|
215 posts |
Godenzoon 12-02-2011 om 16:18 |
|
|
|
|
|
|
Ajax doet dit jaar weer mee aan de Uefa Cup zoals we allemaal wel weten (toch?) en daarom start ik dit topic maar is.
Wie zijn de favorieten, hoever komt Ajax en op welke spelers moeten we letten? Discussiër hier. |
|
|
| |
|
|
|
 686 posts |
Godenzoon 12-02-2011 om 16:28 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Leonard | Ajax doet dit jaar weer mee aan de Uefa Cup zoals we allemaal wel weten (toch?) en daarom start ik dit topic maar is.
Wie zijn de favorieten, hoever komt Ajax en op welke spelers moeten we letten? Discussiër hier. |
Ajax kan als we van Anderlecht winnen in principe in de halve finale komen, zie eerst nog maar eens te winnen van Anderlecht.
Mijn favoriet voor de winst is Porto met een van mijn favoriete spelers, Hulk! Die kan Porto echt naar prijzen schieten dit seizoen.
Manchester City zie ik ook als een favoriet maar dat vind ik nog niet echt één team met een zéér matige coach.
Belangrijke outsiders zijn: Ajax, Sevilla, PSG en Benfica.
Om in de gaten te houden spelers: Hazard, Hulk en James Rodriguez.
|
Truth is relative or I am God.
|
|
| |
|
|
|
215 posts |
Godenzoon 12-02-2011 om 17:22 |
|
|
|
|
|
|
| quote: cesam | [...]
Ajax kan als we van Anderlecht winnen in principe in de halve finale komen, zie eerst nog maar eens te winnen van Anderlecht.
Mijn favoriet voor de winst is Porto met een van mijn favoriete spelers, Hulk! Die kan Porto echt naar prijzen schieten dit seizoen.
Manchester City zie ik ook als een favoriet maar dat vind ik nog niet echt één team met een zéér matige coach.
Belangrijke outsiders zijn: Ajax, Sevilla, PSG en Benfica.
Om in de gaten te houden spelers: Hazard, Hulk en James Rodriguez.
|
Aha, ben het met je eens over Mancini, ongelooflijk dat je met 5 verdediger, 4 middenvelders en 1 spits speelt als je zoveel goede aanvallers hebt.
Favorieten: Winnaar Napoli/Villareal, Liverpool, Ajax, CSKA.
Spelers om in de gaten te houden: Cavani (Napoli), Rossi (Villarreal), Shaqiri (FC Basel), Hazard (Lille OSC), Lukaku (Anderlecht) en Sakho (PSG). |
|
|
| |
|
|
|
 686 posts |
Godenzoon 13-02-2011 om 10:57 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Leonard | [...]
Aha, ben het met je eens over Mancini, ongelooflijk dat je met 5 verdediger, 4 middenvelders en 1 spits speelt als je zoveel goede aanvallers hebt.
Favorieten: Winnaar Napoli/Villareal, Liverpool, Ajax, CSKA.
Spelers om in de gaten te houden: Cavani (Napoli), Rossi (Villarreal), Shaqiri (FC Basel), Hazard (Lille OSC), Lukaku (Anderlecht) en Sakho (PSG). |
Napoli en Villareal zijn nog wel kanshebbers, Liverpool denk ik niet.
Die spelen gewoon té verdedigend en met te weinig durf in hun spel. Wat opmerkelijk is met spelers als: Suarez, Gerrard, Carroll, Mereilles.
Dat die Mancini met 1 aanvaller speelt is inderdaad opmerkelijk, met zulk materiaal zou je toch met minstens 3 aanvallers moéten spelen!
Napoli is op dit moment een van de leukste ploegen om naar te kijken in Italie. Die Cavani vind ik een geweldige speler, als Liverpool slim was geweest hadden ze hem gehaald in plaats van Carroll. |
|
|
| |
|
|
|
215 posts |
Godenzoon 13-02-2011 om 11:32 |
|
|
|
|
|
|
| quote: cesam | [...]
Napoli en Villareal zijn nog wel kanshebbers, Liverpool denk ik niet.
Die spelen gewoon té verdedigend en met te weinig durf in hun spel. Wat opmerkelijk is met spelers als: Suarez, Gerrard, Carroll, Mereilles.
Dat die Mancini met 1 aanvaller speelt is inderdaad opmerkelijk, met zulk materiaal zou je toch met minstens 3 aanvallers moéten spelen!
Napoli is op dit moment een van de leukste ploegen om naar te kijken in Italie. Die Cavani vind ik een geweldige speler, als Liverpool slim was geweest hadden ze hem gehaald in plaats van Carroll. |
Precies, heb soms het gevoel dat Carroll alleen gehaald is omdat hij Engels is, Cavani kan goed koppen én acties maken, terwijl Carroll vooral het eerste kan.
Liverpool mits ze goeie vorm hebben kunnen ze ver komen, vertrouwen en automatismen hebben ze nodig.Ik zie Liverpool vooral als kanshebber door de loting: eerst Sparta Praag en als ze die winnen Braga/Lech Poznan.
|
|
|
| |
|
|
|
 27 posts |
Godenzoon 13-02-2011 om 21:40 |
|
|
|
|
|
|
Zoals ajax de laatste tijd speelt twijfel ik of ze wel langs Anderlecht komen.. |
|
| |
|
|
|
 361 posts |
Godenzoon 13-02-2011 om 21:44 |
|
|
|
|
|
|
| quote: wesszzel | Zoals ajax de laatste tijd speelt twijfel ik of ze wel langs Anderlecht komen.. |
Dan moet er inderdaad wel wat veranderd worden aan het spel. [Bewerkt door Mathijs op 13-02-2011 om 21:44] |
|
| |
|
|
|
 78 posts |
Godenzoon 15-02-2011 om 11:12 |
|
|
|
|
|
|
Hebben we een kans?  |
|
| |
|
|
|
 361 posts |
Godenzoon 15-02-2011 om 15:32 |
|
|
|
|
|
|
| quote: AFCAjax95 | Hebben we een kans?  |
Tuurlijk hebben we kans. Voetbal is en blijft Voetbal en de bal is nog steeds rond. |
|
| |
|
|
|
 92 posts |
Godenzoon 15-02-2011 om 15:48 |
|
|
|
|
|
|
| quote: AFCAjax95 | Hebben we een kans?  |
Er is altijd Kans. Als je maar met zelfvertrouwen op het veld komt en gaat voetballen, niet de boel proberen tegen te houden. Ajax heeft het altijd al van het aanvallen gehad en dat zal waarschijnlijk ook wel zo blijven. |
Ajacied ben je niet voor even,
Ajacied ben je voor je hele leven! |
|
| |
|
|
|
215 posts |
Godenzoon 19-02-2011 om 15:50 |
|
|
|
|
|
|
Ghèhè, Moskou here we come. [Bewerkt door Leonard op 19-02-2011 om 15:51] |
|
|
| |
|
|
|
 35 posts |
Godenzoon 19-02-2011 om 21:44 |
|
|
|
|
|
|
zou ajax kunnen winnen van moskou UIT?
ik denk het wel maar ik wil weten wat jullie er van vinden |
3E STER IS BINNEN!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
| |
|
|
|
 3346 posts |
Godenzoon 19-02-2011 om 21:52 |
|
|
|
|
|
|
| quote: C_Eriksen | zou ajax kunnen winnen van moskou UIT?
Een bescheiden 0-1 moet te behalen zijn, lastig zal het zeker worden maar kansloos zijn we nimmer.  |
AFC Ajax landskampioen 2011/2012 |
|
| |
|
|
|
215 posts |
Godenzoon 19-02-2011 om 23:51 |
|
|
|
|
|
|
| quote: C_Eriksen | zou ajax kunnen winnen van moskou UIT?
Hangt natuurlijk van verschillende dingen af, ik denk dat als Spartak in goede doen is wordt het uit zéér lastig maar anders zie ik Ajax wel kans maken. |
|
|
| |
|
|
|
 686 posts |
Godenzoon 20-02-2011 om 01:07 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Leonard | [...]
Hangt natuurlijk van verschillende dingen af, ik denk dat als Spartak in goede doen is wordt het uit zéér lastig maar anders zie ik Ajax wel kans maken. |
Spartak heeft een aantal zéér talentvolle brazilianen, ik noem een Ibson.
Toch denk ik dat Ajax zowel uit als thuis de sterkere is. |
|
|
| |
|
|
|
163 posts |
Godenzoon 21-02-2011 om 14:35 |
|
|
|
|
|
|
Moskou wordt koud ben ik bang.  Of is het over een aantal maanden wat warmer? |
|
| |
|
|
|
 247 posts |
Godenzoon 21-02-2011 om 22:45 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Slamberto | Moskou wordt koud ben ik bang.  Of is het over een aantal maanden wat warmer? |
8e finale wordt gespeeld op 10 en 17 maart. Ik las net dat het in moskou vorig jaar op 10 maart minimaal maar -3 werd, maar dat het op de 17e -16 was geworden (kan dus erg varieren) Ik vraag me af vanaf welke temperatuur de UEFA kan beslissen dat de wedstrijd vroeger wordt gespeeld. [Bewerkt door el thms op 21-02-2011 om 23:26] |
proud |
|
| |
|
|
|
163 posts |
Godenzoon 22-02-2011 om 13:23 |
|
|
|
|
|
|
| quote: el thms | [...]
8e finale wordt gespeeld op 10 en 17 maart. Ik las net dat het in moskou vorig jaar op 10 maart minimaal maar -3 werd, maar dat het op de 17e -16 was geworden (kan dus erg varieren) Ik vraag me af vanaf welke temperatuur de UEFA kan beslissen dat de wedstrijd vroeger wordt gespeeld. |
Ah oké bedankt! -3 zou wel fijn zijn als je kijkt hoe Twente het had haha. Ik weet niet of ze een bepaalde temperatuur hebben om het vroeger te laten spelen maar om de wedstrijd te laten vervallen moet het lager zijn dan -15. Maar dan nog hanteren ze hun eigen meter waardoor die kans erg klein is. Het is ook wel lastig om een andere datum te vinden hiervoor. |
|
| |
|
|
|
 247 posts |
Godenzoon 22-02-2011 om 17:49 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Slamberto | [...]
Ah oké bedankt! -3 zou wel fijn zijn als je kijkt hoe Twente het had haha. Ik weet niet of ze een bepaalde temperatuur hebben om het vroeger te laten spelen maar om de wedstrijd te laten vervallen moet het lager zijn dan -15. Maar dan nog hanteren ze hun eigen meter waardoor die kans erg klein is. Het is ook wel lastig om een andere datum te vinden hiervoor. |
ja inderdaad, maar dat zijn minimum temperaturen en dat is natuurlijk ergens in de nacht ofzo. Oja, dat las ik ook, dat Twente -17 had gemeten ofzo maar de uefa meette -14. Naja hopen dat we uberhaupt deze ronde doorkomen (we kennen Ajax wel langer dan vandaag) |
proud |
|
| |
|
|
|
215 posts |
Godenzoon 24-02-2011 om 23:51 |
|
|
|
|
|
|
Benfica (Por) - Paris Saint-Germain (Fra)
Dynamo Kiev (Oek) - Manchester City (Eng)
FC Twente (Ned) - Zenit Sint-Petersburg (Rus)
CSKA Moskou (Rus) - FC Porto (Por)
PSV (Ned) - Glasgow Rangers (Sch)
Bayer Leverkusen (Dui) - Villarreal (Spa)
Ajax (Ned) - Spartak Moskou (Rus)
Liverpool (Eng) - Sporting Braga (Por) |
|
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Moet Frank de Boer een conract voor onbepaalde tijd krijgen?
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
v.v. Oldenzaal - AFC Ajax 4 juli 2012 Sportpark De Thij Vriendschappelijk |

|
|
VORIGE WEDSTRIJD |
Vitesse 1-3 AFC Ajax 6 mei 2012, 14:30 uur Gelredome Eredivisie |

|
|
|