|
|
Zelf Gevonden Ajaxnieuws!
|
|
 259 posts |
Redacteur 30-01-2010 om 13:06 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Leonard | 'Luis Suares verlengde zijn contract niet bij Ajax'
Er weld gemeld dat Suarez zijn contract had verlengd bij Ajax tot 2013, tenminste zo meldde Johan Derksen dat in het programma Voetbal International.
Als Suarez bij gaat tekenen zal hij de best betaalde speler moeten worden.
De Uruguayaan wil namelijk alleen verlengen als dat gaat gebeuren.
Bron: Voetbal International.
www.afca.nl
|
Jol, Van den Boog en Suárez hebben het zelf gemeld, dus dit lijkt me niet juist.
|
|
| |
|
|
|
 862 posts |
Site legende 31-01-2010 om 12:22 |
|
|
|
|
|
|
...Weitere Bayern-Nachricht: Holland-Flop Edson Braafheid (kam erst im Sommer aus Enschede) steht vorm Blitz-Wechsel zu Ajax Amsterdam. Er ist zu schwach für die Super-Bayern. Genau wie die Mainzer gestern ...
Volgens Bild
http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/bundesliga/2010/01/31/bayern-muenchen-fsv-mainz/robben-immer-besser-van-gaal-mit-ribery-problem.html |
|
| |
|
|
|
 293 posts |
Godenzoon 01-02-2010 om 22:47 |
|
|
|
|
|
|
Update 22:02 - Ajax had 450.000 euro te weinig voor Boulahrouz
De komst van Khalid Boulahrouz naar Ajax is afgeketst op 450.000 euro. Dat zei althans Johan Derksen in Voetbal International. Het is niet bekend of dit geld besteed moest worden aan de huursom of aan het salaris van de verdediger, maar het geld is echt op in Amsterdam.
www.voetbalzone.nl |
Kop omhoog , Borst vooruit , Wij zijn Ajax!! |
|
| |
|
|
|
 862 posts |
Site legende 02-02-2010 om 10:39 |
|
|
|
|
|
|
Pantelic en Enoh hopen op verbeterde Ajax-contracten
Marko Pantelic en Eyong Enoh hopen hun contracten bij Ajax spoedig te kunnen verlengen. De spits en de middenvelder zijn gelukkig in Amsterdam en wachten tot hun managers met groen licht komen. Pantelic beschikt over een aflopende verbintenis; Enoh ligt nog tot medio 2012 vast.
Het contract van laatstgenoemde werd onlangs gelicht, maar de Afrikaan hoopt in aanmerking te kunnen komen voor een verbeterde verbintenis. “Hoe het er exact voor staat, weet ik niet”, zegt Enoh. “Ik kom net terug uit Afrika. Mijn manager is er mee bezig. Ik verwacht dat we eruit komen, want ik graag nog een paar jaar bij Ajax spelen. I’d love to stay.”
Pantelic zei al eerder langer te willen blijven en heeft die wens nog steeds. “We zijn er nog niet uit”, zegt hij in Sportweek. “Ik wil graag blijven, heb het naar mijn zin in Amsterdam. Maar beide partijen moeten zich vinden in de nieuwe overeenkomst.” Punt van discussie is niet alleen de lengte van het contract, maar ook de hoogte van het salaris.
Ajax wil geen buitensporige salarissen meer betalen, maar Pantelic zet desondanks hoog in. “Ik ben dit seizoen akkoord gegaan met de voorwaarden van Ajax. Nu moeten ze mijn voorwaarden accepteren. Als dat gebeurt is het oké, als dat niet gebeurt is het ook oké. Wat er ook gebeurt: Ajax zal altijd in mijn hart blijven en ik zal tot de laatste dag blijven werken.” |
Die Pantelic hoeft geen cent meer te krijgen dan die nu krijgt. Tot nu toe presteert die erg magertjes in vergelijking met zijn salaris en dan wil die nog meer opgaan strijken. Daaaag!
|
|
| |
|
|
|
 36 posts |
Godenzoon 04-02-2010 om 13:42 |
|
|
|
|
|
|
De Fauw is woedend: 'Die Suárez krijgt nog eens een doodschop'
Davy de Fauw had kort na het laatste fluitsignaal zijn emoties even niet onder controle. De verdediger van Roda JC veroorzaakte twee discutabele strafschoppen in de wedstrijd tegen Ajax en werd met een rode kaart van het veld gestuurd. “Die Suárez krijgt nog eens een doodschop”, mompelde de geëmotioneerde Belg.
Geconfronteerd met zijn harde uitspraak krabbelde De Fauw voor de camera van Eredivisie Live nog wel wat terug, maar het was duidelijk dat de verdediger niet gelukkig was met zijn Uruguyaanse tegenstander. Luis Suárez ging tien minuten na rust neer in het vijandelijke strafschopgebied, nadat er licht contact was geweest met De Fauw. Bas Nijhuis vond het een overtreding en gaf een strafschop.
“Hij doet dit wel vaker”, bromde De Fauw, die vond dat Suárez een schwalbe maakte. “Hij zei later zelf ook al dat het inderdaad geen overtreding was. Natuurlijk speelt het ook mee dat Nijhuis zo terecht stond voor de wedstrijd. Bij de tweede strafschop zie ik de lijnrechter druk vlaggen, maar laat hij gewoon doorspelen. We voelen ons bestolen. Bovendien kan ik nu niet meespelen tegen Sparta, een belangrijk duel voor ons.”
|
|
| |
|
|
|
 345 posts |
Godenzoon 05-02-2010 om 21:15 |
|
|
|
|
|
|
misschien wel is intressant??
Overzicht Nederlandse grootverdieners bij Ajax
Hier is-ie dan: Sportweeks onvolprezen Inkomens Top 100, de lijst van de honderd bestverdiende sporters met een Nederlands paspoort over het boekjaar 2009. Koning voetbal regeert.
Zo begint de intro van de meeste recente editie van Sportweek. Elk jaar komt Sportweek weer met een overzicht van bestverdiende sporters die in bezit zijn van een Nederlands paspoort. Zoals hierboven ook al vermeld staat: ‘Koning voetbal regeert’ Logisch want Nederland is een voetballand. De eerste twaalf zijn dan ook allemaal voetballers op één na. Jawel, die staat dan ook gelijk op nummer 1. Andruw Jones is de naam, een Antilliaanse honkballer die momenteel uitkomt voor de Chicago White Sox. Valt u iets op aan de laatste zin? Andruw Jones is geboren en getogen in Willemstad, de hoofdstad van Curaçao. Sportweek beschouwt iedereen met een Nederlands paspoort als Nederlander. Maakt niet uit of je 1 of meerdere paspoorten hebt, zelfs als je voor een ander land wilt uitkomen ben je alsnog Nederlander volgens Sportweek. Nu maar hopen dat Luque nooit voor Nederland wil gaan voetballen.
Maar goed nu weten we de nummer één. Of u het veel geïnteresseerd heeft weet ik niet maar u bent tenslotte op een Ajax site dus u wilt vooral weten hoeveel onze grote vrienden nou verdienen. Toch ga ik toch even de Top 10 vertellen. Ten eerste omdat er ook veel sportfans dit lezen, maar vooral omdat er in deze Top 10 maar liefst 5 oud-Ajacieden inzitten. De verassende nummer twee van deze lijst: Nigel de Jong heeft een inkomen van respectievelijk 8.1 miljoen euro. Voor de volgende ex-ajacied dalen we af naar plaats vijf: Edwin van der Sar. Ook van der Sar heeft in de herfst van zijn carrière niks te klagen. Met 5.8 miljoen euro in het jaar 2009 kan je je gerust financieel onafhankelijk noemen. Ook Clarence Seedorf heeft niks te klagen: 5.1 miljoen. Gelukkig hoeven we voor de nummer 8 en 9 niet meer uit Milaan. Klaas-Jan Huntelaar staat op plaats acht met een inkomen van precies 5 miljoen. Best veel voor een speler die nou niet echt de sterren van de hemel speelt. De nummer 9 doet dat wel: Wesley Sneijder, met een inkomen van 4.9 miljoen.
Nu we er toch zijn. Ik wil graag nog even de nummer 15 van de lijst laten zien: Khalid Boulahrouz. De speler van VFB Stuttgart was graag deze transferperiode naar Ajax gegaan. Hij zou zelfs driekwart van zijn salaris in gaan leveren. Leuk aanbod, maar Ajax heeft het momenteel niet zo breed. Met een inkomen van 3.8 miljoen moet ik zeggen dat ik driekwart van zijn salaris toch nog best veel vind. Ook in Braafheid zag Ajax een goede verdediger. Het scheelde ook heel weinig over Braafheid was naar Ajax gegaan. Ik heb nu de lijst even voor me, maar als Ajax al geen 450.000 euro kan betalen dan konden ze Braafheid al helemaal niet betalen. Met een inkomen van 1.9 miljoen staat de huurling van Celtic op een gedeelde 26ste plaats samen met ex-ajacieden Hedwiges Maduro en Mbark Boussoufa.
Nu gaan we toch echt naar Ajax. Ajax staat bekend om zijn vele hoge salarissen. Toch staan er in deze lijst (maar) 8 Ajacieden. Dat is er 1 minder dan onze aartsrivalen uit Rotterdam. Overigens staat Anita met ongeveer €400.000 net buiten de lijst. Feyenoord is met 9 Feyenoorders het best vertegenwoordigd in deze lijst. Bij elkaar verdienen ze 10.300.000 euro. De nummer twee PSV heeft 6 spelers in de Top 100 staan. Bij elkaar is dat 8.225.000 euro. Ajax heeft dus 8 Ajacieden in de lijst staan. Als je dat allemaal optelt kom je uit op 7.900.000 euro. Vergeet niet dat deze lijst is opgebouwd uit Nederlandse sporters! Toch is er ook 1 eredivisie club slim bezig. FC Twente staat alleen met Theo Janssen in de lijst. Hij verdient maar 500.000 euro. Of het nou zo goed is om lage salarissen uit de delen zullen we zondag nog wel zien. Ook opvallend is dat Utrecht met drie spelers toch heel goed vertegenwoordigd is. Bij elkaar hoesten Gregoor van Dijk, Sander Keller en Michel Vorm 1.5 miljoen op.
Ajax heeft dus 8 Ajacieden in de lijst staan. Wie dat zijn ga ik nu vertellen. Op nummer acht staat:
8. Kenneth Vermeer (€ 700.000)
De tweede doelman van Ajax liet onlangs nog zijn contract openbreken. Kenneth Vermeer is zo’n speler die zijn kansen rustig afwacht. Vorig jaar was het Stekelenburg die geblesseerd raakte. Vermeer werd de gene die Maarten Stekelenburg mocht vervangen, en hoe. Vermeer was zo goed bezig dat hij zelfs eerste keeper werd, ook na de rentree van Stekelenburg bleef van Basten vasthouden aan Kenneth Vermeer. Dit is het gewoon weer de eerste keeper van het Nederlands elftal die mag keepen. Stekelenburg keept dit seizoen erg goed. Met maar 17 doelpunten uit 21 duels doet de verdediging van Ajax het goed. Toch was het ook even Vermeer die weer heel belangrijk was voor Ajax. Vorig week is de vrouw van Stekelenburg bevallen van een zoon: Sem. Door deze bijzondere gelegenheid moest Stekelenburg wel Ajax-AZ missen. Wederom was het Kenneth Vermeer die hem boven verwachting verving.
Met €700.000 mag Vermeer zich rijk rekenen op plaats 72. Laten we dit even vergelijken. Bedenk bijvoorbeeld dat dit meer is dan schaatsster Ireen Wust, (€430.000) wielrenner Lars Boom (€470.000) en K1 kampioen Sem Schilt (€525.00) die toch veel gewonnen hebben dit jaar.
7. Gregory van der Wiel (€ 850.000)
Heel veel debutanten in deze lijst komen erin omdat ze van club ruilen, heel veel prijzen winnen of gewoon een grote deal hebben met een sponsor. Gregory van der Wiel laat zien dat het ook anders kan. Vorig jaar heeft van der Wiel zijn contract verlengd bij Ajax. Goede keus want afgelopen jaar heeft hij € 850.000 verdiend. Best netjes al zeg ik het zelf. De international die momenteel erg veel scoort voor een verdediger is bezig met een goede periode in zijn carrière. De kans dat Ajax hem nog een paar seizoenen bij Ajax kan houden is niet groot. Afgelopen zomer was het al Manchester City die veel interesse toonde. Toch hield Ajax zijn poot stijf en gelukkig kunnen wij nog genieten van de international. Door het verlengen van het contract verdiende hij dus afgelopen jaar € 850.000. Met dit bedrag staat hij op plaats 64.
6. Robbie Wielaert (€ 1.000.000)
Van alles naar niemand. Robbie Wielaert beleefd een bizarre periode in zijn voetbalcarrière. Koste wat het kost moest Ajax de verdediger overnemen van FC Twente. Voor 3.15 miljoen euro kon Ajax de transfer realiseren. Robbie Wielaert begon goed bij Ajax, het leek erop dat hij het geld waard zou zijn. Niks leek minder waar. Hij speelde dan wel alle wedstrijden die hij kon spelen bij Ajax, toch kon hij niet overtuigen bij Ajax. Zelfs dit seizoen heeft Wielaert nog in de basis gestaan. Tegen PSV kon Wielaert zich gaan bewijzen. Hij kreeg zijn kans maar daar bleef hij bij. Tegen PSV maakte hij veel fouten en als hij wat scherper was had hij zelfs doelpunten kunnen voorkomen. Robbie Wielaert is niet meer gewenst bij Ajax. Martin Jol heeft aangegeven dat hij Wielaert graag ziet vertrekken uit Amsterdam maar er zijn nog weinig clubs die zich echt concreet hebben gemeld bij Ajax. Alleen N.E.C zou Wielaert graag bij de selectie willen halen, maar met een salaris van 1 miljoen euro lijkt dat erg onwaarschijnlijk. Met dit salaris staat hij samen met bijvoorbeeld Schaars en de Cler op plaats 53.
5. Ismail Aissati (€ 1.000.000)
Niet alleen Schaars, de Cler en Wielaert verdienen 1 miljoen per jaar. Ook Ismail Aissati mag zich miljonair noemen. De speler die vorig seizoen nog over kwam van PSV mag zich toch wel plaatsen bij het kopje ‘miskopen’. Aissati beleeft een moeilijke periode bij Ajax. Martin Jol had veel vertrouwen in Aissati. Aissati speelde geregeld in de basis maar kon op een enkele wedstrijd na niet overtuigen. Martin Jol is momenteel ook niet tevreden over Aissati. Volgens Martin Jol heeft hij samen met Sulejmani niet de juiste mentaliteit. Martin Jol maakt daar geen geheim van, zo liet hij ze afgelopen weken op de tribune zitten. Dat was niet het enige wat ze moesten doen op de tribune. Vorige week moesten ze sprintoefeningen doen op de tribunes. Aissati staat net als Wielaert op plaats 53 met 1 miljoen euro.
4. Demy de Zeeuw (€1.100.000)
Je hebt wel eens van die spelers waarvan je het echt vreselijk irritant vind dat ze te veel verdienen, gewoon omdat ze er heel weinig voor doen. Persoonlijk heb ik dat een beetje met Robbie Wielaert. Bij Demy de Zeeuw heb ik juist het tegenovergestelde. Demy de Zeeuw heeft zich in een half jaar ontpopt tot de grootste steunpilaar op het middenveld. De speler die afgelopen zomer van AZ werd overgenomen is op Suarez na misschien wel de belangrijkste speler van Ajax. Zowel de offensieve als defensieve krachten helpen Ajax om goed te presteren. Dat we van Demy de Zeeuw nog veel plezier gaan beleven staat vast. Die 1.1 miljoen kan je dus nog magertjes noemen voor zo’n belangrijke speler. Met € 1.100.000 staat hij op plaats 46.
3. Evander Sno (€ 1.200.000)
Evander wie? Oh die! Ja inderdaad, Evander Sno staat op nummer 2 bij de hoogste salarissen bij Ajax. Volgens vele is hij één van de grootste miskopen van Ajax. Het is dus erg frustrerend dat hij zoveel verdient bij Ajax. Momenteel wordt Evander Sno verhuurd aan Bristol City. Sno heeft bij Ajax eigenlijk maar één hele goede wedstrijd gespeeld en dat was, ja inderdaad, tegen Bristol City. De club uit de tweede divisie uit Engeland zag meteen dat Sno goed was en haalde hem zonder te twijfelen binnen. Het merendeel van de Ajacieden was daar wel blij mee. Helaas is Sno gehuurd en in de zomer zullen we hem weer terug gaan zien. Of Martin Jol hem zal gaan gebruiken zullen we nog gaan zien, maar als ik kijk naar het middenveld dan is de kans heel klein. Hoewel Lindgren is het ook gelukt. Nog even een voorbeeldje. Iedereen kent wel Sven Kramer, die verdiende 1.225.000 in 2009. Zo zie je maar weer het verschil tussen voetbal en schaatsen. Met een inkomen van 1.2 miljoen staat hij op nummer 44 in de lijst.
2. Urby Emanuelson (€ 1.500.000)
Wilde een paar weken geleden nog een nieuw contract. Helaas moet hij veel inleveren, althans dat zegt zijn zaakwaarnemer. Als ik het nu zo bekijk dan is anderhalf miljoen veel geld. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoeveel hij dan moet inleveren want met 1.3 miljoen moet je ook niet ontevreden zijn, vooral als dat betekend dat je dan nog steeds meer verdient als een Demy de Zeeuw of een Gregory van der Wiel. Urby Emanuelson is momenteel bezig met een rare periode. De ene wedstrijd staat hij in de aanval en nu staat hij opeens weer linksback. Best opvallend want een paar maanden geleden heeft hij nog duidelijk geroepen dat hij nooit meer linksback zou gaan spelen. Blijkbaar heeft Martin Jol hem kunnen overtuigen want het is dan niet de beste verdediger, als opkomende back doet hij het prima, vooral in combinatie met van der Wiel die ook vanaf de andere kant veel naar voren komt. Of Urby Emanuelson zijn contract nog gaat verlengen zullen we in de komende maanden nog wel te weten komen. Zijn contract loopt volgend jaar af en aangezien Sulejmani nog lang niet klaar is voor een vaste basisplaats op de linksbuiten positie en ook Anita nog makkelijk kan functioneren als Linksback is het toch wel handig dat Emanuelson een nieuw contract krijgt, al zijn daar wel de meningen over verdeeld uiteraard. Met een inkomen van 1.5 miljoen staat hij op plaats 38.
Tromgeroffel want wie staat nu op nummer 1?
Hij staat al een tijdje onder de lat bij Ajax. Hij is misschien wel de eerste keus voor Bert van Marwijk. En hij is bezig met een sterk seizoen. Ik heb het natuurlijk over:
1. Maarten Stekelenburg (€1.750.000)
Stekelenburg is de bestverdiende Nederlandse speler van Ajax. Helaas is hij dat niet van de eredivisie. Roy Makaay (1.8m) Orlando Engelaar (1.8m) en Ibrahim Afellay (2.1m) verdienen meer. Toch mag hij zich met € 1.750.000 zeer rijk noemen. Stekelenburg speelt alweer een tijdje voor Ajax. Hij staat vaak garant voor een betrouwbare keeper die het spel goed kan lezen. Door veel aanwijzingen te geven zet hij de verdediging goed neer. Ook als doelman van Oranje kan je hem zeker vertrouwen. Zo goed als van der Sar zal hij nooit worden maar hij is zeker de beste doelman van Nederland. Als er niks geks gaat gebeuren dan zullen we Stekelenburg in actie gaan zien op het WK. In principe kan Stekelenburg nog genoeg prijzen winnen. Of dat gaat lijkt een beetje onwaarschijnlijk aangezien Ajax negen punten achter staat op Twente en PSV. Ook de Europa League wordt erg lastig voor Ajax. Juventus gaat dan wel waarschijnlijk meet een B-team spelen omdat ze niemand meer hebben, toch zal het kwaliteitsverschil duidelijk kenbaar zijn. Dan houden we o.a. nog het WK over. Nederland beschikt momenteel over een goede selectie maar of ze ook kunnen winnen van spelers als Messi en Kaka zullen we nog wel zien. De grootste kans op een prijs is dus de KNVB-Beker. Go ahead Eagles moet te doen zijn en zo’n finale is altijd een wedstrijd op zich dus de kans dat Stekelenburg nog een prijs gaat pakken bij Ajax is dus zeker mogelijk. Met zijn inkomen van 1.750.000 euro staat hij op plaats 32 in de inkomens Top 100.
|
Eens Ajacied, altijd Ajacied |
|
| |
|
|
|
 862 posts |
Site legende 07-02-2010 om 15:55 |
|
|
|
|
|
|
AFC Ajax
Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen, Anita; Lindgren, De Jong, De Zeeuw; Suarez, Pantelic en Emanuelson
FC Twente
Boschker; Stam, Wisgerhof, Douglas, Tiendalli; Brama, Perez, Janssen; Ruiz, Nkufo en Stoch |
|
| |
|
|
|
 36 posts |
Godenzoon 09-02-2010 om 17:12 |
|
|
|
|
|
|
Zes trainers moeten volgend seizoen jeugdopleiding Ajax verlaten
Ajax haalt een bezem door haar jeugdopleiding en ontdoet zich voor volgend seizoen van zes trainers. Wim Kwakman (C1), Arnold Mühren (C2), Eddy van Schaick (D3), Martin Dorré (E2), keeperstrainer Jan Splinter en looptrainer Renaldo Landburg zien hun contract niet verlengd worden en mogen aan het eind van het seizoen vertrekken, zo meldt Ajax.
Hoofd jeugdopleiding, Jan Olde Riekerink, verklaart de reorganisatie bij de Amsterdamse club. “De jeugdopleiding is goed, maar kan nog veel beter. We zijn al enige tijd bezig om niet alleen de spelers, maar ook de organisatie van de jeugdopleiding te verbeteren. We gaan voor de elftallen C1, C2 en E2 op zoek naar andere trainers, de D3 bestaat volgend seizoen niet meer.”
Olde Riekerink sluit nog niet uit dat de vertrekkende trainers een andere rol kunnen krijgen bij Ajax. “We willen de juiste mensen op de juiste plaatsen hebben. Ik sluit daarom niet uit dat een aantal van de genoemde collega’s dat aan het einde van dit seizoen hun huidige positie kwijtraakt, elders binnen de opleiding kan worden geplaatst
|
|
| |
|
|
|
 36 posts |
Godenzoon 10-02-2010 om 13:29 |
|
|
|
|
|
|
Boulahrouz wilde zelfs een half jaar gratis voor Ajax spelen
Khalid Boulahrouz kon waarschijnlijk in half Europa gewoon aan de slag als basiskracht bij een gerenommeerd elftal, maar zit nog altijd op de bank bij VfB Stuttgart. De verdediger kreeg signalen van meerdere clubs dat hij werd gewaardeerd, maar werd uiteindelijk toch het warmst van Ajax. De deal met de Amsterdammers ging echter, zoals bekend, niet door vanwege het gebrek aan geld in de hoofdstad.
De Amsterdammers wilden in eerste instantie 450.000 euro aan salaris betalen van de oorspronkelijke twee miljoen euro en Boulahrouz wilde akkoord gaan. Op dat moment trok Ajax het aanbod weer in omdat het niet over de middelen beschikte. Voor Boulahrouz een lastig moment. "Ik heb gevraagd of Stuttgart niets voor me kon doen. Die konden dat niet, waardoor ik op een dood spoor zat", aldus Boulahrouz tegenover Sportweek.
De robuuste verdediger dacht er op dat moment aan om alles aan de kant te zetten en gewoon te kiezen voor het voetbal. "Ik heb er serieus over nagedacht om een half jaar lang voor niets bij Ajax te gaan voetballen. Dan maar geen salaris. Voetbal is op dat moment belangrijker dan geld. Ik moet wel een heel goed gevoel bij de club hebben om zo'n gebaar te maken." Door 'miscommunicatie', waar Boulahrouz niet te veel op in wil gaan, zijn de gesprekken vervolgens afgebroken.
Boulahrouz kan uiteindelijk wel begrijpen dat het zo is gelopen. "Ajax heeft achteraf goed gehandeld, ook al ging het ten koste van mij. Ik heb daar geen probleem mee. De ratio heeft bij Ajax gewonnen van het gevoel. Zolang het op een eerlijke manier gaat, zoals hier het geval was, dan is het best. Ik vond het zelf wel heel erg jammer. De hereniging met Martin Jol en mijn familie in de buurt waren fijn geweest."
|
|
| |
|
|
|
 345 posts |
Godenzoon 10-02-2010 om 20:58 |
|
|
|
|
|
|
Bak-Nielsen kan ondanks straf spelen tegen Ajax
De KNVB heeft Kristian Bak-Nielsen een geldboete en een voorwaardelijke straf opgelegd vanwege zijn kritiek op scheidsrechter Kevin Blom. Dat meldt SC-Heerenveen.nl. De verdediger van de Friezen is dus gewoon inzetbaar tegen Ajax.
Bak-Nielsen heeft een boete van duizend euro opgelegd gekregen. In januari 2010 had hij kritiek op arbiter Blom in de wedstrijd ADO Den Haag - SC Heerenveen (2-1). "Na de 1-1 vroeg ik de scheids waar hij mee bezig was. Hij zei dat hij wilde dat ADO zou winnen", aldus Bak-Nielsen.
Bak-Nielsen kan zaterdag gewoon in actie komen tegen Ajax. De competitiewedstrijd begint om 19.45 uur. |
|
| |
|
|
|
 97 posts |
Godenzoon 11-02-2010 om 13:00 |
|
|
|
|
|
|
Volgens de Braziliaanse media heeft Ajax interesse in een samenwerking met de Braziliaanse club Esporte Clube Bahia. Het gaat om het uitwisselen van spelers en kennis.
Er is gesproken over de jeugdopleiding, maar ook op het gebied van marketing. Ajax heeft in Zuid-Amerika ook al gesproken met Nacional, de ex-club van Nicolas Lodeiro.
Ajax heeft in Nederland en Scandinavië met verschillende clubs geflirt. In Nederland worden AGOVV en FC Omniworld aan Ajax gelinkt.
|
|
|
| |
|
|
|
 97 posts |
Godenzoon 11-02-2010 om 13:01 |
|
|
|
|
|
|
Ajax zal tijdens de thuiswedstrijd tegen Juventus door een vol stadion gesteund worden. Zelfs de extra plaatsen in de gracht en de plaatsen met beperkt zicht zijn uitverkocht en dat betekend dat zo’n 51.715 supporters zullen Ajax volgende week steunen voor het duel in de Europa League. Ook voor de return wedstrijd in Turijn tegen Juventus zijn geen kaarten meer te krijgen.
Ajax vindt het geweldig dat zoveel supporters onze club zullen steunen tijdens de thuiswedstrijd in de zestiende finales van de Europa League.
Vorige week melde Jeroen Slop al in De Telegraaf dat het prettig zou zijn als de zestiende finale niet de laatste Europese wedstrijd is. Het geld wat binnenkomt via de kaartverkoop is direct voor de club beschikbaar. |
|
|
| |
|
|
|
 97 posts |
Godenzoon 12-02-2010 om 14:20 |
|
|
|
|
|
|
Toby Alderweireld kan spelen tegen SC Heerenveen. De verdediger van Ajax viel raakte tegen Feyenoord geblesseerd aan zijn hamstrings en kreeg te horen dat hij circa drie weken niet inzetbaar zou zijn, maar is snel hersteld. “Toby is fit”, stelde een tevreden Martin Jol vast.
De terugkeer van de Belg is prettig voor Ajax, aangezien Alderweirelds landgenoot Jan Vertonghen zal ontbreken wegens een schorsing. Naast de langdurig uitgeschakelde Thimothee Atouba en twijfelgeval Gabri (stijve nek) zijn ook Urby Emanuelson en Eyong Enoh (beiden hamstring) niet beschikbaar tegen Heerenveen. Jol hoopt dat het duo er donderdag tegen Juventus weer bij kan zijn.
Bij Heerenveen schudt Jol de hand van Jan Everse, die vorige week werd aangesteld als interim-trainer en debuteerde met een overwinning op FC Utrecht. “Het lijkt dan vaak of er heel wat is veranderd”, zei Jol op de website van zijn club. “De spirit is ineens weer terug. Daarvoor leken ze maar niet te kunnen winnen, en dan ineens lukt het weer.”
Heerenveen zal dan ook vol vertrouwen vooruit kijken, zeker omdat Ajax in thuiswedstrijden duidelijk sterker is dan buitenshuis. “Het is ook een mentaal iets”, zei Jol daarover. “Thuis neem je toch wat meer risico en past de tegenstander zich vaak aan. Ook het publiek begeleidt iedere actie, waardoor je sneller in een flow raak. Als we uit spelen heeft de tegenstander toch vaker iets van ‘we kunnen winnen’.”
“Juist dan is het belangrijk dat we scoren”, vervolgde Jol. “Als dat dan zoals onlangs tegen Utrecht uitblijft, gaat het soms mis. Aan de andere kant: doordat Twente en PSV zo’n goed seizoen draaien, valt het ook meer op. Kijk naar Engeland: daar verliest Chelsea ook wel eens uitwedstrijd.”
|
|
|
| |
|
|
|
 862 posts |
Site legende 13-02-2010 om 19:11 |
|
|
|
|
|
|
sc Heerenveen: Vandenbussche, Bak Nielsen, Breuer, Popov, Janmaat, Grindheim, Haglund, V. Elm, Sibon, Henrique, Beerens
Wissels: Losada, Papadopulos, Duricic, Dingsdag, Lejsal, Svec, Assaidi
Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Alderweireld, Anita; De Zeeuw, De Jong, Lindgren; Rommedahl, Pantelic, Suarez
Wissels: Vermeer, Ogararu, Sulejmani, Kennedy, Lodeiro, Suk, Eriksen |
|
| |
|
|
|
 345 posts |
Godenzoon 15-02-2010 om 19:47 |
|
|
|
|
|
|
Gabri en Lindgren niet tegen Juventus
Rasmus Lindgren en Gabri kunnen donderdag niet met Ajax voor eigen publiek in de Europa League tegen Juventus voetballen. De eerstgenoemde Zweed mist ook de competitiewedstrijd van zondag tegen Vitesse. Voor Gabri komt dat thuisduel vermoedelijk ook te vroeg.
Lindgren viel zaterdag tijdens de gewonnen uitwedstrijd bij Heerenveen (0-2) uit met een knieblessure. Uit onderzoek bleek dat hij een geïrriteerde kniepees heeft.
Gabri heeft nog steeds te veel last van een nekblessure. Urby Emanuelson is wel op tijd fit voor het eerste duel met Juventus. Hij ontbrak tegen Heerenveen wegens een spierblessure.
Ook Eyong Enoh keert mogelijk terug in de selectie. De middenvelder uit Kameroen is bijna hersteld van een hamstringblessure.
De selectie van Ajax genoot maandag van een vrije dag. Enoh werkte met een fysiotherapeut aan zijn herstel. Hij bekijkt dinsdag of hij weer gedeeltelijk met zijn ploeggenoten kan trainen.
Bron:Ajax1.nl |
|
| |
|
|
|
 97 posts |
Godenzoon 17-02-2010 om 18:03 |
|
|
|
|
|
|
Buikgriep maakt Pantelic twijfelgeval voor duel met Juventus
Het is onzeker of Marko Pantelic donderdag kan meedoen in de thuiswedstrijd van Ajax in de Europa League tegen Juventus. De aanvaller ontbrak woensdag wegens buikgriep op de afsluitende training voor het duel met de Italianen.
Eyong Enoh lijkt het Europese treffen te gaan halen. De middenvelder was een groot twijfelgeval wegens een hamstringblessure, maar kon dinsdag met de groep meetrainen. Ook Urby Emanuelson trainde met zijn medespelers.
Het tweetal ontbrak afgelopen weekend in het gewonnen uitduel bij SC Heerenveen wegens hamstringproblemen. Rasmus Lindgren is donderdag niet beschikbaar. De Zweed viel zaterdag uit met een knieblessure en moet het duel met Juventus aan zich voorbij laten gaan. Bovendien kampt Gabri met een nekblessure.
|
|
|
| |
|
|
|
 345 posts |
Godenzoon 17-02-2010 om 18:56 |
|
|
|
|
|
|
UEFA laat zich weer van de zieligste kant zien
Zojuist komt kwam er bij onze redactie een bericht binnen van de collega's van Ajaxlife. De (wijze) heren van de UEFA hebben besloten het filmen van de sfeeractie niet toe te staan. Dit betekent dat een positief iets niet vastgelegd mag worden door de UEFA.
Buiten het feit dat dit jammer is voor Ajaxlife, is het ook voor de organisatie alles behalve sfeeractie netjes. De mensen steken vele uren in de prachtige sfeeracties. Leveren een geweldig stukje arbeid om de sfeer te verhogen. Maar bovenal doen ze dit met veel plezier en liefde voor ons aller Ajax.
Daarom roepen wij als Ajax1.nl iedereen op om nog snel een Flip van Cisco te gaan kopen en mooie beelden te schieten van de sfeeractie.
Een prachtige HD camera die niet groter is dan een mobiele telefoon. Deze camera zal geweldige beelden opleveren en is daarbij niet geheel onbelangrijk, mee te nemen zonder dat Ajax of de UEFA er een probleem mee kunnen of mogen hebben.
Bron:ajax1.nl
|
|
| |
|
|
|
 97 posts |
Godenzoon 18-02-2010 om 17:12 |
|
|
|
|
|
|
Vechtpartijen supporters politie
Op het Centraal Station zijn op dit moment ongeregeldheden met een grote groep Italiaanse supporters.
Italiaanse supporters worden in bussen afgevoerd door de politie. Een politiehelikopter is ingezet om te assisteren. Honderdvijfig tot tweehonderd supporters zijn door de politie het centrum uitgestuurd. Tot 24.00 mogen zij zich daar niet meer vertonen, als zij dat wel doen worden ze aangehouden.
Getuigen melden vechtpartijen op het Damrak en de Zeedijk. Hoeveel arrestaties daarbij verricht zijn is nog niet duidelijk.
De supporters van Ajax en Juventus stromen de stad in. De Nederlandse fans lijken vooral snacks en bier op het oog te hebben om op te warmen voor de voetbalwedstrijd. Italiaanse fans zoeken veelal de coffeeshops op. Vanwege een verhoogd risico op rellen is een deel van de stad, de weg naar en omgeving van de ArenA bestempeld als veiligheidsrisicogebied. In dit gebied mag de politie preventief fouilleren.
|
|
|
| |
|
|
|
 97 posts |
Godenzoon 18-02-2010 om 18:32 |
|
|
|
|
|
|
Ajax
Stekelenburg; Van der Wiel, Oleguer, Alderweireld, Vertonghen; De Zeeuw, Enoh, De Jong, Suarez , Sulejmani, Emanuelson
Juventus
Buffon; Zebina, Legrottaglie, Chiellini; Marchisio, Felipe Melo, Sissoko, De Ceglie; Amauri, Diego, Del Piero
|
|
|
| |
|
|
|
 862 posts |
Site legende 20-02-2010 om 22:44 |
|
|
|
|
|
|
AJAX STAR LUIS SUAREZ WANTS MANCHESTER UNITED SWITCH
Ajax-hitman Luis Suarez has given Manchester United and Arsenal the green light to launch a £30m summer swoop. And the Uruguay international is prepared to snub advances from Chelsea and Manchester City to land his dream move.
The Premier League’s top four are all eyeing up the 23-year-old, who has scored 62 goals in 87 appearances for the Dutch giants. But Starsport understands the highly rated forward will only consider switches to Old Trafford or the Emirates if he leaves for England at the end of the season.
Suarez feels his game will blossom under the guidance of Sir Alex Ferguson or Arsene Wenger and is ready to reject more lucrative deals from moneybags City and Chelsea to work with the top bosses.
United manager Ferguson is a big admirer of Suarez and has kept a close eye on the striker’s progress with a view to a summer move. Suarez is also on Wenger’s radar as the Frenchman looks to bolster his squad.
However, the Gunners could struggle to match Ajax’s £25m-£30m valuation, leaving United in pole position to snare the striker. |
Komt overeen met 34 miljoen euro  Alles tussen de 30/35 miljoen euro is hetgeen dat Ajax moet vragen. Meer is namelijk niet redelijk in deze periode als je het afzet tegenover de andere transfers het afgelopen jaar. |
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Wat vind je van de 'transfer' van Van der Meyde?
| Het is hem gegund |
23% |
| Belachelijke keuze |
30% |
| Ajax moest hem contracteren |
10% |
| Maakt me niks uit |
38% |
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
AFC Ajax - PSV 14 maart 2010, 16:30 uur Amsterdam ArenA Eredivisie |

|