Zelf Gevonden Ajaxnieuws!
464 posts
Godenzoon    09-03-2010 om 16:41
Cruijff: 'Eriksen bevalt me'

Johan Cruijff gaat in de nieuwe Sportweek kort in op de situatie bij Ajax en geeft een korte mening over Christian Eriksen. 'Misschien kan Eriksen wat worden. Wat ik tot nu toe van hem heb gezien bevalt me. Als je goed genoeg bent, ben je oud genoeg. Dat zie je aan Eriksen'.

Volgens Cruijff is de terugval van het Nederlandse voetbal te danken aan de slechte opleiding en dat er te veel buitenlanders en tweede garnituur rondloopt. 'Tuurlijk zijn daar nog uitzonderingen op. Suarez voegt echt iets toe en misschien dat Eriksen wat kan worden'.

'Wat betreft jeugdopleiding hadden we ooit de beste, nu de slechtste. Bij Ajax zie ik geen aanvallende types meer doorbreken. Eriksen is gekocht. Specifieke buitenspelers, spitsen en schaduwspitsen, de wapens waardoor we zo gevaarlijk waren zijn er al tijden niet doorheen gekomen. Als ik zie dat Ajax, FC Twente en PSV maar met maximaal vier Nedelandse spelers aan de aftrap staan krijg ik bijna tranen in mijn ogen'.

'Dit is niet een consequentie van gebrek aan geld. Als die jongens op hun 22e of 23e weggaan, dan moet je zorgen dat hun opvolgers klaarstaan. Over Jol kan ik niet oordelen, heb hem niet gesproken en ken de omstandigheden niet. Ik constateer wel dat FC Twente twee uitstekende buitenspelers had (Elia en Arnautovic) en toen die vertrokken er twee nieuwe gehaald werden (Stoch en Ruiz) en dat Ajax daar niet in slaagt. Dus ook de scouting deugt daar niet. Er is een hoop te doen in Amsterdam. Ik hoop dat ze snel een omslag maken', aldus Cruijff in het weekblad. (foto: ANP)

451 posts
Godenzoon    11-03-2010 om 15:22
'Onderhandelingen tussen Eriksen en Ajax verlopen moeizaam’

Christian Eriksen is voorlopig nog niet definitief Ajacied. De Deense middenvelder maakt sinds zijn debuut in januari indruk in het eerste van de Amsterdammers, maar is nog niet vastgelegd voor de lange termijn. Volgens het Deense Bold verlopen de contractbesprekingen tussen speler en club moeizaam.

Martin Schoots, de belangenbehartiger van de achttienjarige Eriksen, zegt in het Deense medium dat beide partijen nog niet dicht tot elkaar genaderd zijn. Er zou nog flink moeten worden onderhandeld, wil Eriksen een profcontract tekenen dat hem tot medio 2015 in de hoofdstad houdt. Ajax wil de Deen ondertussen maar wat graag contracteren.

Schoots laat eveneens weten dat de interesse voor Eriksen’s diensten nog verder is gegroeid, de afgelopen periode. Vorige week kwam naar buiten dat Barcelona Eriksen nader zou hebben bekeken; de Deen liep er eerder al eens stage. Welke clubs nog meer geïnteresseerd zouden zijn, zegt Schoots niet. Eerder al meldden Deense media dat Odense BK op korte termijn een half miljoen euro aan bonussen krijgt van Ajax, na de ontwikkeling van Eriksen. De club ontving ruim een jaar geleden een kleine opleidingsvergoeding van de Eredivisionist.

Bron: http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=99827

[Bewerkt door Suavimani op 28-03-2010 om 21:42]
Een Ajacied ben je niet voor even, maar je hele leven!

451 posts
Godenzoon    16-03-2010 om 15:14
Vooronderzoek leidt tot schikkingsvoorstel voor Afellay

Ibrahim Afellay dreigt de topper PSV-FC Twente te moeten missen. De aanklager betaald voetbal heeft de aanvoerder van PSV dinsdag een schikkingsvoorstel gedaan van vier wedstrijden schorsing, waarvan één voorwaardelijk.

Na bestudering van de tv-beelden stelt de aanklager dat Afellay zondag in het duel tegen Ajax zich schuldig heeft gemaakt aan het geven van een elleboogstoot, dan wel het maken van een slaande beweging naar opponent Eyong Enoh.

Afellay heeft tot dinsdag 16.30 uur de tijd om op het voorstel te reageren. De aanklager betaald voetbal is bereid van verdere vervolging af te zien, indien het strafvoorstel wordt geaccepteerd, zo meldde de KNVB.

Mocht de middenvelder het schikkingsvoorstel niet accepteren, dan zal de zaak aan de tuchtcommissie betaald voetbal worden voorgelegd. De topper tussen PSV en FC Twente staat voor zaterdagavond 19.45 uur op het programma.

Bron: voetbalzone.nl

[Bewerkt door Suavimani op 28-03-2010 om 21:40]

464 posts
Godenzoon    17-03-2010 om 22:43
'Vertonghen en Van der Wiel zijn twintig miljoen waard'
Jol weet dat Ajax financiële problemen heeft, maar belooft dat dit niet betekent dat de Amsterdammers hun spelers voor het eerste beste bod zullen verkopen. De oefenmeester denkt de marktwaardes van zijn grootste talenten te weten en hoopt voorlopig met zijn huidige groep te kunnen samenwerken. “Maar als een topper niet te houden is, dan mag hij niet voor enkele stuivers weg", zegt Jol.

De oefenmeester denkt dat Ajax veel geld kan verdienen aan spelers als Jan Vertonghen, Gregory van der Wiel en sterspeler Luis Suárez. “Ik ken de Engelse markt een beetje en jongens als Van der Wiel en Vertonghen zijn daar twintig miljoen euro waard. Om over Suárez nog maar te zwijgen”, zei Jol in Voetbal International.

"Maar ik houd ze toch allemaal liever in Amsterdam. Stel je toch eens voor dat ik deze ploeg vijf jaar bij elkaar kan houden", vervolgde de coach van Ajax. "Dan kunnen er heel leuke dingen gebeuren." De Amsterdammers staan momenteel derde in de competitie, met zes punten minder dan lijstaanvoerder FC Twente. Aankomend weekend speelt de ploeg van Jol de uitwedstrijd bij hekkensluiter RKC Waalwijk.

464 posts
Godenzoon    19-03-2010 om 09:02
Van der Heijden: 'Hierdoor kan ik sterker terugkeren bij Ajax'

Na het nodige blessureleed speelt Jan-Arie van der Heijden tot dusver een pijnvrij seizoen. De jonge middenvelder, die door Willem II wordt gehuurd van Ajax, wilt komend seizoen gaan strijden voor een basisplaats in de ploeg van trainer Martin Jol. Zijn contract in Amsterdam loopt door tot 2013 door.

In plaats van om de titel, strijdt hij dit seizoen tegen degradatie. “Ik mocht na een langdurige blessure aan het begin van dit seizoen aansluiten bij de Ajax-selectie, maar het leek mij verstandiger om te worden verhuurd aan Willem II om veel Eredivisie ervaring op te doen”, legt Van der Heijden uit aan Voetbalzone. “Hierdoor kan ik sterker terugkeren bij Ajax om de strijd aan te gaan voor een basisplaats.”

De degradatiestrijd in Tilburg maakt hem sterker. “Bij Willem II moet je bikkelen, iedere wedstrijd. Het is belangrijk dat ik ook leer om het vuile werk op te knappen. Dat is goed voor mijn ontwikkeling. Ik ga nu steeds meer de duels aan. In het begin gokte ik op de tweede bal”, aldus Van der Heijden, die volgend seizoen hoopt door te breken bij Ajax.

“Ajax is mijn club, als fan en als voetballer”, legt hij uit. “Ook nu kijk ik met een schuin oog hoe ze het doen. Ik heb ook een eigen huis in Amsterdam. Het is dus de bedoeling dat ik na dit seizoen terugkeer om bij Ajax in aanmerking te komen voor een basisplaats. Er zitten vaker scouts van Ajax op de tribune om te kijken hoe ik het doe en verder heb ik regelmatig contact met teammanager David Endt.”

464 posts
Godenzoon    22-03-2010 om 21:54
Sneijder: 'Ajax knalt nog over FC Twente heen in de

Volgens Wesley Sneijder staan niet de spelers van FC Twente maar die van Ajax aan het eind van dit seizoen met de kampioensschaal in de handen. De middenvelder van Internazionale blijkt het Nederlandse voetbal nog altijd op de voet te volgen en ziet zijn oude club nog over de Enschedeërs heen gaan in de rangschikking.

“Ik heb zondag de wedstrijd op tv gezien en vond ze ondanks de moeizame start een overtuigende indruk maken bij RKC Waalwijk”, zegt Sneijder in een vraaggesprek met Sportweek. “Ajax is aan een geweldige inhaalrace bezig. FC Twente is dit seizoen absoluut constanter geworden, ik ben ook van die ploeg onder de indruk. Maar ik denk toch dat Ajax er nog overheen knalt.”

Ook over de kansen van zijn eigen ploeg komt de Oranje-international aan het woord. “AS Roma heeft zich bij AC Milan en Inter gevoegd als titelkandidaat. Volgende week gaan we naar Rome. Dat wordt een heet potje en misschien wel beslissend voor de titel.” Inter speelde afgelopen weekend gelijk bij Palermo en heeft nog slechts een voorsprong van één punt op AC Milan.

464 posts
Godenzoon    22-03-2010 om 22:00
Suárez naast topscorer ook koploper in paal en lat-klassement
Met een beetje meer geluk of precisie had Luis Suárez dit seizoen ongetwijfeld meer kans gemaakt om het seizoensrecord van Coen Dillen te verbreken. De aanvaller van Ajax raakte dit seizoen tot dusverre liefst elf keer de paal of lat in een competitiewedstrijd, zo blijkt uit onderzoek van Infostrada.

Suárez heeft een flinke voorsprong op de rest van de pechvogels. Ricky van den Bergh staat bekend om zijn aluminiumobsessie, maar trof dit seizoen 'slechts' vijf keer paal of lat. Dat geldt ook voor Kenneth Perez. Everton (Heracles Almelo), Marko Pantelic (Ajax), Karim Soltani (ADO Den Haag) en Santi Kolk (Vitesse) werden dit seizoen vier keer een doelpunt 'ontnomen'.

Miroslav Stoch (FC Twente), Darl Douglas (Heracles Almelo), Edouard Duplan (Sparta Rotterdam), Balázs Dzsudzsák (PSV), Matthew Amoah (NAC Breda), Ricky van Wolfswinkel (FC Utrecht) en Mounir El Hamdaoui (AZ) hadden tot dusverre allen driemaal het geluk niet aan hun zijde.

[Bewerkt door Mehmet op 22-03-2010 om 22:00]

464 posts
Godenzoon    24-03-2010 om 17:23
Enoh zocht Afellay nog op

Eyong Enoh vertelt in de Voetbal International dat hij na afloop van Ajax-PSV (4-1) nog naar Ibrahim Afellay was gelopen om wat te zeggen over de elleboog die de Kameroenees ontving. 'Ik heb hem gezegd wat ik wilde zeggen, daar ging het mij om'.

Enoh wilde hem niet kwetsen. 'Ik heb gezegd dat ik dit soort gedrag niet van hem had verwacht. Ik weet dat ik zelf hard de duels in ga, maar dat is iets anders dan iemand twee keer een elleboog geven. Ik stapte niet op hem af om hem de les te lezen of ruzie te maken, ik heb hem rustig verteld wat ik van zijn acties vond. Ik vind dat je een slecht voorbeeld geeft als je dit soort gedrag vertoont', zegt Enoh in het weekblad.

'En ik heb hem gezegd dat mijn overtredingen op hem niet persoonlijk bedoeld waren. Het was mijn taak hem te schaduwen en daarbij schuw ik de fysieke duels niet. Dat hoort bij voetbal. Ik zal nooit iemand bewust proberen te raken. Afellay is een heel goede speler die dit soort dingen niet nodig heeft'.

'Ik weet niet of de boodschap is aangekomen. Hij zei niets terug en liep weg. Dat is zijn goed recht. Ik heb hem gezegd wat ik wilde zeggen, daar ging het mij om. Daarna gaat het leven verder. Ik wilde hem niks opdringen, ieder mens heeft zijn eigen achtergrond en reageert op een eigen manier. Als iedereen hetzelfde zou zijn, zou het leven een stuk minder interessant zijn toch?', aldus Enoh over Afellay.

Over zijn rol als nummer 6 zegt hij. 'Mijn hart zou best vaker willen aanvallen, maar mijn verstand houdt mij tegen. Ik moet de balans in het elftal bewaken'. Enoh denkt niet in termen van landsgrenzen: 'Ik ben een wereldburger'.

Enoh heeft nog een contract tot medio 2012 en is ook met Ajax in gesprek om te verlengen. 'Ik heb het goed naar mijn zin bij Ajax dus ik denk dat het wel goed komt', zegt de Afrikaan. Jol is erg tevreden over zijn ontwikkeling. 'Hij ontwikkelt zich op een geweldige manier. Zijn rol is te vergelijken met die van Nigel de Jong, een echte nummer 6. Hij zorgt voor controle en verovert ballen. Zijn enorme loopvermogen en ijzeren mentaliteit zijn geschikt voor die positie. Als hij niet meedoet gaat het wringen in ons elftal. Hij heeft de eigenschappen om een de toekomst een echte verbindingsspeler te worden, daar zijn we mee bezig. Hij durft de bal te vragen en draait makkelijk weg. Deze jongen heeft een grote toekomst', zegt Jol lovend.

464 posts
Godenzoon    26-03-2010 om 17:39
Ajax wil met 15.000 supporters naar De Kuip
Ajax wil op 25 april met 15.000 supporters naar De Kuip voor de bekerfinale tegen Feyenoord. Dat liet algemeen directeur Rik van den Boog vrijdag aan het ANP weten in een reactie op het besluit van de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb om toch Ajax-fans toe te laten tot de wedstrijd.

Aboutaleb wil volgende week nog wel met beide clubs en de voetbalbond KNVB overleg voeren over het aantal supporters dat bij de wedstrijd aanwezig mag zijn. Normaal gesproken worden voor de bekerfinale eind april 15.000 kaarten aan beide clubs toegewezen.

''Als je naar de geschiedenis van het Nederlandse voetbal kijkt, kun je stellen dat een finale tussen Ajax en Feyenoord de mooist denkbare eindstrijd is'', aldus Van den Boog. ''Daar horen evenveel supporters van beide partijen bij en daarbij gaan we voor het maximale aantal. De exacte details zijn nog niet bekend, maar het is in de basis een goede beslissing.''

Van den Boog noemde het 'een kans voor beide supportersgroepen om zich te bewijzen'. Trainer Martin Jol was blij met het besluit van Aboutaleb. ''Ik zou het oneerlijk hebben gevonden als wij onze fans niet mee zouden mogen nemen. Beide clubs horen evenveel steun te krijgen." Feyenoord liet in een reactie weten 'verheugd' te zijn dat supporters van beide clubs bij de wedstrijd aanwezig mogen zijn. ''Dat hoort ook zo bij een finale'', aldus een woordvoerder van de Kuipbewoners.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=101222

464 posts
Godenzoon    26-03-2010 om 21:41
Jol: 'In het rapport van Blind staan goede dingen'

Huurling Daley Blind keert zondag met FC Groningen terug in de Arena. De jonge verdediger behoort bij zijn tijdelijke werkgever wekelijks tot de uitblinkers. Dat is ook bij Ajax niet onopgemerkt gebleven.

'Ik krijg na iedere wedstrijd een rapport van onze verhuurde spelers', zegt Ajax-trainer Martin Jol op de website van zijn club. 'Wat er in het rapport van Blind staat? Daar staan goede dingen in. Aan het einde van het seizoen gaat we bekijken wat de volgende stap is. We zullen met elkaar bekijken wat het beste voor de speler is.'

Blind kreeg tijdens de eerste seizoenshelft geen speeltijd in het eerste elftal van Ajax, waarna hij op huurbasis de overstap maakte naar FC Groningen. Bij die club is hij in korte tijd uitgegroeid tot een onomstreden basisspeler.

Het is Ajax ook opgevallen dat Groningen aan een sterke serie bezig is. In 2010 verloor de ploeg van trainer Ron Jans slechts twee van zijn elf gespeelde wedstrijden. 'Beide wedstrijden hadden ze eigenlijk moeten winnen', vindt Jol zelfs. 'Zeker tegen Heracles: ze stonden 3-1 voor, maar door twee rode kaarten hebben ze zichzelf de das omgedaan. Het geeft aan dat Groningen een team is dat het iedere ploeg moeilijk kan maken.'

464 posts
Godenzoon    27-03-2010 om 10:11
Ajax raakt Belgische topscout Haesaert kwijt

Ajax moet op zoek naar een nieuwe scout, die de Belgische toptalenten naar Amsterdam brengt. Urbain Haesaert gaat per 1 juli aan de slag als hoofd jeugdscouting bij Anderlecht.

De 68-jarige scout is sinds 2006 hoofdscout voor België bij Ajax. Hij ontdekte onder meer Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen, Tom de Mul en Toby Alderweireld en bracht ze onder bij de Amsterdamse club. Ajax verkocht De Mul en Vermaelen in het verleden voor respectievelijk vijf en dertien miljoen euro. Ook Vertonghen en Alderweireld, het vaste centrale duo van Ajax, hebben inmiddels een flinke marktwaarde opgebouwd.

Anderlecht hoopt dat Haesaert dat kunstje herhaalt bij Paarswit. "Ik ben trots dat zo'n vakman ons komt versterken", zegt manager Herman Van Holsbeeck tegenover Sporza. "Zijn ervaring en kennis van het jeugdvoetbal zijn van onschatbare waarde."

Haesaert over zijn besluit: "Anderlecht heeft het geweer van schouder veranderd en wil met de jeugd verder. Ik blik ook met plezier terug op mijn periode bij Ajax, waar ik zes heerlijke jaren heb gekend."

436 posts
Godenzoon    28-03-2010 om 20:39
Vreemde juichen Vertonghen kwam door Playstation

Jan Vertonghen deed zondag na zijn tweede treffer tegen FC Groningen (3-0) zijn arm voor zijn ogen en met zijn andere bootste hij een luchtgeweer na. Met het schaamrood op de kaken biechtte de Ajacied na afloop de reden op.

“Dat was een afspraak met een ploeggenoot of tien waarmee we op de PlayStation spelen. Iemand juicht op die manier bij dat spel en we hadden afgesproken dat degene die scoorde tijdens de wedstrijd ook zo moest juichen. Nou ja dat was ik dus,” vertelt hij aan Sportweek. Eerder in de week bekende Vertonghen dat hij op vrijdagavond met zijn vriendin X-factor moet kijken in plaats van de Jupiler League. “Ook al zo’n handige uitspraak. En nu doe ik dit weer. Zal ik ook weer een tijdje mee achtervolgd worden. Ik heb nu al spijt dat ik het gedaan heb,” aldus de Belg met een wrange glimlach.

Bron: Sportweek
Eens Ajacied, altijd Ajacied

464 posts
Godenzoon    28-03-2010 om 21:23
Vertonghen: 'Ik ben eigenlijk geen goede kopper'

Jan Vertonghen legde de fundering onder de overwinning van Ajax op FC Groningen (3-0). De Belg scoorde twee keer met het hoofd, deels tot zijn eigen verbazing. "Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n goede kopper", verklaarde hij tegen onder meer Ajaxlife.nl.

Standaardsituaties
"Verdedigend koppen is iets heel anders dan aanvallend koppen, en dat gaat me over het algemeen wel aardig af," bleef de verdediger bescheiden. "Bij aanvallend koppen luisteren de juiste timing en richting erg nauw, en dat ging nu twee keer goed."

Vertonghen stond ervan te kijken dat hij bij zijn tweede treffer, de 3-0, niet eens hoefde te springen om doel te treffen. "Dat is me, geloof ik, nog nooit gebeurd. Maar er ging best een beetje worstelen aan vooraf."

"Verdedigen is en blijft mijn prioriteit nummer één, maar het is wel leuk om nu eens mijn steentje aan de productie bij te dragen. Als de aanvallers het niet doen, dan de verdedigers maar."

Het is opvallend om te zien dat Ajax steeds gevaarlijker wordt uit vrije trappen en corners. Tegen Groningen was Vertonghen twee keer uit een standaardsituatie trefzeker. "We trainen er best specifiek op, al deden we dat in het verleden ook al."

"Er is alleen een tijd geweest dat het eerder regel dan uitzondering was dat corners niks opleverden, omdat ze niet goed voor het doel werden geslingerd. Ik geloof dat mensen op de voorste rijen zelfs wel eens wegdoken. Maar Demy (de Zeeuw, red.) en Luis (Suarez, red.) gaven de ballen dit keer perfect aan."

Bron:Ajax Life

436 posts
Godenzoon    31-03-2010 om 20:00
NS moet 10.000 Ajax-fans naar De Kuip brengen

De Nederlandse Spoorwegen maakt zich op voor de grootste vervoersoperatie van de supporters van één voetbalclub. Het spoorbedrijf heeft van Ajax het verzoek gekregen om de 10.000 Ajax-fans per trein naar De Kuip en weer terug naar Amsterdam te breng

Dat liet een woordvoerder van de NS woensdag weten. De fans van de Amsterdamse club reizen met de combiregeling, waarbij toegangsbewijs en spoorkaartje samengaan. NS zet in principe negen treinen in en moet nog kijken of het logisitiek allemaal te behappen is.

Eerder vervoerde de NS 16.000 voetbalsupporters met speciale treinen naar een bekerfinale, maar toen ging het om de aanhangers van twee clubs die niet uit de stad kwamen, waar de finale werd gespeeld.

BRON:http:www.voetbalprimeur.nl
Eens Ajacied, altijd Ajacied

464 posts
Godenzoon    31-03-2010 om 20:03
Kleinzoon van Cruijff derde generatie die bij Ajax komt voetballen

Komend paasweekend kan Ajax een nieuwe Cruijff verwelkomen op de Toekomst, de jeugdopleiding van de Amsterdammers. Ajax organiseert dan een jeugdtoernooi om de Aegon Future Cup, waar diverse topclubs met de B-jeugdelftallen hun opwachting zullen maken. In het B-elftal van Barcelona zal ook de kleinzoon van Johan Cruijff, Joshua Angoy Cruijff meespelen, zo meldt Voetbal International.

De grootvader van de B-pupil maakte op zeventienjarige leeftijd zijn debuut voor Ajax en groeide uit tot een echte wereldster. Met Cruijff behaalde Ajax vele landstitels en won het ook de Europacup 1 drie keer. Zijn zoon Jordi kwam ook uit voor Ajax, maar hij zou nooit het eerste elftal halen. Wel was de spits actief bij Manchester United en Barcelona. In tegenstelling tot zijn opa en oom is de zoon van Chantal Cruijff (dochter van Johan) vooral in de defensie actief.

Naast Barcelona en Ajax doen ook Anderlecht, Bayern München, FC Dallas, AC Milan, Liverpool en de nationale onder-17 selectie van China mee aan het toernooi in Amsterdam. Op zaterdag 3 en zondag 4 april zullen de poulewedstrijden worden afgewerkt, waarna op maandag 5 april de finales gespeeld worden.

Bron:Voetbalzone

451 posts
Godenzoon    01-04-2010 om 15:49
Enoh verklaart succes Ajax: 'We spelen nu meer als een team'

Eyong Enoh kan het verschil tussen het Ajax van nu en dat van voorgaande seizoenen eenvoudig duiden. De Kameroener denkt dat er momenteel meer cohesie is bij de Amsterdammers dan voorheen het geval was. Ook maakt hij zich voor de wedstrijd van aankomende zondag tegen ADO Den Haag weinig zorgen. “Ik wil me niet op ADO focussen, maar juist op Ajax.”

“Wat het geheim van het succes is?”, vraagt Enoh zich af in een interview op de website van Ajax. “We spelen denk ik meer als een team. Heel compact. Op het middenveld heb ik daar mijn eigen rol in. Dat probeer ik zo goed mogelijk te doen. Als ik mijn taken goed uitvoer, kunnen mijn teamgenoten ook beter functioneren. Zo geldt dat eigenlijk voor iedereen binnen het elftal. Dat is wat ik bedoel met: spelen als een team.”

Komende zondag kan Ajax dat opnieuw onderstrepen tegen ADO, dat dinsdag trainer Raymond Atteveld op non-actief stelde. Dat doet Enoh echter weinig. “Ik wil me niet op ADO focussen, maar juist op Ajax. We moeten het daar gewoon zelf tot een goed einde brengen. Als dat lukt, hoeven we niet naar de tegenstander te kijken. Eigenlijk maakt het niet veel uit wie de trainer is. Wij als spelers moeten het uiteindelijk toch doen in het veld.”

Bron: http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=101782

464 posts
Godenzoon    04-05-2010 om 17:30
Anita is voor Jol 'de grootste verrassing' van het seizoen

Martin Jol is van mening dat Vurnon Anita de trainingsstage bij Oranje heeft verdiend. De coach liet de jonge Ajacied dit seizoen vaak linksback spelen als vervanger van de geblesseerde Thimothee Atouba en heeft Anita een stormachtige ontwikkeling zien doormaken. “Vurnon Anita is grootste verrassing van het seizoen”, zegt Jol in Het Parool.

De 21-jarige Antilliaan is al bezig aan zijn vijfde seizoen in de hoofdmacht bij Ajax, maar breekt pas dit jaar echt door. Van Jol mocht hij al in 23 competitiewedstrijden beginnen en uiteindelijk eindigde de teller dit seizoen op 26 duels in de Eredivisie. Donderdag volgt nog de bekerfinale in De Kuip.

''Veel mensen dachten aanvankelijk dat het niks kon zijn, zo'n klein kereltje met een rechterbeen op links,'' zegt Jol. ''Ik heb hem vroeg in het seizoen al eens vergeleken met Philipp Lahm en op het einde van het seizoen zijn er misschien meer mensen die dat in hem zijn gaan zien.''

Behalve over Anita is Jol ook zeer te spreken over de ontwikkeling van de rest van het elftal. ''Ajax is een winnend elftal geworden met een eigen gezicht. Dat geldt voor het elftal, maar ook voor individuele spelers”, zegt Jol, die daarmee onder meer doelt op Jan Vertonghen en Demy de Zeeuw. ''Ik geef zaken aan en ik probeer de spelers te helpen, maar ze moeten het zelf doen,'' zegt Jol.

171 posts
Godenzoon    05-05-2010 om 12:20
Mino Raiola is niet alleen de zaakwaarnemer van Mario Balotelli maar ook van onder meer van Martin Jol. De oefenmeester van Ajax houdt rekening met het vertrek van Marko Pantelic en heeft daarom zijn belangenbehartiger gepolst met de vraag of Balotelli eventueel een seizoen op huurbasis naar Amsterdam zou kunnen komen. De aanvaller heeft zich de laatste maanden onmogelijk gemaakt bij Internazionale. (Corriere della Sera )

464 posts
Godenzoon    06-05-2010 om 15:43
Vertonghen is ervan overtuigd: ‘Suárez blijft bij Ajax’
Ajax heeft een knap seizoen doorgemaakt, maar wist een vooral sterk tweede halfjaar niet om te zetten in de landstitel. De beker kan donderdag nog worden gewonnen, maar dat is slechts een troostprijs voor de Amsterdammers. Een ding is wel duidelijk: Ajax-trainer Martin Jol heeft een knap team gecreëerd.

Tot dat team behoort ook Jan Vertonghen. De verdediger van Ajax weet dat zijn defensie het uitstekend heeft gedaan, maar realiseert zich ook dat er voorin een speler staat die het verschil weet te maken: Luis Suárez. De Uruguayaan is volgens Vertonghen een grootse speler geworden, zeker sinds hij de aanvoerdersband draagt.

“Luis bleek tijdens zijn vakantie een knop te hebben omgezet”, aldus Vertonghen tegenover Voetbal International. Hij was altijd al een geweldige voetballer, maar vorig jaar heeft hij zich duidelijk voorgenomen de ploeg op sleeptouw te nemen.”

Een uitstekend seizoen bij Ajax staat echter ook vaak voor de grote mate aan interesse vanuit het buitenland. Suárez wordt al maanden met andere clubs in verband gebracht. Vertonghen verwacht echter dat de aanvalsleider niet vertrekt. “Ik denk dat Luis bij ons blijft. Hij is geen jongen die zegt dat hij wil blijven om op die manier de supporters tevreden te stellen. Luis is geen slijmjurk, hij is altijd eerlijk.”

[Bewerkt door Mehmet op 06-05-2010 om 15:44]

464 posts
Godenzoon    07-05-2010 om 17:41
Vertonghen maakt excuses: 'Dit was heel stom van me'
Jan Vertonghen heeft vrijdag het boetekleed aangetrokken. De speler van Ajax liet zich donderdagavond tijdens de huldiging na het behalen van de KNVB Beker gaan en hitste het aanwezige publiek op met de woorden ‘het zijn maar kut kakkerlakken’. Op de website van zijn club biedt de Belgische verdediger zijn verontschuldigingen aan voor de teksten aan het adres van tegenstander Feyenoord.

“Dat was gewoon heel stom van me”, aldus Vertonghen. “Ik heb me laten meeslepen door mijn emoties. Dat had ik niet moeten doen. Zeker niet in de positie die ik als speler van Ajax heb. Vanochtend ben ik dan ook naar de club gegaan en heb er met de directie over gesproken. Algemeen directeur Rik van den Boog vertelde mij toen dat hij al voornemens was om mij bij zich te roepen.”

Van den Boog neemt eveneens afstand van de opruiende teksten. “Dat klopt, ik tolereer dit gedrag niet. Temeer omdat Ajax en Feyenoord de afgelopen tijd zo druk bezig zijn geweest met het af laten nemen van de te hoog opgelopen spanning tussen de supporters. In dat kader is dit extra onhandig. Ik ben daarom blij dat Jan Vertonghen het zelf op deze wijze heeft opgepakt. Ik heb een stevig gesprek met hem gevoerd en hij was het roerend met mij eens.”

Vertonghen sluit zijn boetedoening af met een compliment aan de fans van Feyenoord. “Tijdens de uitreiking van de beker werd er zelfs voor ons geapplaudisseerd. Daarom wil ik mijn excuses aanbieden aan de fans en spelers van Feyenoord en ook aan andere mensen die ik met mijn uitspraken beschadigd heb. Het was niet handig van me en het doet bovendien al helemaal geen eer aan hoe mooi de Klassieker gisteren was.”

[Bewerkt door Mehmet op 07-05-2010 om 17:42]

INLOGGEN
WEKELIJKSE POLL
Wat gaat Ajax doen tegen NAC?
Winnen
Gelijkspelen
Verliezen
VOLGENDE WEDSTRIJD
NAC Breda - AFC Ajax

11 februari 2012, 20:45 uur
Rat Verlegh Stadion