net |
Ééns Ajacied, Altijd Ajacied! |
|
| |
|
|
|
61 posts |
Godenzoon 22-07-2009 om 14:55 |
|
|
|
|
|
|
Ajax-doelwit De Zeeuw niet in selectie AZ
Demy de Zeeuw lijkt een transfer te willen forceren bij AZ. De middenvelder maakt geen deel uit van de selectie die het vanavond zal opnemen tegen Hamburger SV en zal voor zichzelf trainen in Alkmaar, meldt De Telegraaf.
De precieze reden van het ontbreken van De Zeeuw is door AZ niet bekendgemaakt, maar volgens de ochtendkrant is de controleur niet langer gemotiveerd om voor AZ te spelen. Daarop besloot Ronald Koeman hem niet mee te nemen voor het oefenduel met HSV.
De 26-jarige De Zeeuw staat nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax, maar AZ zou hem alleen willen verkopen aan een club uit het buitenland. De middenvelder zelf heeft echter wel oren naar een transfer naar Amsterdam, maar vooralsnog weigert Ajax aan de vraagprijs te voldoen.
Bron: Voetbalprimeur [Bewerkt door jaccoboy5 op 22-07-2009 om 14:55] |
|
| |
|
|
|
 55 posts |
Godenzoon 22-07-2009 om 16:42 |
|
|
|
|
|
|
Huntelaar eist vijf miljoen en anders vertrekt hij niet
Klaas-Jan Huntelaar weet nog altijd niet voor welke club hij het komende seizoen zal voetballen. De oud-speler van Ajax, die in de winterstop naar het Santiago Bernabéu kwam, wil eerst vijf miljoen euro van zijn huidige werkgever Real Madrid ontvangen voordat hij bij een andere club tekent.
Volgens de Duitse sensatiekrant Bild zal The Hunter bij VfB Stuttgart precies hetzelfde salaris gaan verdienen als hij in de Spaanse hoofdstad krijgt, maar gaat hij er toch op achteruit. Huntelaar zal in de Bundesliga te maken gaan krijgen met een andere belastingklimaat, waardoor hij netto minder verdiend. De international eist daarom vijf miljoen euro ter compensatie van De Koninklijke.
Bron: voetbalcentraal.nl |
|
|
| |
|
|
|
61 posts |
Godenzoon 22-07-2009 om 17:11 |
|
|
|
|
|
|
Ajax-trainer Martin Jol overweegt om Darko Bodul, mits de speler zelf instemt en er belangstelling is, te verhuren aan een interessante club. Voorwaarde is wel dat de spits dan wekelijks speelt.
'Een echte spits uit de Ajax-traditie, een aanspeelpunt, hebben we niet. Dario Cvitanich is meer aan aanvaller voor een tweespitsensysteem en Darko Bodul is een spits voor de toekomst', zegt Jol in de Voetbal International.
'Darko heeft veel potentie, maar hij is nog jong. Voor zo'n jongen is het komend seizoen belangrijk dat hij wekelijks speelt. Als dat nog niet bij Ajax kan, zou verhuur aan een Nederlandse club een optie zijn. Onder de voorwaarde dat hij daar wekelijks gaat spelen. Als een club hem wil huren om de selectie te verbreden, werken we niet mee. Dan kan hij beter bij ons meetrainen en in Jong Ajax spelen'.
Tekst: AjaxShowtime
|
|
| |
|
|
|
 699 posts |
Godenzoon 23-07-2009 om 21:27 |
|
|
|
|
|
|
[UPD.] Transfer De Zeeuw rond; presentatie na AT
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 23-07-09 12:02 - Gepost door: IvM - Bron: Telegraaf.nl - Aantal keer bekeken: 3391 - Aantal reacties: 19
Demy de Zeeuw is donderdag niet op de training van AZ verschenen. De middenvelder miste woensdagavond ook al de oefenwedstrijd met HSV.
De Zeeuw staat nadrukkelijk in de belangstelling van Ajax en heeft bij de clubleiding aangegeven graag de overstap naar Amsterdam te maken.
Volgens AZ is een lichte knieblessure de reden van de afwezigheid van De Zeeuw. Trainer Ronald Koeman zei woensdag nog dat de middenvelder vandaag weer gewoon op het oefenveld zou zijn. Al was De Zeeuw volgens Koeman momenteel niet gefocust op voetballen.
UPDATE:
"De Zeeuw is rond tekent voor 4 jaar wordt waarschijnlijk morgenmiddag gepresenteerd. Transfersom van 6,2 Miljoen"
UPDATE 2:
"De Zeeuw was vandaag in de ArenA, definitief akkoord. Ziet er naar uit dat het na het AT officieel naar buiten zal worden gebracht. Ajax wil zich 100% concentreren op het AT..."
|
Kop omhoog , Borst vooruit , Wij zijn Ajax!! |
|
| |
|
|
|
 126 posts |
Columnist 23-07-2009 om 22:02 |
|
|
|
|
|
|
'Ajax informeert naar vraagprijs Sebastián Coates'
23 juli 2009
De Uruguayaanse krant Diario Noticias (zie voorpagina) meldt dat Ajax zich officieel bij de club Nacional heeft gemeld. Ajax zou gevraagd hebben naar de transfervoorwaarden voor de 18-jarige verdediger Sebastián Coates. Volgens de krant heeft Nacional nog niet gereageerd op het verzoek van Ajax. De club zou eigenlijk willen wachten met verkoop tot na het WK onder 20 in september in de hoop dat hij dan de aandacht trekt en meer waard wordt.
De verdediger debuteerde op 18 april in het eerste elftal van Nacional. De centrale verdediger is 1m96 lang en is fysiek sterk. Hij heeft een contract tot 2011 bij Nacional. De club bezit 70% van de transferrechten. 30% is in handen van een Braziliaanse investeringsgroep. |
|
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Moet Frank de Boer een conract voor onbepaalde tijd krijgen?
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
v.v. Oldenzaal - AFC Ajax 4 juli 2012 Sportpark De Thij Vriendschappelijk |

|
|
VORIGE WEDSTRIJD |
Vitesse 1-3 AFC Ajax 6 mei 2012, 14:30 uur Gelredome Eredivisie |

|
|
|