|
|
Zelf Gevonden Ajaxnieuws!
|
|
 613 posts |
Godenzoon 04-02-2012 om 19:46 |
|
|
|
|
|
|
|
Ajax zonder Deen is als een voetballer met één been. |
|
| |
|
|
|
300 posts |
Godenzoon 08-02-2012 om 16:25 |
|
|
|
|
|
|
'De introductie van een BeNe-liga is een uitstekend idee'
Woensdag, 8 februari 2012 om 12:40
De Europese voetbalbond UEFA gaat onderzoeken of een gezamenlijke Belgische en Nederlandse competitie, de zogenaamde BeNe-liga, de (financiële) ongelijkheid met andere Europese competities kan wegwerken. Het idee is niet nieuw, maar stuitte in het verleden op een 'nee' van de UEFA. De bezoekers van Voetbalzone zijn in elk geval voorstander van een dergelijke competitie.
Via onze Facebook-pagina vroegen wij aan onze bezoekers of zij voorstander of tegenstander waren van een BeNe-liga. Liefst 61 procent van de deelnemers is vóór de invoering ervan. Alex Tielbeke, directeur van de Eredivisie CV, het overkoepelend orgaan van alle Eredivisieclubs, is sceptisch. Dat baseert hij echter op cijfers van jaren geleden. "Uit studies in het verleden is gebleken dat de Nederlandse voetballiefhebber hier niet warm voor loopt", stelde de bestuurder afgelopen week.
Een groot deel van de overige stemmers is voor het behoud van de Eredivisie en de Jupiler League: 36 procent. De overige drie procent van de deelnemende bezoekers is het om het even.
Op basis van de prestaties van de Belgische en Nederlandse ploegen van de afgelopen vijf jaar in de eigen competitie zouden de volgende clubs in aanmerking komen voor een eventuele BeNe-liga:
01) Anderlecht
02) Club Brugge
03) Standard Luik
04) AA Gent
05) Racing Genk
06) Zulte-Waregem
07) KV Mechelen
0  KV Kortrijk
01) FC Twente
02) PSV
03) Ajax
04) AZ
05) Feyenoord
06) FC Groningen
07) sc Heerenveen
0  Roda JC Kerkrade
09) NAC Breda
10) Heracles Almelo
Ik zeg doen! |
|
| |
|
|
|
19 posts |
Godenzoon 09-02-2012 om 20:12 |
|
|
|
|
|
|
Danny Blind en Martin Sturkenboom hebben besloten hun functies bij Ajax neer te leggen. De technisch directeur ad interim en de algemeen directeur ad interim doen dit met onmiddellijke ingang. Daarmee is de feitelijke leiding van Ajax in handen van de statutaire directieleden Henri van der Aat en Jeroen Slop.
Blind (50) en Sturkenboom (5  kwamen tot dit besluit nadat het Gerechtshof afgelopen dinsdag uitspraak deed inzake de voorgenomen benoemingen van Sturkenboom en Louis van Gaal tot statutair directeur bij Ajax. Met Louis van Gaal is in onderlinge afstemming de conclusie getrokken dat zijn komst naar Ajax niet wordt doorgezet.
Blind: ,,Ik heb een hele duidelijke visie op de toekomst van Ajax. Deze sluit aan op de mogelijke komst van Louis van Gaal. Nu zijn komst niet meer aan de orde is, kan en wil ik zelf ook niet verder. Ik heb een jarenlang verleden bij Ajax, wat het extra moeilijk maakt om deze beslissing te nemen. Maar ik loop niet weg voor mijn verantwoordelijkheid.”
Sturkenboom: ,,Ik heb een groot vertrouwen in de visie en de samenwerking met Louis van Gaal en Danny Blind. Wij begonnen aan deze klus in de veronderstelling dat Louis er vanaf 1 juli 2012 bij zou komen. Nu duidelijk is dat dit niet meer gaat gebeuren, is het voor mij en Ajax verstandig dat ik opstap. De interim-aanstellingen van Danny en mij waren weliswaar door de rechter niet betwist, maar het wordt na de recente uitspraak van de rechter nog moeilijker ons werk voor Ajax goed te kunnen doen. De club heeft grote behoefte aan rust, dus Danny en ik nemen onze verantwoordelijkheid door ruimte te maken. Met deze stap hopen wij dat Ajax in rustiger vaarwater komt.”
Blind kwam op 15 mei 2008 terug bij Ajax. Sturkenboom begon op 18 november 2011 aan zijn werkzaamheden in Amsterdam. |
Geen Ajax,Geen Champions League winnaar! |
|
| |
|
|
|
 529 posts |
Godenzoon 11-02-2012 om 01:25 |
|
|
|
|
|
|
bron vi
Een dag nadat de commissarissen van Ajax besloten hebben hun functies ter beschikking te stellen, is de club druk bezig met een nieuwe raad. Edwin van der Sar is een van de kandidaten.
De 'demissionaire' raad van commissarissen - bestaande uit Steven ten Have (voorzitter), Johan Cruijff, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer - draagt zo snel mogelijk zijn taken over, maar wacht totdat er opvolgers zijn gevonden die op brede steun kunnen rekenen. Het aftreden zal ook in fases gaan omdat er contractuele bepalingen en financiële belangen zijn die de vennootschap van Ajax raken.
De rvc werd onder druk gezet vrijwillig af te treden vóór de aandeelhoudersvergadering van vrijdag, omdat anders de mogelijkheid bestond dat de Ondernemerskamer de nieuwe commissarissen zou aanstellen. Met die beslissing kwam na zeven maanden een einde aan de rvc in de huidige samenstelling.
Van der Sar, die in de periode 1990-99 liefst 226 competitieduels onder de lat stond bij Ajax, en afgelopen zomer als speler van Manchester United een punt zette achter zijn loopbaan, is gepolst zitting te nemen in de nieuw te vormen rvc. Ook Keje Molenaar is gevraagd, maar heeft bedankt. De advocaat ambieert weer een rol op de achtergrond. |
Ajax Amsterdam!! |
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 21-02-2012 om 08:07 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 24-02-2012 om 11:21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 24-02-2012 om 11:24 |
|
|
|
|
|
|
Nog een paar van zulke jaren achter elkaar en wie weet
|
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 24-02-2012 om 11:27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 24-02-2012 om 11:28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
300 posts |
Godenzoon 24-02-2012 om 17:31 |
|
|
|
|
|
|
Leuk om hier even rond te kijken:
http://eredivisielive.nl/sidekick/dashboard
bijzonder dat ajax meest succesvolle pases heeft! |
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 28-02-2012 om 11:08 |
|
|
|
|
|
|
Ozbiliz: 'Absoluut mijn beste week'
IN GOEDE DOEN - Araz Ozbiliz is in vorm. De aanvaller scoorde op Old Trafford en deed hetzelfde op Woudestijn afgelopen zondag. In Het Parool zegt de rappe aanvaller dat het zijn beste week is als profvoetballer.
'Absoluut mijn beste week als profvoetballer. Het was een leuke week, maar ik hoop dat het alleen maar beter gaat. In Manchester winnen is niet voor iedereen weggelegd en we wisten dat het tegen Excelsior ook niet makkelijk zou worden. Als je dan twee keer wint en in beide wedstrijden scoort, geeft dat een goed gevoel', zegt hij in de Amsterdamse krant.
Of er sprake is van een definitieve doorbraak? 'Het gaat steeds beter. Ik moet dit niveau vasthouden en daarna zorgen dat ik me blijf ontwikkelen. Het is niet zo dat ik al met twee vingers in mijn neus basisspeler ben bij Ajax. Ik moet er keihard voor blijven knokken'.
Deze week maakt hij waarschijnlijk zijn debuut als international voor Armenië. Er staan twee oefenduels op het programma, tegen Servië en Canada.
Ozbiliz ging in oktober al eens met de selectie van Armenië mee. Fans scandeerden zijn naam op het vliegveld, maar hij kwam niet in actie wegens een blessure. Frank de Boer heeft hem geadviseerd te wachten met kiezen tussen Armenië en Nederland, maar hij volgde toch zijn hart. De Boer zag volgens Het Parool een carrière voor hem in het verschiet bij Oranje over enkele jaren.
De aanvaller werd toen hij net bij de A-selectie zat bestempeld als de nieuwe Lionel Messi. 'Ja natuurlijk. Je krijgt meteen een stempel van: dat is die jongen die net als Messi voetbalt. Nou, ik heb laatst een paar wedstrijden van hem gezien en niemand kan aan hem tippen. Ik kijk graag naar Messi, maar mezelf met hem vergelijken? Dat heb ik nog nooit gedaan en dat zal ik ook nooit doen', besluit de Ajacied.
Bron: Het Parool [Bewerkt door Rens1988 op 28-02-2012 om 11:08] |
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 05-03-2012 om 15:55 |
|
|
|
|
|
|
Ik vindt vooral het roodgemaakte stuk briljant.
Prachtig hoe hij over zichzelf in de 3de persoon praat, wat een baas!
Zlatan Ibrahimovic verdedigt dinsdagavond met AC Milan een 4-0 voorsprong als het op bezoek gaat bij Arsenal in de achtste finale van de Champions League. De voormalig Ajax-aanvaller maakt al jarenlang furore in de Serie A, maar was twaalf jaar geleden dicht bij een transfer naar de Premier League.
'Arsenal benaderde me in 2000 en had zelfs al een shirt met nummer 9 en mijn naam voor me', vertelde Ibrahimovic aan Britse media. 'Ik vond het geweldig, Arsenal is een prachtige club. Maar toen bleek dat ze me eerst op proef wilden hebben om te zien of ik goed genoeg was. Ik wist niet wat ik hoorde. Zlatan gaat toch geen test doen?'
De spits bleef daardoor bij Malmö FF en werd in maart 2001 dankzij toenmalig technisch directeur Leo Beenhakker vastgelegd door Ajax, waar hij in ruim drie jaar tijd 35 keer scoorde in 74 competitieduels. Op 31 augustus 2004 verkochten de Amsterdammers Ibrahimovic voor zestien miljoen euro aan Juventus, waar hij weinig aanpassingsproblemen kende.
In de Serie A was hij 23 keer trefzeker in 70 wedstrijden, maar vanwege de degradatie van La Vecchia Signora na het Calciopoli-schandaal verhuisde de spits in 2006 naar Internazionale.
Ook in Milaan deed de Zweed het uitstekend: hij scoorde liefst 57 keer in 88 duels en werd drie keer op rij kampioen van Italië. Barcelona betaalde liefst 66 miljoen voor Ibrahimovic in de zomer van 2009, maar al na één seizoen keerde de aanvaller terug naar de Serie A.
AC Milan huurde Ibracadabra één jaar en nam hem in de zomer van 2011 definitief over. Deze jaargang is de 75-voudig international van Zweden (29 doelpunten) weer in topvorm. Ibrahimovic maakte al achttien doelpunten in twintig duels en is daarmee topscorer van de Serie A
BRON:VI [Bewerkt door Rens1988 op 05-03-2012 om 15:55] |
|
| |
|
|
|
 3345 posts |
Godenzoon 07-03-2012 om 20:25 |
|
|
|
|
|
|
Jong Oranje-doelman Bizot niet langer nummer een bij Cambuur
Woensdag 7 maart 2012 19:44
SC Cambuur heeft er voor gekozen om huurling Marco Bizot niet weer direct in het doel te plaatsen. De jongeling, die officieel onder contract staat bij Ajax en eerste doelman is van Jong Oranje, heeft zijn plaats na een blessure moeten afstaan.
Momenteel is Robbert te Loeke de nummer één in Cambuur, die sinds eind november al in de basis staat van de club uit Leeuwarden en het vooralsnog uitstekend doet.
Trainer Alfons Arts verklaart dat Bizot zijn plaats onder de lat niet zonder slag of stoot terug zal krijgen. "Afgelopen week zat Marco weer op de bank. Hij heeft het voor de winter goed gedaan, maar Robbert heeft het daarna prima overgenomen. Dat we Bizot huren van Ajax is voor ons geen issue. De beste keeper staat erin."
"Het kan een hevige strijd worden en dat is alleen maar goed. Wij hebben bewust gekozen voor twee talentvolle keepers."
Bron: www.voetbalinfo.nl |
AFC Ajax landskampioen 2011/2012 |
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 08-03-2012 om 08:55 |
|
|
|
|
|
|
Sigthórsson aast op rentree tegen PSV
Kolbeinn Sigthórsson keert maandag terug op het trainingsveld van Ajax. Dat meldt het AD. De IJslander zal weer delen meedoen met de groepstraining. De spits liep begin oktober vorig jaar een vermoeidheidsbreuk op in de enkel en is nu al vijf maanden uit de roulatie.
Sigthórsson, die volgende week 22 jaar wordt, kwam afgelopen zomer over van AZ voor zo'n 4,5 miljoen euro. Hij maakte dit seizoen vijf goals in acht wedstrijden.
De IJslander hoopt op 25 maart weer wat minuten te kunnen maken tegen PSV.
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3222166/2012/03/08/Sigthorsson-aast-op-rentree-tegen-PSV.dhtml |
|
| |
|
|
|
300 posts |
Godenzoon 10-03-2012 om 09:15 |
|
|
|
|
|
|
De Boer wil Douglas graag als opvolger Vertonghen
Zaterdag, 10 maart 2012 om 08:25
Jan Vertonghen heeft aangegeven na dit seizoen graag een stap hogerop te zetten, bij voorkeur richting een Premier League-club. Ajax moet derhalve op zoek naar een centrale verdediger en in die zoektocht denkt Frank de Boer na over de komst van Douglas. De trainer is uitermate gecharmeerd van de Braziliaan met een Nederlands paspoort, zegt hij zaterdag in het Algemeen Dagblad.
De Boer noemt Douglas een 'vrij complete verdediger met een goede uitstraling'. “Hij heeft bovendien al een en ander gewonnen. Hij is zeker een optie voor ons. Alles hangt af van het prijskaartje. En iedereen weet: als Ajax zich bij een club meldt voor een speler, dan gaat onmiddellijk de prijs omhoog”, aldus de trainer van de landskampioen. De 24-jarige Douglas beschikt over een aflopend contract, maar FC Twente kan een optie lichten waardoor hij tot 2013 aan boord blijft.
Het is mogelijk dat de Tukkers dat doen, om hem vervolgens in de zomer alsnog te verkopen. De Braziliaan gaf in november al aan dat hij niet zit te wachten op een nieuw contractvoorstel van zijn club en dat hij na dit seizoen een volgende stap wil zetten. Vorige week brak Douglas een clubrecord bij FC Twente, door de vijfde rode kaart in zijn loopbaan te pakken.
Ajax deed de laatste jaren al een aantal keren zaken met FC Twente. Voor aanvang van dit seizoen kocht men Theo Janssen, halverwege het seizoen 2008/09 werd Rob Wielaert weggehaald uit Enschede en in de jaren ervoor werd er gehandeld over Kennedy Bakircioglü. De Boer beschouwt Douglas als de gedroomde opvolger van Vertonghen.
“Hij is een echte centrumverdediger, een moordenaar.” Volgens de ochtendkrant staan ook Nick Viergever en Niklas Moisander hoog op het lijstje. Eerstgenoemde speelde twee jaar bij Sparta Rotterdam en is inmiddels bezig aan zijn tweede seizoen bij AZ; teamgenoot Moisander speelde van 2003 tot 2006 al voor Ajax, maar redde het daar niet. Via FC Zwolle maakte hij de opstap naar AZ.
bron voetbalzone |
|
| |
|
|
|
300 posts |
Godenzoon 11-03-2012 om 09:58 |
|
|
|
|
|
|
Kenneth Vermeer wordt zondag gadegeslagen door een scout uit de Premier League. Aston Villa heeft in Shay Given en Andy Marshall een oude eerste en derde doelman, van 35 en 36 jaar oud. Tweede keeper Brad Guzan is met 27 lentes nog een 'jonkie', maar Alex McLeish wil na dit seizoen graag iemand aantrekken die nog meer potentie heeft. Hij wil van zijn scout horen hoe goed Vermeer presteert tegen RKC Waalwijk. (Birmingham Mail)
ik zeg doen! |
|
| |
|
|
|
 3345 posts |
Godenzoon 12-03-2012 om 19:46 |
|
|
|
|
|
|
Vertonghen wil met titel Ajax afscheid nemen
maandag 12 maart 2012 | 10:34
AMSTERDAM (ANP) - Jan Vertonghen schudde zondag ruim een uur na zijn openingstreffer tegen RKC Waalwijk (3-0) even zijn hoofd en toverde een flauwe glimlach rond beide mondhoeken.
‘Zie je nu wel dat we te vroeg zijn afgeschreven’, probeerde hij in de catacomben van de ArenA zijn gelijk te halen. ‘Ajax is gewoon weer titelkandidaat.’
Een snelle blik op de ranglijst geeft de 24-jarige Belg gelijk. Ajax staat na vijf overwinningen op rij inmiddels tweede, met slechts 3 punten minder dan koploper AZ. Alleen het woord ‘gewoon’ was een beetje ongelukkig gekozen. In de eredivisie, de competitie van de onvoorspelbare uitslagen, lijkt dit seizoen namelijk niets gewoon want hoe kan een ploeg die twee keer niet wint van FC Utrecht en Feyenoord en voor eigen publiek gelijk speelt tegen NAC, nog titelkandidaat zijn? ‘Door te blijven te geloven in ons zelf’, zei Vertonghen. ‘Na vorig seizoen geven wij niet zo snel meer op. We gaan weer voor de titel.’
Vertonghen sluit zijn ogen niet voor het gegeven dat Ajax nog kwetsbaarder is dan in het vorige voetbaljaar. Dat heeft alles te maken met de vele langdurige blessures, zoals die bij Miralem Sulejmani, Derk Boerrigter, Kolbeinn Sigthorsson en Gregory van der Wiel. Ajax moet dit seizoen ook nog op bezoek bij sc Heerenveen, FC Twente en Vitesse. ‘Mooie wedstrijden om te laten zien dat we de titel verdienen’, zei Vertonghen.
Of het nu lukt of niet, de aanvoerder van Ajax zal er de komende maanden alles aan doen om met de 31e landstitel van zijn club afscheid te nemen. Vertonghen laat vooral de laatste maanden zien dat hij het niveau van de eredivisie is ontgroeid. Alsof het hem nauwelijks moeite kost, dribbelt hij regelmatig met de bal aan de voet van de defensie naar de aanval.
‘Het lukt me steeds beter om iedere wedstrijd 100 procent te geven’, beseft hij. ‘In dat geval ben ik vaak beter dan de tegenstander’, zei de Belg, die zich na al die jaren Amsterdammer is gaan voelen. Vertonghen genoot een deel van zijn schoolopleiding in de Bijlmer en geniet nog steeds als hij met zijn fiets langs de grachten rijdt.
Van Ajax zal hij ook altijd blijven houden.
‘Maar wie wil er nu niet eens voetballen bij een topclub in Engeland?’ zei de verdediger, die afgelopen dinsdag op de tribune zat toen Arsenal tegen AC Milan speelde. ‘Ik hoor wel of er zich een mooie club bij mijn zaakwaarnemer meldt. Ik wil me eerst volledig op de titelrace concentreren.’
Bron: Destentor.nl |
AFC Ajax landskampioen 2011/2012 |
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 13-03-2012 om 09:45 |
|
|
|
|
|
|
'Douglas liever naar buitenland'
FC Twente-verdediger Douglas verkast het liefst naar het buitenland. Dat zegt hij tegen Die Welt. VFB Stuttgart en VFL Wolfsburg hebben interesse.
'Ik ben nu al vier jaar in Nederland en klaar voor een nieuwe ervaring. Ik zou graag in een grotere competitie spelen en dan is de Bundesliga natuurlijk een interessante optie', zegt Douglas.
Afgelopen weekend zei Frank de Boer dat de lange verdediger op het backup-lijstje van Ajax staat om Jan Vertonghen te vervangen. |
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 13-03-2012 om 09:47 |
|
|
|
|
|
|
Dit is toch GE-WEL-DIG! haha
Bron: RTL-nieuws
http://3.bp.blogspot.com/-wwh_W5XfTYM/T1te6HA-ggI/AAAAAAAAA50/UYFbmq-c4aE/s1600/1.bmp [Bewerkt door Rens1988 op 13-03-2012 om 09:47] |
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 14-03-2012 om 12:04 |
|
|
|
|
|
|
Van Rhijn wil nog met De Boer praten
Ricardo van Rhijn wil nog met Frank de Boer in gesprek voordat hij besluit zijn contract te verlengen. Het gaat hem, zoals zaakwaarnemer Sjaak Swart eerder al aangaf tegen Ajax Showtime, puur om het voetballend perspectief bij Ajax.
'Het is geen financieel verhaal', benadrukt hij in de Voetbal International. 'In deze fase van mijn carriere speelt geld geen rol, dat komt later allemaal wel. Het gaat mij puur om het perspectief dat ik als voetballer bij Ajax wil hebben. Daar zal ik het binnenkort met de trainer over hebben en dan hak ik de knoop door'.
'Enige haast is wel geboden, want over een paar maanden loopt mijn contract af. Het is mijn intentie nog vele jaren bij Ajax te blijven, dus ik hoop dat we er snel uitkomen'.
Van Rhijn zegt verder zijn doorbraak o.a. te danken te hebben aan het extra werk dat hij heeft verricht vorig jaar. 'Ik ben toen begonnen met extra fysieke arbeid. Na de training dook ik vaak het krachthonk in om mijn hele lichaam sterker te maken. En ik ben specifiek aan mijn zwakkere punten gaan werken. Mijn kopduels kunnen beter, in balbezit vind ik mezelf nog wat te onrustig en ik wil meedogenlozer in de persoonlijke duels worden. Met Gery Vink heb ik daar heel bewust aan gewerkt. Dan merk je dat je snel stappen maakt' [Bewerkt door Rens1988 op 14-03-2012 om 12:04] |
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Moet Frank de Boer een conract voor onbepaalde tijd krijgen?
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
v.v. Oldenzaal - AFC Ajax 4 juli 2012 Sportpark De Thij Vriendschappelijk |

|
|
VORIGE WEDSTRIJD |
Vitesse 1-3 AFC Ajax 6 mei 2012, 14:30 uur Gelredome Eredivisie |

|
|
|