|
 352 posts |
Godenzoon 27-08-2010 om 15:11 |
|
|
|
|
|
|
FC Twente wil in zee met clubloze Landzaat
FC Twente gaat een poging doen om Denny Landzaat aan zich te binden. De clubloze middenvelder traint sinds deze week mee in Enschede. De Tukkers willen hem graag aan de selectie toevoegen.
Voor Landzaat is na het vertrek van Cheik Tioté naar Newcastle United een plekje vrijgekomen bij FC Twente. De Ivoriaan rondde vrijdag zijn overstap naar Engeland defintief af. FC Twente heeft zijn opvolger mogelijk al in huis.
Landzaat mocht deze zomer vertrekken bij Feyenoord, waar zijn contract niet verlengd werd. FC Twente bood Landzaat afgelopen week de kans zijn conditie op peil te houden in Enschede, maar dit kan nog weleens uitmonden in een vast dienstverband.
TC/Tubantia meldt dat beide partijen met elkaar in onderhandeling zijn over een verbintenis. Nadat Landzaat tijdens zijn proefdraaien een goede indruk achterliet, deed de club hem een voorstel.
Bron : Voetbalprimeur.nl |
eens een ajacied altijd een Strijder. |
|
| |
|
|
|
 1915 posts |
Godenzoon 27-08-2010 om 15:33 |
|
|
|
|
|
|
Gek genoeg vindt ik Denny Landzaat wel bij die Fukkers passen, maar veel aan hem zullen ze niet hebben.
Dat had Feyenooit ook niet.  |
AFC Ajax landskampioen 2010/2011 |
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 27-08-2010 om 15:48 |
|
|
|
|
|
|
het enige mooiste doelpunt van Land vond ik tegen ajax Ajax-Fey(5-1) |
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 28-08-2010 om 11:26 |
|
|
|
|
|
|
'Omstreden Rus zit achter overname Vitesse'
Niet Merab Jordania, maar Shalva Chigirinsky is de werkelijke eigenaar van Vitesse. Dat meldt het Algemeen Dagblad zaterdag. De KNVB en de FIOD zijn de geldstromen achter de overname inmiddels aan het onderzoeken.
Jordania heeft in de voorbije weken altijd gezegd de overname zelfstandig te hebben geregeld. Volgens welingevoerde bronnen zit Chigirinsky echter achter de aankoop van de Arnhemse club. Jordania zou slechts als stroman vooruit zijn geschoven.
Dat verhaal klinkt AZ niet vreemd in de oren. De Alkmaarders werden in december 2009 al door Jordania benaderd en hij benoemde de Rus destijds herhaaldelijk als zijn opdrachtgever. "Het was volstrekt helder dat Jordania slechts een vooruitgeschoven pion was", zegt een bron in Alkmaar. "Chigirinsky was de man die achter de schermen aan de touwtjes trekt."
De KNVB is inmiddels druk bezig met het onderzoek naar de diverse geldstromen. De licentie van Vitesse komt op korte termijn niet in gevaar, maar de bond wil ook voor de langere termijn zekerheid hebben. Daarvoor moet de financiering van het project volledig zijn dichtgetimmerd.
Chigirinsky heeft de laatste jaren weinig succes gehad. De Rus was in 2007 nog één van de rijkeren op de wereld (plaats 618 op de Forbes-lijst), maar zijn vermogen is aanzienlijk gedaald. Een prestigieus project met de hoogste wolkenkrabber ter wereld is nog altijd niet afgemaakt. De zakenman, die in vastgoed en olie zit, raakte verwikkeld in meerdere rechtszaken en heeft zich sindsdien nog maar zelden in zijn geboorteland laten zitten.
Bron: Voetbalprimeur.nl |
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 29-08-2010 om 16:56 |
|
|
|
|
|
|
Feyenoord maakt gehakt van Vitesse
Feyenoord heeft de vieze nasmaak van de midweekse Europese uitschakeling zondag weggespoeld tegen Vitesse. De Rotterdammers speelden uitstekend en dat was terug te zien in de eindstand: 4-0.
Er is nog hoop voor Feyenoord. De Rotterdamse ploeg leek na de nederlaag bij Excelsior (3-2), het teleurstellende gelijkspel bij Heracles Almelo (1-1) en de uitschakeling afgelopen donderdag door AA Gent in Europees verband op weg naar de eerste mini-crisis van het seizoen. De thuiswedstrijd zondag tegen Vitesse liep zondag evenwel verrassend goed af.
Voor de Arnhemse ploeg was het alweer de derde nederlaag op rij, na de voorgaande verliespartijen tegen Ajax (2-4) en FC Twente (0-3). De nieuwe sterke man Merab Zjordania zag van zijn vier nieuwelingen alleen Chelsea-huurling Nemanja Matic debuteren in het basisteam. De Georgische zakenman zal op de transfermarkt tot 1 september nog snel zaken willen doen om zijn nieuwe speeltje een hoognodige kwaliteitsinjectie te geven.
Feyenoord begon weinig bemoedigend aan het duel. De opbouw was traag en voorspelbaar. Al na zes minuten klonk het eerste gefluit in de lang niet volle Kuip. Vijf minuten later voorkwam doelman Erwin Mulder een pijnlijke achterstand voor de onzekere thuisploeg. De 21-jarige keeper, die na een aantal matige wedstrijden dit seizoen al snel ter discussie kwam te staan, hield met een prima reactie Lasse Nilsson van scoren af.
De openingstreffer van Kelvin Leerdam, opnieuw een degelijke vervanger van de geblesseerde Karim El Ahmadi (heup), veranderde in de 21e minuut alles in de herfstachtige Kuip. Hij scoorde van dichtbij uit een hoekschop die door Leroy Fer werd doorgekopt, 1-0. Het was de eerste keer dat Feyenoord dit seizoen in de eredivisie een voorsprong nam.
Daarna bleek Feyenoord wel degelijk leuk te kunnen voetballen. Tot aan de rust dwong de ontketende ploeg van trainer Mario Been liefst zeven doelrijpe kansen af. Alleen Fer wist daaruit te scoren, nadat de Arnhemse defensie opnieuw slecht anticipeerde op een hoekschop, 2-0.
Na rust ging het jeugdige Feyenoord door met het missen van kansen, een euvel dat de brigade van Been in Gent ook al opbrak. Met name Fedor Smolov, de vervanger van de gepasseerde Sekou Cissé, faalde in de afwerking. Vitesse ontbeerde kracht en kwaliteit om de spanning in het duel terug te brengen.
Ook de van Ajax geleende Ismaïl Aissati kon zijn nieuwe ploeg als invaller nog niet inspireren. De 17-jarige invaller Luc Castaignos (met zijn eerste doelpunt in de eredivisie) en Georginio Wijnaldum (uit een zelf afgedwongen strafschop) bezorgden Feyenoord een therapeutische zege na de trieste aftocht in Gent: 4-0.
Bron: Voetbalprimeur
|
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 30-08-2010 om 12:02 |
|
|
|
|
|
|
'Ola Toivonen lijkt op weg naar Real Madrid'
kysports.com begrijpt Real Madrid zou worden
ingesteld naar Liverpool te verslaan PSV "hot shot-Ola Toivonen
Toivonen wordt beschouwd als een van de beste jonge talenten in Europa na de indrukwekkende voor club en land in het afgelopen jaar.
Liverpool zijn het bijhouden van het Zweedse internationale hele zomer en worden verondersteld te hebben gehad een bod afgewezen door PSV eerder deze maand.
Reds baas Roy Hodgson heeft bevestigd dat zijn interesse in Toivonen als hij op zoek te brengen in een nieuwe toekomen vóór de sluiting van de transferperiode.
Echter, de Spaanse Real reuzen worden verondersteld zich hebben aangesloten bij de jacht op Toivonen met zijdelingse Jose Mourinho is het maken van een aanvraag voor de Zweed.
Liverpool werden getipt om een nieuwe beweging voor Toivonen te maken voor de overdracht van dinsdag termijn, maar het lijkt Real kan een mars op de Merseysiders hebben gestolen door te verklaren dat hun interesse in de speler.
Toivonen miste zondag trekken met ADO Den Haag naar geruchten over een mogelijke overstap van PSV
brandstof.
Info: Dit is een Vertaling dus er staan nog wat rare woorden in. [Bewerkt door Rikkie op 30-08-2010 om 12:06] |
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 30-08-2010 om 15:45 |
|
|
|
|
|
|
FC Twente rondt transfer Landzaat af
Denny Landzaat is definitief speler van landskampioen FC Twente. De middenvelder doorstond maandag een medische keuring bij de Tukkers.
Landzaat en Twente kwamen afgelopen weekend al tot een akkoord over een contract met de looptijd van één seizoen. Maandag werden de laatste plooien gladgestreken waardoor de ervaren middenvelder zich nu speler van de kampioen mag noemen.
De 34-jarige international trainde al enkele weken mee bij Twente en geldt bij de club als opvolger van Cheik Tioté. De Ivoriaan vertrok vorige week naar Newcastle United. Landzaat vertrok eind vorig seizoen op zijn beurt bij Feyenoord, dat geen geld had hem een nieuw contract aan te bieden.
Landzaat speelde in Nederland achtereenvolgens voor MVV, Willem II, AZ en Feyenoord. Tussendoor kende hij een kort avontuur bij Wigan Athletic in de Premier League.
Bron:Voetbalprimeur.nl |
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 03-09-2010 om 13:38 |
|
|
|
|
|
|
[b]Been stelt Europa League als doel Feyenoord
Mario Been is tevreden als hij met Feyenoord dit seizoen opnieuw een plek in de voorronde van de Europa League veiligstelt. De trainer laat dat weten in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Been werd kortgeleden met Feyenoord uitgeschakeld in de laatste voorronde van de Europa League en zint op revanche. "Natuurlijk is het een enorme teleurstelling dat je geen rol meer speelt in Europa, maar we kunnen nu maar één ding doen: ervoor zorgen dat we volgend seizoen weer een kans krijgen om ons voor Europees voetbal te plaatsen", stelt hij.
De trainer denkt dat dat lastig zat gaat worden voor zijn onervaren spelersgroep. "Wij gaan dit seizoen niet zomaar wedstrijden winnen en we gaan ons zeker niet zomaar plaatsen voor de voorronde van de Europa League", voorspelt hij. Been zegt nog altijd te balen van de recente nederlaag tegen AA Gent die de uitschakeling inleidde.
'Binnen drie jaar om prijzen spelen'
"Wat er is gebeurd, strookt ook niet met mijn ambitie en die van de spelers. Die zes wedstrijden waren goed geweest om ervaring op te doen voor deze spelersgroep. We hadden daar ons voordeel mee kunnen doen ten opzichte van de concurrenten. Clubs als SC Heerenveen en FC Groningen
komen dichterbij", waarschuwt hij.
Been ziet de toekomst bij Feyenoord desondanks positief. "Ik ben positief gestemd en denk dat er over twee of drie jaar weer een elftal staat dat mee kan doen om de prijzen, want we hebben veel kwaliteiten binnen deze jonge groep." Een gebrek aan financiële slagkracht zal voor Been in ieder geval nooit een reden zijn te stoppen. "Dit is mijn club en ik ga hier niet zomaar weg."
Bron : voetbalprimeur.nl
|
|
| |
|
|
|
 1915 posts |
Godenzoon 03-09-2010 om 14:34 |
|
|
|
|
|
|
Whahahaha, Been is een grappenmaker.  |
|
| |
|
|
|
 400 posts |
Godenzoon 03-09-2010 om 21:38 |
|
|
|
|
|
|
over 10 jaar  |
|
| |
|
|
|
451 posts |
Godenzoon 03-09-2010 om 23:13 |
|
|
|
|
|
|
Kunnen ze mooi met Vitesse strijden om de titel over 3 jaar
Die man is echt zo grappig, met deze selectie red je het echt niet om kampioen te worden. Een Ajax, PSV, Twente en AZ hebben een sterkere selectie ook over 3 jaar denk ik.
Vitesse zal als Jordania zich aan zijn beloftes houdt ook mee willen draaien, dus die zal dan grote namen naar Nederland moeten halen, en Bos moet daar dan ook nog eens een team van kunnen smeden.. |
| Een Ajacied ben je niet voor even, maar je hele leven! |
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 04-09-2010 om 00:01 |
|
|
|
|
|
|
Ajax en psv blijven op het moment de top van NL dat zijn de enige dit jaar die om de titel strijden denk ik |
|
| |
|
|
|
 288 posts |
Godenzoon 04-09-2010 om 09:25 |
|
|
|
|
|
|
Leonardo: 'Kwakman hooguit ballenjongen bij Ajax'
Leonardo werd de afgelopen dagen van verscheidene kanten bekritiseerd. Interim-trainer John Karelse spuide zijn ongenoegen en voormalig ploeggenoot Kees Kwakman, inmiddels vertrokken naar FC Augsburg, uitte eveneens kritiek op de NAC-aanvaller. De Braziliaan haalde keihard uit naar zijn criticasters.
'Zij hebben allemaal negatieve dingen over mij gezegd die mij geraakt hebben', vertelt Leonardo in gesprek met NuSport. 'Ik wil graag een keer mijn kant van het verhaal laten horen.'
'Iedereen beseft dat hij meer moet laten zien, behalve Leo. Altijd dat verontwaardigde gedrag, alsof hem alleen onrecht wordt aangedaan. We hebben echt alles geprobeerd, maar hij denkt er niet over om te luisteren', luidde het allerminst soepele commentaar van Kwakman eerder in Voetbal International.
'Dat juist Kwakman zoiets zegt. Die heeft in een jaar tijd nooit laten zien wat hij kan', aldus Leonardo. 'Als hij een echte prof was dan was hij een keer naar mij toegekomen met zijn kritiek. Op het moment dat hij weggaat, hoor ik via de media wat hij van me vindt. Heel dapper...'
'Ik hoop dat zijn nieuwe club heel blij wordt van zijn kwaliteiten. Met Kwakman win je de oorlog niet. Ik ben blij dat hij weg is. Ik ben prof geweest bij Ajax en Feyenoord, die shirts zal hij nooit dragen. Hooguit als ballenjongen.'
Leonardo bestrijdt dat het merendeel van de NAC-selectie niet door één deur kan met hem. 'Kwakman en nog wat meelopers zijn de enigen die mij niet mogen. Ik neem het op de training vaak op voor jonge jongens die zij de hele tijd negatief coachen.'
In het gewonnen competitieduel met VVV-Venlo werd Leonardo, tot zijn eigen ongenoegen, voortijdig naar de kant gehaald. De aanvaller weigerde op de bank plaats te nemen en snelde direct naar de kleedkamer. Dit weer tot ergernis van Karelse, die na afloop aangaf geen energie meer in Leonardo te willen steken. 'Mijn reactie kwam misschien raar over, maar bewijst volgens mij ook dat ik graag negentig minuten alles wil geven voor NAC. Ik had echt het gevoel dat ik nog beslissend kon zijn, daarom was ik teleurgesteld.'
'Ik heb nog nooit een trainer meegemaakt die na afloop van een wedstrijd over zijn eigen speler zegt dat hij er geen energie meer insteekt', vervolgt Leonardo. 'Ik kan over hem ook wel een boekje open doen. Maar ik ben zo professioneel om dat niet te doen.'
In de tussentijd verlangt Leonardo naar betere tijden én een nieuwe trainer. 'Ik hoop op Ruud Brood, Alfred Schreuder of Kees van Wonderen. Zij weten hoe ze met spelers moeten omgaan. Onder Robert Maaskant hoorde je nooit dat ik me slecht gedroeg. Sinds hij weg is, lijkt het of ik de nieuwe Zwarte Piet ben geworden.'
Bron: Voetbal International.
En wat vinden we hier van goed uitgesproken of niet [Bewerkt door Mathijs op 04-09-2010 om 09:26] |
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 04-09-2010 om 12:46 |
|
|
|
|
|
|
Goed Gezegd kwakman kan hooguit ballejongen worden hier
Leonardo heeft wel een COOL karakter maar jammer dat hij niet meer zo goed speelt anders zag ik hem wel graag trug |
|
| |
|
|
|
 288 posts |
Godenzoon 04-09-2010 om 23:47 |
|
|
|
|
|
|
Mooie Soap rondom Kees Kwakman en Leonardo.
Kwakman: 'Leonardo gedraagt zich alsof hij onze Lieve Heer zelf is'
Leonardo haalde vrijdag hard uit naar Kees Kwakman. Volgens de aanvaller van NAC Breda zou de middenvelder, die de Bredanaars onlangs verliet voor FC Augsburg, hooguit een ballenjongen kunnen zijn bij zijn ex-werkgevers Ajax of Feyenoord. "Eigenlijk zou ik niet eens moeten reageren op dit hele verhaal, maar er staan natuurlijk een paar onwaarheden in", stelt Kwakman.
'Ten eerste heb ik wel degelijk tegen hem gezegd wat ik van hem vond", benadrukt de middenvelder aan Voetbal International. "Voor een oefenpotje in de kleedkamer werd meneer namelijk boos omdat ik zijn shirtje een plekje verder hing in verband met ruimtegebrek. Dat mocht niet en wie dacht ik wel niet wie ik was? Ik vertelde hem toen dat hij zich normaal moest gedragen en niets meer was dan wij omdat hij misschien bij Ajax en Feyenoord had gespeeld."
"Ik ga niks meer zeggen over de situatie bij NAC", vervolgt Kwakman. "Als jongens of trainers iets over hem willen zeggen, moeten ze dat maar doen. Dat is niet aan mij." Volgens Leonardo heeft Kwakman in een jaar tijd nooit laten zien wat hij kan. "Hij begint over vorig jaar te praten? We kunnen de statistieken er wel even bijpakken hoor. Dan kunnen we zien hoe vaak Leonardo getraind, gespeeld en gescoord heeft. En kunnen we ook even kijken wie er meer waarde heeft gehad voor NAC."
Kwakman erkent dat Leonardo een goed punt had in zijn kritiek. "Leonardo heeft wel een keer gelijk in zijn verhaal. Ik ben geen topper en zal inderdaad nooit voor Ajax spelen, maar gelukkig weet ik dan van mezelf en probeer ik er wel alles aan te doen om een betere speler te worden. Dat is bovendien altijd nog beter dan je te gedragen alsof je Onze Lieve Heer zelf bent."
bron: Voetbalzone
To be contiuned, of niet dan  |
|
| |
|
|
|
 1915 posts |
Godenzoon 05-09-2010 om 18:36 |
|
|
|
|
|
|
Kwakman is een mannetje naar z'n naam, hij kan er geen kwak van.
Leonardo heeft eigenlijk wel gelijk.  |
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 06-09-2010 om 14:53 |
|
|
|
|
|
|
Er gebeurd dus echt geen flikker meer op Ajaxinside.nl  |
|
| |
|
|
|
 197 posts |
Godenzoon 06-09-2010 om 15:36 |
|
|
|
|
|
|
@Rik
Haha inderdaad!  |
Soms gemekker, soms gekanker
Soms gezonken als een anker
Soms gekloot en soms getier
Vaak gelukkig, vaak plezier
Soms teleur, soms genoeg, vaak genoten van mijn ploeg
Vaak gescoord, soms ook vissen
Dit gevoel wil ik niet missen
Soms geluk, Soms wat pech
Ajax is mijn levensweg!
© Joark |
|
| |
|
|
|
 352 posts |
Godenzoon 06-09-2010 om 17:23 |
|
|
|
|
|
|
Als je een keer per week gaat kijken op Ajaxinside.nl weet je genoeg   |
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Wat gaat Ajax doen tegen NAC?
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
NAC Breda - AFC Ajax 11 februari 2012, 20:45 uur Rat Verlegh Stadion Eredivisie |

|
|
VORIGE WEDSTRIJD |
AFC Ajax 0-2 FC Utrecht 5 februari 2012, 12:30 uur Amsterdam ArenA Eredivisie |

|
|
|