ajax fansite
Zelf Gevonden Ajaxnieuws!
361 posts
Godenzoon    29-10-2010 om 23:58
Suarez en El Hamdaoui verwikkeld in felle strijd

Ploeggenoten Luis Suarez en Mounir El Hamdoui zijn verwikkeld in een felle onderlinge strijd. Beide Ajacieden spelen een hoofdrol op de topscorerslijst van de Eredivisie in 2010.

Met nog acht speelronden te gaan in dit kalenderjaar bezet Suarez voorlopig de eerste plaats op de ranglijst. De Uruguayaanse international was in 25 wedstrijden goed voor 24 treffers. El Hamdaoui, die in de eerste maanden van dit jaar nog bij AZ speelde, volgt hem op de voet met 23 doelpunten uit 27 duels.

De voorsprong die het duo heeft op de nummer drie van de ranglijst, de Deense aanvaller Mads Junker van Roda JC, is aanzienlijk. Junker staat in 2010 op zeventien goals uit 27 competitiewedstrijden.

Als we kijken naar de onderlinge strijd tussen Suarez en El Hamdaoui, dan wordt duidelijk dat El Hamdaoui momenteel duidelijk de wind mee heeft. De Marokkaanse international kwam in zijn laatste zes duels tot zes treffers, terwijl Suarez in zes optredens slechts één keer scoorde.

Bron: Vi

3345 posts
Godenzoon    01-11-2010 om 09:08
'Lindgren is de calculerende speler bij Ajax'

Op een mooie herfstdag liep Rasmus Lindgren op De Toekomst na de training naar zijn auto.

Hij droeg een wit T-shirt waarop in grote, blauwe letters stond: reconsider. Heroverweeg.
De aanschaf van dat T-shirt zal een weloverwogen keuze zijn geweest.

Bij afwezigheid van de geblesseerde Demy de Zeeuw stond Lindgren tegen Heracles opnieuw in de basis. Net als woensdag tegen SC Heerenveen (3-1-zege) koos trainer Martin Jol voor een tweespitsensysteem.
Op een viermansmiddenveld met Urby Emanuelson, Eyong Enoh en Siem de Jong was Lindgren de meest defensieve middenvelder.

Tot voor kort speelde Enoh op die positie, maar Lindgren is balvaster dan de fysiek sterke Kameroener, die in Almelo als rechtshalf opereerde. Ook heeft de Scandinaviër meer oog voor de balans van het elftal. "Zo'n type speler ben ik altijd al geweest", zegt Lindgren. "En hoewel ik pas 25 ben, loop ik al wat jaren mee. Ik kan de rest coachen."

Tegen een speler als Willy Overtoom kwam echter ook een zwak punt van Lindgren aan het licht: zijn gebrek aan snelheid. Er zijn mensen die Lindgren met gevoel voor overdrijving verwijten te voetballen als een rugbyer: passes naar voren zijn verboden. In het druistige elftal van Jol misstaat de calculerende Lindgren echter niet. Waar spelers als Enoh, De Zeeuw en Suarez veel risico in hun spel leggen, zorgt Lindgren voor zekerheid. Met de Zweed in de gelederen lijdt Ajax simpelweg minder balverlies. In een fase van het seizoen waarin de Amsterdamse ploeg niet meer zo met krachten kan smijten als in het vorige voetbaljaar, is dat veel waard. Bovendien ontpopte Lindgren zich in Almelo ook tot doelpuntenmaker.

"Het was niet mijn belangrijkste goal voor Ajax, maar wel mijn mooiste", blikte Lindgren terug. Het prachtige afstandsschot waarmee de oud-speler van FC Groningen zijn ploeg in de 56e minuut op een 2-1-voorsprong bracht, schaalde hij minder hoog in dan de 3-1 die hij in de voorronde van de Champions League maakte tegen Paok Saloniki. Het doelpunt dat hij op 17 januari van dit jaar tegen NAC maakte, kwam niet eens meer op in het hoofd van Lindgren. Toch betekende die treffer de terugkeer uit de anonimiteit.

Waar Jol de man uit Landskrona eigenlijk al had afgeschreven, moest Lindgren op die zondagmiddag in Breda door afwezigheid van Eyong Enoh (Afrika Cup) en gebrek aan vorm bij Gabri en Mitchell Donald tot zijn eigen verbazing aantreden.

Lindgren lijkt nu een belangrijke pion in de 4-4-2-oplossing die Jol heeft bedacht voor de stroeve seizoensstart. Voorin teert Ajax op de individuele klasse van Suarez en El Hamdaoui, de middelste linie ondersteunt en bewaakt de balans. Maar echt geolied ging het allemaal nog niet in Almelo.

Tegen het goed voetballende Heracles beleefde Ajax geen makkelijke avond, al misten de Amsterdammers een aantal grote kansen. Pas in de slotfase nam het team van Jol afstand via André Ooijer (1-3) en Miralem Sulejmani (1-4). Waarschijnlijk is Oleguer woensdag in de Champions Leaguewedstrijd tegen Auxerre de vervanger van de geschorste Ooijer. Ook Lindgren kan spelen tegen Auxerre. "We moeten voetballen om te winnen", zegt hij. "Alleen zo maken we nog een kans om te overwinteren in de Champions League."

Bron: www.pzc.nl
AFC Ajax landskampioen 2011/2012

197 posts
Godenzoon    01-11-2010 om 22:41
'Suárez is een karakterbeest en heeft gewoon wat pech'
Maandag, 1 november 2010 om 08:12

Luis Suárez kwam ook zaterdag tegen Heracles Almelo (1-4 winst) niet tot scoren. De topschutter van afgelopen seizoen maakte in de laatste zeven duels in de Eredivisie slechts één doelpunt. "Het is geen excuus dat ik een beetje moe ben", legt de Ajacied in De Telegraaf in elk geval één ‘diagnose’ naast zich neer.

"Ik ben 23, nog hartstikke jong." Trainer Martin Jol sluit zich daarbij aan. "Luis is een karakterbeest en blijft maar doorgaan. Hij heeft nu gewoon wat pech." Vorig seizoen scoorde Suárez 35 keer in 33 duels, nu staat de teller op zeven in tien duels.

Een handsbal van Mark Looms en een overtreding later in het duel van diezelfde verdediger leverde Ajax geen strafschop op. "De scheidsrechter is ook een mens en kan fouten maken", was Suárez door de ruime zege na afloop mild.

voetbalzone
Soms gemekker, soms gekanker
Soms gezonken als een anker
Soms gekloot en soms getier
Vaak gelukkig, vaak plezier
Soms teleur, soms genoeg, vaak genoten van mijn ploeg
Vaak gescoord, soms ook vissen
Dit gevoel wil ik niet missen
Soms geluk, Soms wat pech
Ajax is mijn levensweg!

© Joark

464 posts
Godenzoon    02-11-2010 om 21:47
El Hamdaoui: 'Ik weet zeker dat Luis weer snel veel en vaak gaat scoren'
Ajax gaat woensdag tijdens de uitwedstrijd tegen Auxerre op jacht naar de honderdste treffer in de groepsfase van de Champions League. De teller in het hoofdtoernooi van de belangrijkste competitie voor Europese clubteams staat op 99. "Het zou mooi zijn als ik die honderdste maak'', lachte Mounir El Hamdaoui.

"Maar het belangrijkste is dat we winnen'', benadrukt de man in vorm bij de Amsterdamse club aan het ANP. "De laatste weken maak ik mooie goals. Het is lekker voetballen als je veel vertrouwen krijgt van je trainer en ploeggenoten. Ik voel me goed en dat is fijn voor een speler die veel op intuitie doet.''

"Ja, ik voel ook veel steun van Luis Suárez", benadrukt de Marokkaans international. "Zoals ik hem ook probeer te helpen. Luis is mijn maatje in de aanval. De laatste weken scoorde hij wat minder, maar heeft hij veel doelpunten voorbereid. Ik weet zeker dat hij weer snel veel en vaak gaat scoren

Bron:Voetbalzone

95 posts
Godenzoon    05-11-2010 om 15:48
Ajax wil Emanuelson een fikse salarisverhoging voorschotelen

Ajax heeft zich er absoluut niet bij neergelegd dat Urby Emanuelson te kennen heeft gegeven na dit seizoen te willen vertrekken uit Amsterdam. De vleugelaanvaller heeft een aflopend contract in de Amsterdam ArenA en heeft inmiddels al maanden van onderhandelingen met de club erop zitten. Die lijken echter nog niet definitief gestopt, als het in elk geval aan Ajax ligt.

De ploeg van trainer Martin Jol speelt vrijwel iedere week met het jeugdexponent in de basis en wil hem dan ook niet kwijt. Zo stelde Jol op het wekelijkse perspraatje dat Emanuelson een flink contract krijgt voorgeschoteld in Amsterdam. “Hij zou in de top vijf van best betaalde spelers bij Ajax komen”, zo noteerde RTV Noord-Holland op uit de mond van de oefenmeester.

“Ik wil hem er graag bij hebben en we hebben alles geprobeerd om hem te houden, maar als hij elders wil spelen dan kan ik hoog of laag springen maar dat heeft geen zin. Hij heeft zijn beslissing genomen. Urby heeft hier vanaf de jongste jeugd gespeeld, speelt al zeven jaar in het eerste. Dan is het vervelend als hij de deur uitloopt.”

Bron: voetbalzone
KAMPIOENEN!

95 posts
Godenzoon    05-11-2010 om 15:49
Jol ergert zich niet aan maniertjes van Suárez: 'Hij speelt met passie'

Luis Suárez mag de voorbije weken dan moeite hebben het net te vinden, Ajax-coach Martin Jol is nog altijd zeer te spreken over zijn aanvoerder. Vrijdag verklaarde de oefenmeester tijdens de wekelijkse persconferentie het volste vertrouwen te houden in de Uruguayaanse aanvaller. “Hij zorgt constant voor dreiging”, tekende AjaxLife op uit de mond van de Hagenaar.

“Suárez was tegen Auxerre de gevaarlijkste man. Hij krijgt die wedstrijd misschien vier kansen en je hoopt dat hij er dan eentje maakt”, zei Jol. “Maar die eerste schoot hij wel erg ver naast.” De geïrriteerde manier van reageren van Suárez vindt Jol niet kwalijk. “Luis is altijd geïrriteerd. Ook al heeft hij er al drie in liggen. Dan nog wil hij die vierde maken. Ik ben blij zoals Luis is, hij speelt met passie.”

Jol kwam ook ter sprake over het incident na afloop van de wedstrijd tegen Auxerre. Suárez weigerde, evenals Gregory van de Wiel, aanvankelijk om het publiek te bedanken. “Die ophef na de wedstrijd is vervelend. Daarbij spelen ook emoties een rol. Dat Auxerre is ook geen Parijs. Dus als je supporters daarheen komen zit hun Ajax-hart op de juiste plaats. Op dat moment zijn de reacties van beide kanten teleurstellend.”
KAMPIOENEN!

95 posts
Godenzoon    05-11-2010 om 15:50
'Het ADO Den Haag van dit seizoen is beter dan ooit'

Martin Jol verwacht niet dat Ajax zich zondag in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag zomaar even kan herstellen van de pijnlijke nederlaag bij Auxerre. Volgens de coach van de Amsterdammers verkeert de ploeg van John van den Brom in bloedvorm, en zullen zij dat ook komend weekend in de Amsterdam ArenA willen etaleren. “Dit ADO is beter dan ooit.”

“Als je een wedstrijd verliest is dat heel ververvelend omdat we altijd willen winnen”, blikt Jol kort terug op de Europese nederlaag van afgelopen woensdag. “Maar dan is het fijn als je het weekeinde erna zo'n wedstrijd thuis tegen ADO speelt. ADO is een goed elftal en ze hebben nu de kwaliteiten, met zo'n spits en linksbuiten, die ze voorheen niet hadden. Wesley Verhoek ontwikkelt zich heel goed en achterin spelen ze in een vaste opstelling.”
Tegen de club uit zijn geboortestad kan Jol mogelijk geen beroep doen op Demy de Zeeuw, die niet ongeschonden uit de strijd tegen Auxerre is gekomen. “Demy heeft wat last van zijn hamstring rechts, maar ik hoop dat het morgen weer beter is.” Zaterdag zal Jol zijn selectie voor de wedstrijd van zondag wereldkundig maken.

Voetbalzone
KAMPIOENEN!

464 posts
Godenzoon    08-11-2010 om 21:34
Van Gaal haalt keihard uit naar Ajax: ‘Ik ben tot op het bot beledigd’
Louis van Gaal heeft zich laten gaan over zijn periode bij Ajax. De trainer van Bayern München maakte in de jaren negentig furore als trainer bij de Amsterdammers door zowel nationaal als internationaal alles te winnen wat er te winnen viel. Zijn tweede periode bij Ajax, als technisch directeur in 2003, liep echter uit op een deceptie. Van Gaal kijkt verbitterd terug op die tijd. “Ik ben tot op het bot beledigd door het toenmalige bestuur.”

Zeven jaar geleden besloot Van Gaal in te gaan op een aanbieding van Ajax, iets wat hij zelf erg zag zitten. “Ik had een droom om van Ajax weer een hele grote club te maken. Voor eentiende of eentwintigste van het salaris bij Barcelona”, noteerde NU.nl uit de mond van de trainer. “Ik werd toen gevraagd door alle grote clubs in Europa, maar ik koos voor Ajax. En na acht maanden stond ik buiten.”

Het doet Van Gaal nog altijd pijn als hij daaraan denkt. “Ik heb toen gezegd dat ik nooit meer terug zou keren bij Ajax en zo denk ik er nog steeds over. Ik ben tot op het bot beledigd door het toenmalige bestuur. In die periode heb ik een nieuw beleidsplan geschreven dat unaniem door de hele vereniging werd gedragen. Toen werd mij verweten dat ik Ronald Koeman te veel voor de voeten liep. Als je dan kiest voor een passant en niet voor een technisch directeur, dan ben je Louis van Gaal niet waard.”

En ook Johan Cruijff moest het ontgelden vanwege zijn kritiek op Van Gaal tijdens zijn periodes als hoofdtrainer bij Barcelona. “U weet niet wat ik heb moeten doormaken als trainer van Barcelona. Bijna iedere week nam hij me op de korrel, kreeg ik commentaar van hem via z’n column in de media. Hun woorden worden geloofd, terwijl ze niet binnen de club aanwezig zijn. Hij heeft zoveel gezegd, maar nooit de verantwoordelijkheid genomen. Als je, zoals ik, zo lang bent tegengewerkt is er geen plaats meer voor vergeving.”

464 posts
Godenzoon    09-11-2010 om 17:02
Menzo: 'Ik weet nu hoe Ajax in elkaar steekt en dat is helaas niet goed'
Stanley Menzo vindt het begrijpelijk dat Theo van Duivenbode zich niet herkiesbaar heeft gesteld voor de ledenraad van Ajax. De tegenwoordig assistent-trainer van Vitesse maakte net als Van Duivenbode deel uit van de ’commissieCoronel’ die de club doorlichtte en concludeert dat de technische aanbevelingen grotendeels zijn genegeerd. "Waarom roep je een commissie in het leven als je er toch niks mee doet?, vraagt de oud-doelman zich af in De Telegraaf.

De beslissing van Van Duivenbode kwam voor Menzo niet als een verrassing. "Ook na de interviews met alle betrokkenen hebben we contact gehouden. Theo is een gewichtig man, iemand die de club in zijn hart meedraagt. Hij is heel teleurgesteld hoe het nu gaat. En niet alleen qua uitslagen." Dat verwijt Menzo commissiepreses Uri Coronel. "Het wordt mij maar niet duidelijk wat zijn macht is. Ik vond het al frappant dat de voorzitter van de commissie voorzitter van de RvC werd, maar het is helemaal vreemd dat er dan niks met zijn eigen aanbevelingen wordt gedaan."

"Dan denk ik: ’Uri, kom op. Jij moet je vinger opsteken.’ Hij had de voortrekkersrol moeten nemen. Dit klopt niet, is niet zoals het moet zijn. Ik weet niet of de ledenraad hem ter verantwoording had kunnen roepen." De vele uren die Menzo in de commissie-Coronel stopte, worden volgens hem niet uitbetaald. "Ik trad toe om de club vooruit te helpen", stelt Menzo. "Maar helaas is al het werk voornamelijk goed geweest voor mijn eigen ervaring. Ik heb inzichten die je normaal niet krijgt en weet nu hoe Ajax in elkaar steekt. En dat is helaas nu niet goed.”

"Ik heb vanaf het begin benadrukt dat ik nooit de intentie heb gehad om de voorzittersrol op me te nemen”, reageert Coronel in het dagblad. "Maar toen de commissie, die namens de ledenraad het nieuwe bestuur moest formeren, een dringend beroep op me deed om op basis van mijn kennis en ervaring deze misschien ongebruikelijke stap te maken, ben ik erop ingegaan. Het werd overigens unaniem door de ledenraad goedgekeurd. Het grootste en belangrijkste deel van de aanbevelingen van het rapport is uitgevoerd. Een aantal zaken ter verbetering is nu in het stadium van uitvoering."

3345 posts
Godenzoon    10-11-2010 om 09:54
ADO lonkt naar Ajacied Jody Lukoki

AMSTERDAM - Na Jarchinio Antonia hoopt ADO Den Haag opnieuw gratis een buitenspeler van Ajax over te nemen. Trainer John van den Brom is gecharmeerd van A-junior Jody Lukoki (17), die in Amsterdam nog geen contract kreeg aangeboden en zodoende aan het einde van het seizoen transfervrij is.

De rechtsbuiten van Congolese afkomst komt uit voor het Nederlands elftal onder negentien jaar en wordt bij Ajax getraind door Frank de Boer. "ADO Den Haag heeft inderdaad naar Jody geïnformeerd. Net als een aantal andere clubs", bevestigt zaakwaarnemer Chiel Dekker. "Maar het lijkt me wel zo fair dat we eerst met Ajax praten. Aangezien Jody de ambitie heeft om Ajax 1 te halen."

Eerder werden door Ajax buitenspelers als Eljero Elia, Jeremain Lens, Nordin Amrabat en Luciano Narsingh niet goed genoeg bevonden. Na de nederlaag tegen ADO Den Haag (0-1) beklaagde Martin Jol zich over het gebrek aan vleugelspitsen.

Bron: www.Telegraaf.nl

126 posts
Columnist    11-11-2010 om 09:51
Beste Forumleden,

Zojuist heb ik 4 hele pagina's aan onzin verwijderd uit dit topic. Vooral voor nieuwe leden blijkt het moeilijk te zijn om zich aan de topicregels te houden, maar er zijn ook een aantal notoire veelplegers aanwezig. Ik ga geen namen noemen, jullie weten zelf wel wie jullie zijn. Dus voor de duidelijkheid, nog 1 keer de regels van dit topic:

1. Plaats ALLEEN nieuwsberichten, geen reacties.
2. Vermeld de bron van je nieuws TEN ALLE TIJDEN.
3. Gebruik de aangegeven lay-out.

Vooral punt 2 en 3 leiden nogal eens tot problemen. Ik zal daarom het goede voorbeeld nog één maal geven:

Coronel denkt toch aan vertrek bij Ajax
11 november 2010 09:00

Uri Coronel benadrukte niet te zullen opstappen wegens een kritische column van Johan Cruijff, maar sluit niet uit dat hij Ajax toch zal gaan verlaten. Wanneer de ledenraad niet meer achter de voorzitter staat, zal Coronel zijn ontslag indienen. 'Als ik weg moet, moet ik weg. Als de club dit vindt en in het belang van de club', zei hij tegen de NOS.

Wegens de vele problemen bij Ajax (niet alleen op sportief gebied) staat Coronel onder druk. 'Als de vereniging, dus de ledenraad in casu, zegt: 'we hebben geen vertrouwen in wat jullie doen', dan stap ik op', zei de preses. 'Uiteindelijk is het zo: wij zijn benoemd door de leden van Ajax. Dit geldt voor drie van de vijf commissarissen en voor diegenen die bestuurslid zijn van de vereniging Ajax. Dat ben ik ook'.

'Ik luister naar de kritiek van Theo van Duivenbode en Stanley Menzo en ik ben het er niet mee eens', vervolgde Coronel. 'Ik maak wel een onderscheid tussen wat Theo zegt en Stanley zegt. Theo is een jaar geleden uit de ledenraad gestapt en heeft gezegd: 'Ik ben het er niet mee eens dat bepaalde mensen zijn aangetrokken in die periode.' Dat is Theo's goed recht. Maar daar sta ik niet achter, want je moet wel verder.'

Bron: NOS & Voetbalzone

361 posts
Godenzoon    12-11-2010 om 17:01
Ajacied ontslagen na bedreiging

Rene Kofi Osei is ontslagen bij Almere City FC. De club uit de Jupiler League heeft heeft de huurovereenkomst met Ajax met onmiddelijke ingang ontbonden. De verdediger is niet vanwege zijn voetballende kwaliteiten de wacht aangezegd.
De officiële woordvoerders van beide clubs; Lenno van Dekken uit Almere en Miel Brinkhuis bij Ajax wensen niet op de exacte reden in te gaan om de overeenkomst met Osei te beëindigen. "Er heeft zich iets voorgevallen wat voor ons voldoende aanleiding was om de huurovereenkomst stop te zetten", aldus de woordvoerder van de club uit Almere. Wel laat Brinkhuis weten dat de Amsterdamse club de verdediger vrijdag op staande voet heeft ontslagen. "Almere City FC nam contact met ons op met de mededeling dat zij de huurovereenkomst wilde opzeggen om bepaalde redenen. Deze redenen hebben wij geverifieerd, waarop wij Osei Kofi direct hebben ontslagen.'' Bronnen rondom de Almeerse club laten weten dat er sprake is geweest van een ruzie in de kleedkamer tussen Osei Kofi en een ploeggenoot. Deze ruzie zou zijn uitgemond in een bedreiging door Osei Kofi. Hij zou hierbij een vuurwapen gebruikt hebben. Van Dekken ontkent deze verhalen niet: "Het is niet uitgesloten dat wij verdere juridische stappen zullen nemen". Of de bedreigde speler aangifte gaat doen, is nog niet bekend. De spelers van Almere City FC hebben van de club een spreekverbod gekregen.

Bron: Telesport

361 posts
Godenzoon    12-11-2010 om 20:57
Maarten Martens mist AZ tegen Ajax

ALKMAAR - AZ moet het zondag in de wedstrijd tegen Ajax stellen zonder Maarten Martens. Hij viel woensdag in het bekerduel met FC Eindhoven uit met een hamstringblessure.

''Ik denk dat Maarten de wedstrijd van zondag niet haalt'', zei trainer Gertjan Verbeek vrijdag. ''Hij is er zelf sceptisch over en we willen geen risico nemen. Johann Berg Gudmundsson vervangt hem tegen Ajax.''

Simon Poulsen (niet wedstrijdfit), Jonathas (privéomstandigheden) en Erik Heijblok (voetblessure) zijn ook niet beschikbaar. Héctor Moreno is wel weer fit.

Didulica

Ook doelman Joey Didulica ontbreekt zondag bij de wedstrijdselectie. Hij zat wel weer bij de groep nadat hij eerder deze week zijn excuses had aangeboden voor uitlatingen in de media. Maar hij is niet fit.

Verbeek: ''Eerst mocht hij van de club niet trainen en daarna kon hij vanwege een stijve nek niet meedoen met de training.''

Strijdlustig

Verbeek klonk vrijdag strijdlustig. ''We gaan proberen in te lopen op onze concurrent”, zei Verbeek, die met AZ nu vijf punten minder heeft dan de Amsterdammers. ''Ajax swingt dit seizoen nog niet zoals het wel kan met hun individuele kwaliteiten. Ze zijn niet constant, maar in fases van wedstrijden spelen ze heel goed voetbal."

"Veendam heeft donderdag echter laten zien dat Ajax moeilijk kansen creëert als de organisatie goed staat. Dan heeft Ajax niet de grootse vorm om dat te doorbreken. Net als ADO Den Haag gaan wij Ajax zondag bij de strot pakken en doorbijten.”

Financieel

De twee clubs treffen elkaar ook in de volgende ronde van de KNVB-beker. ''Financieel gezien is het volgens mij een prima wedstrijd'', zei Verbeek over de loting.

''Tegen AZ komen er meer toeschouwers naar de Arena dan tegen Veendam en wij krijgen de helft van de recette. Daarnaast kunnen we ze in ieder geval niet meer in de finale treffen.''

Bron: nusport.nl

[Bewerkt door Mathijs op 12-11-2010 om 21:00]

361 posts
Godenzoon    12-11-2010 om 20:59
El Hamdaoui: 'Erg leuk om tegen AZ te spelen'

In Alkmaar wacht komende zondag een mooi affiche in de Eredivisie. AZ neemt het in eigen stadion op tegen Ajax. Mounir El Hamdaoui, tegen BV Veendam nog geblesseerd, is fit genoeg om te spelen.

"Ik heb niet zoveel last dat ik niet kan spelen tegen AZ", laat de aanvaller vrijdag weten tegenover Ajax.tv. Als El Hamdaoui over de Alkmaarders spreekt, heeft hij het over zijn voormalig werkgever.

"Drie jaar lang heb ik met de spelers van AZ gewerkt, dus is het erg leuk om tegen ze te spelen." El Hamdaoui verwacht zondag drie punten voor Ajax. "Deze wedstrijd moeten wij gewoon winnen", besluit hij.

Bron: Voetbalcentraal

361 posts
Godenzoon    12-11-2010 om 21:06

Bron: www.toonvandriel.nl

[Bewerkt door Mathijs op 12-11-2010 om 21:38]

3345 posts
Godenzoon    14-11-2010 om 16:19
Edson Braafheid moet Emanuelson vervangen bij Ajax
14 november 2010 16:19

Edson Braafheid lijkt zijn carrière te vervolgen bij Ajax. Volgens de doorgaans zeer goed ingevoerde Duitse sensatiekrant Bild stapt de linksback per direct over naar Amsterdam.

Braafheid stapte voorbije zomer van FC Twente over naar de club van Louis van Gaal. Ook toen was de Amsterdamse verdediger in beeld bij Ajax. Onder Van Gaal krijgt Braafheid nauwelijks speeltijd. Martin Jol zal hem wer met open armen ontvangen. De Hagenaar heeft al laten weten zich te willen versterken met een linksback, nadat Thimothée Atouba weinig indruk maakte op die positie.

Volgens de Beierse krant TZ was ook PSV in Braafheid genteresseerd.

Bron: www.voetbal4u.com

197 posts
Godenzoon    15-11-2010 om 15:35
Ling negeert oproep Cruijff: 'Ik heb geen tijd voor Ajax'
Maandag, 15 november 2010 om 11:46

Oud-Ajacied Tscheu La Ling heeft gereageerd op de column van Johan Cruijff, die maandag in De Telegraaf verscheen. Daarin riep de voetbalkenner op tot een fluwelen revolutie bij Ajax en noemde hij onder meer Ling, maar de voormalig aanvaller heeft geen tijd om zich verdienstelijk te maken bij zijn oude club.

Tegenover AT5 laat Ling weten dat hij te druk is met zijn werkzaamheden bij de Slowaakse club AS Trencin. Cruijff is van mening dat het in Amsterdam ontbreekt aan mensen met voetbalverstand en pleit voor een terugkeer van oud-spelers als Marc Overmars, Frank Rijkaard, Marco van Basten en Ling, die zich beschikbaar zouden moeten stellen voor de ledenraad.

Ling ziet echter niets in een revolutie. “Maar ik snap Cruijff wel. De club wordt al jaren geleid door passanten. Daardoor dreigt Ajax nu af te glijden naar de situatie waarin Feyenoord zit.” Ook is de ex-aanvaller bang dat de uitlatingen van Cruijff deels de oorzaak zijn van het slechte spel van Ajax. “Maar ik neem Cruijff niets kwalijk. Iemand moet de knuppel in het hoenderhok gooien”, aldus Ling.

bron: voetbalzone
Ajax is mijn levensweg!

© Joark

197 posts
Godenzoon    15-11-2010 om 16:11
Overmars wil te allen tijde luisteren naar Ajax
maandag 15 november 2010

Oud-international Marc Overmars vindt het een eer dat Johan Cruijff hem in zijn wekelijkse column in de Telegraaf genoemd heeft als gegadigde voor de ledenraad van Ajax.

De legendarische nummer 14 vindt dat er oud-spelers van de club in dat orgaan moeten zitten. Dat is nu nog niet het geval. Overmars zegt dat zijn voormalige club Ajax dan echter wel zelf het initiatief moet nemen om een gesprek met hem aan te gaan.

"Ik ben te allen tijde bereid te luisteren", zei de huidig technisch directeur van Go Ahead Eagles maandag. "Ik heb over een aantal zaken best een mening, zoals ik ook mijn gedachten heb over de manier waarop ik Ajax mogelijk zou kunnen helpen."

Cruijff roemde in zijn column de manier waarop Overmars van de Eagles een financieel gezonde club heeft gemaakt. Eerder zei oud-Ajacied Keje Molenaar al graag in de ledenraad te stappen.

bron: voetbalprimeur.nl
Ajax is mijn levensweg!

© Joark

95 posts
Godenzoon    15-11-2010 om 16:38
Boeve antwoord positief op oproep van Cruijff

Oud-international Peter Boeve zou graag in de ledenraad van Ajax stappen, maar wil dat de club hem daar dan wel voor vraagt. Marc Overmars liet ook al weten er een zelfde mening op na te houden. Boeve, voormalig linksback van Ajax, zou het mooi vinden om in de ledenraad te komen. "Maar voor zoiets moet je wel gevraagd worden. Als dat gebeurt, sta ik zeker open voor een gesprek met Ajax", gaf hij te kennen aan het ANP. Dat het niet goed gaat met Ajax, doet hem pijn. "Als je zo lang voor een club hebt gespeeld, ga je er van houden. En houden van is in mijn ogen niet zwijgen en jaknikken, maar zaken bespreekbaar maken."

Bron: Voetbalzone
KAMPIOENEN!

178 posts
Godenzoon    19-11-2010 om 21:00
Botsing Jol en Blind zorgt voor spanningen bij Ajax

19/11/2010 20:46

Een conflict binnen de technische staf van Ajax verdeelde de afgelopen maanden de Amsterdamse club nog verder. Toeval of niet maar de crisis in november gaat gelijk op met de verharde verhoudingen op de bank. Assistent Danny Blind heeft hoofdcoach Martin Jol eerder deze maand bekritiseerd ten overstaan van een groep topmensen van Ajax.

Een van die mannen die de kritische Blind aanhoorde was voorzitter Uri Coronel. De niet mis te verstane kritiek van de tweede trainer werd doorgespeeld aan directeur Rik van den Boog. Ook Jol was al snel op de hoogte. De spanningen liepen daarna nog verder op. Na een wedstrijd van Jong Ajax begin deze maand ontstond een hoogoplopende discussie in de trainerskamer.

Bij Blind bestaat al lange tijd irritatie dat zijn zoon Daley geen enkele kans krijgt onder Jol. Blind liet weten dat hij vond dat zijn zoon in het tweede elftal op het middenveld zou moeten spelen en niet centraal achterin. Daarop ontplofte de Scheveninger die Blind eens goed de waarheid vertelde. Uiteindelijk kwam het erop neer dat Jol op technisch gebied de baas is en niet Blind.

De almaar oplopende spanning tussen de twee verspreidde zich vervolgens als een lopend vuurtje door Ajax. Inmiddels heeft de directie de twee duidelijk gemaakt dat ze hoe dan ook samen verder zullen moeten. Zowel Blind als Jol berusten in hun lot maar de verhoudingen zijn beneden het nulpunt beland. Buiten de wedstrijden en trainingen om negeren de twee elkaar nog steeds volkomen.

De interne machtsstrijd is inmiddels blijkbaar doorgedrongen tot alle geledingen. Coronel zei vorige week dat de aanval niet uit Eindhoven of Enschede komt, maar van binnen uit. Toen doelde de preses op Johan Cruijff. Nu de trainers ook al niet meer met elkaar overweg kunnen lijkt de crisis compleet.

Bron: Voetbal International

INLOGGEN
WEKELIJKSE POLL
Moet Frank de Boer een conract voor onbepaalde tijd krijgen?
Ja, absoluut!
Nee, trainer is een passant
VOLGENDE WEDSTRIJD
v.v. Oldenzaal - AFC Ajax

4 juli 2012
Sportpark De Thij
Vriendschappelijk

VORIGE WEDSTRIJD
Vitesse 1-3 AFC Ajax

6 mei 2012, 14:30 uur
Gelredome
Eredivisie