|
215 posts |
Godenzoon 02-06-2011 om 14:47 |
|
|
|
|
|
|
Als je zelf je voetbalcarrière mocht invullen, hoe zal die er dan uitzien? Hele leven lang bij Ajax of heb je misschien wel dromen van Arsenal, Barcelona of Real Madrid? Deel hem hier. |
|
|
| |
|
|
|
 105 posts |
Godenzoon 02-06-2011 om 16:14 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Leonard | Als je zelf je voetbalcarrière mocht invullen, hoe zal die er dan uitzien? Hele leven lang bij Ajax of heb je misschien wel dromen van Arsenal, Barcelona of Real Madrid? Deel hem hier. |
Ajax all my life haha |
Wij zijn Ajax, Wij zijn de Beste! |
|
| |
|
|
|
 171 posts |
Godenzoon 02-06-2011 om 17:40 |
|
|
|
|
|
|
Ik ga er dan toch voor om vanaf m'n 18e tot 24e bij Ajax te voetballen, om daarna de overstap naar Liverpool te maken. Nadat ik daar 4 jaar leuk mee heb gedaan kom ik terug bij ons aller Ajax. En als ik dan rond m'n 32ste te duur ben voor de bank ga ik mijn zakken vullen in het warme Quatar. Kom dan later wel terug als (assistent)trainer!
I Have a dream |
|
| |
|
|
|
 686 posts |
Godenzoon 02-06-2011 om 17:56 |
|
|
|
|
|
|
Beginnen bij Volendam, op m'n 17e naar Ajax.
Tot mijn 24e bij Ajax. Dan naar Arsenal, na 3 jaar ga ik naar Real Mardid tot mijn 31e, dan keer ik terug bij Ajax. Als ik dan niks meer toevoeg kies ik ervoor om mijn zakken te vullen in Amerika. |
Truth is relative or I am God.
|
|
| |
|
|
|
 92 posts |
Godenzoon 02-06-2011 om 18:59 |
|
|
|
|
|
|
Op 11 jarige leeftijd word ik gescout bij Ajax als een 'nummer 10'. Men ziet in mij niet echt als een groot talent, maar toch nemen ze mij aan.
Op 13 jarige leeftijd word ik een verdedigende middenvelder, de plek waar ik meer tot m'n recht kom. Hier heb ik namelijk het spel voor me, en kan ik de snelheid bepalen.
Het jaar erop, word ik weer een stukje terug gezet, nu ben ik een echte 'nummer 4', met een hele goede pass in m'n linker been, meedogenloos in de duels, sterk aan de bal, één met een keihard schot, maar met gevoel als het moest. Ik word aanvoeder van het team en we worden ongeslagen kampioen. In 26 wedstrijden winnen we 22 keer, en spelen we 4 gelijk. We hebben een geweldig doelsaldo, 78-11. Deze generatie wordt gezien als de beste generatie sinds '95.
Een jaartje later speel ik op 15 jarige leeftijd in de B2, maar halve wege het seizoen word ik doorgeschoven naar de B1. De B2 word kampioen, maar de B1 zet de inhaalslag telaat in, 3 punten zitten er tussen ons en Feyenoord.
16 jaar ben ik, als Ajax wil dat ik door ga naar de A2. We worden kampioen, maar het was wel erg lastig dit jaar, 1 punt voorsprong hebben we als de competitie is afgelopen.
Als 17-jarige word ik aanvoeder van de A1. Weer worden we kampioen, nu met 11 punten voor op PSV. Onze generatie is alleen maar beter geworden, we worden vergeleken met het dreamteam van Barcelona uit de periode 2008-2013.
Op m'n 18e speel ik bij de beloften van Ajax, en doe ik mee met de voorbereiding van het eerste. Ik word gezien als een combinatie tussen oud Ajax-verdediger Jan Vertonghem en Framk de Boer. Frank de Boer is nog steeds trainer bij Ajax 1, en haalt mij regelmatig bij de selectie, tot op de 6e speeldag van de competitie, Nicolai Boilesen valt geblesseerd uit. Ik moet hem vervangen. Ik debuteer thuis tegen FC Groningen met rugnummer 51. Ik speel een goede wedstrijd, we winnen met 2-0. Dat jaar kom ik tot 7 optredens voor Ajax in de competitie, 3 in de beker, en 2 in de Champions League. Ik scoor 1 keer, uit een vrije trap. Ik geef 2 assists uit een lange pass, waarmee ik De Sa en Ebecilio vrij zet voor de goal, en hun dat afronden.
Het jaar wil ik duidelijkheid, kan ik rekenen op een plek bij de eerste 18 en tot minimaal 17 optredens komen in de eredivisie, of moet ik daarvoor verhuurd worden? Ajax belooft mij die 17 duels en een plek bij de eerste 18. Ik krijg het rugnummer 23. Ik kom tot 22 duels in de eredivisie, 4 goals en 5 assists.
Op 20 jarige leeftijd word ik vaste 'nummer 4', wat tevens mijn rugnummer is. Ik speel 32 wedstrijden in de Eredivisie, 6 wedstrijden in de KNVB Beker, 8 in de Champions League. Met 9 goals in de Eredivisie word ik de meest scorende verdediger in Europa. In totaal kom ik tot 16 goals en 14 assist. Ajax pakt de dubbel, en komt tot de kwartfinale in de Champions League, waar we worden uitgeschakelt door latere winnaar Arsenal.
Het jaar erop ben ik 21, heb ik een WK gespeeld met Nederland dat we wonnen door in de finale België te verslaan. Ik word tot reserve aanvoeder benoemt. Als ik tenminste blijf. Arsenal, Real Madrid, Manchester City, Barcelona, Chelsea en Bayern München willen me, maar tevergeefs. Ik blijf bij Ajax. Ik word publiekslieveling door mijn Amsterdamse bluf, oftewel "Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig". Weer kom ik tot veel wedstrijden, nu mis ik geen minuut in de Eredivisie, speel ik tot en met de fianle alles in de KNVB Beker, en speel, op één wedstrijd na, alle wedstrijden in de Champions League tot in de Halve Finale, die we op strafschoppen verliezen van Internazionale.
Weer kan ik naar het buitenland voor veel geld, maar ik verleng m'n contract met 3 jaar. Dit jaar ben ik de aanvoerder van Ajax, en pakken we de treble, maar wel met de Europa League. Het team is gemiddeld 22,4 jaar, het jongste in de geschiedenis van de Europa League. We hebben veel records neergezet dit seizoen, namelijk 97 punten, met een doelsaldo van 118-15. We winnen dit seizoen 3 keer met 10-0, van BV Veendam, VVV Venlo en NEC. We hebben het beste team sinds jaren, misschein wel het beste team ooit, want we zijn wel al 6 jaar achter elkaar kampioen geworden. Dit seizoen kom ik tot 33 wedstrijden in de competitie, 4 in de beker en 13 wedstrijden in Europa. Ik neem over alle competities 23 goals voor m'n rekening en 18 assist. Weer word ik de meest scorende verdediger van Europa, maar ik win dit jaar nog veel meer individuele prijzen. Ik word namelijk Ajacied van het jaar, Voetballer van het jaar in de Eredivisie, en Beste Voetballer van de wereld.
Wordt vervolgd... [Bewerkt door ajaxfan16 op 05-06-2011 om 13:19] |
Ajacied ben je niet voor even,
Ajacied ben je voor je hele leven! |
|
| |
|
|
|
 3348 posts |
Godenzoon 02-06-2011 om 19:20 |
|
|
|
|
|
|
Beginnen bij SVW '27 op 6-jarige leeftijd als middenvelder.
Op m'n tiende overstappen naar rivaal vv Reigerboys.
Na 4 jaar gescout worden als linksback door AZ Alkmaar, AFC en FC Volendam.
Tekenen bij AZ en in de jeugd spelen voor 2 seizoenen.
In de kijkers spelen bij Ajax.
Door gebrek aan Alkmaarse vleugelaanvallers, scouten clubs me als rechtsbuiten, tijdens de kampioenswedstrijd waar ik de beslissende goal maak.
Vervolgens wordt mijn contract niet verlengd, om zo transfervrij de overstap te maken naar Ajax.
Na 1 seizoen Ajax B1, doorschuiven naar Ajax A1 en op m'n achttiende zal ik mijn eerste profcontract tekenen voor 6 jaar.
Met mijn favoriete nummer 37 op het rug, een aantal keren wezen meetrainen, in verband met blessures.
Na enkele wedstrijden bankzitten, is het moment daar..
Uitgerekend in de thuiswedstrijd tegen AZ, mag ik mijn debuut maken.
In de 74ste minuut kom ik er in voor Miralem Sulejmani.
De wedstrijd wordt gewonnen met 2-0, door goals van Miralem Sulejmani en Marko Pantelic op aangeven van mij.
4 maal landskampioen, 2 nationale bekers, 3 Johan Cruijff-Schalen en 1x UEFA Europa League.
Na 6 mooie seizoenen in het prachtige shirt van Ajax te hebben gespeeld, is het tijd voor verandering en sta ik open voor een andere club.
Al snel melden PSV en Feyenoord zich, maar tevergeefs.
Paar weken laten melden 3 andere clubs zich;
FC Köln, Hamburger SV en Tottenham Hotspur.
Ik hoef niet lang na te denken en ik teken voor 4 seizoenen voor Tottenham Hotspur, dat mij voor 9 miljoen euro overneemt.
Na 4 solide seizoenen in de Engelse top, meld Chelsea zich om mij over te nemen.
Om te voorkomen dat ik transfervrij vertrek, wordt er een regeling getroffen dat er een bepaald bedrag over gemaakt zal worden.
Inmiddels 28 jaar en als een klassieke rechtsbuiten teken ik voor 1 seizoen bij Chelsea FC, dat mij voor 4 miljoen euro aantrekt.
Samen met Chelsea win ik de F.A. Cup en wordt landskampioen.
Voor de derde keer in mijn carriére is er een mogelijkheid transfervrij te vertrekken.
Op dit hoogtepunt, meldt er zich nog maar één club die aan mijn financiële eisen wil voldoen en dat is Real Madrid.
Real Madrid is altijd mijn droom geweest en ik teken voor 5 jaar.
Ik zal 4 jaar lang met nr. 37 spelen en ik win met Real Madrid mooie prijzen.
De UEFA Champions League, 2 maal landskampioen en 3 maal de nationale Copa del Rey.
Persoonlijk win ik de Gouden Schoen voor het record aan doelpunten én assists.
Na 4 jaar is er, vanwege een rechter-enkelblessure, geen voetballen meer mogelijk en zet ik er een punt achter.
Ik wordt verdedigerstrainer bij Ajax en slaag voor mijn trainerscursus.
35 Jaar en interim-assistent trainer van Patrick Kluivert.
Die na ruim 3 jaar trainer zijn van Ajax, trainer wordt van FC Barcelona.
Op 39-jarige leeftijd wordt ik hoofdtrainer van Ajax en wordt 2 tweemaal landskampioen en win 1 keer de nationale beker. |
AFC Ajax landskampioen 2011/2012 |
|
| |
|
|
|
150 posts |
Godenzoon 03-06-2011 om 11:46 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Daniel | Beginnen bij SVW '27 op 6-jarige leeftijd als middenvelder.
Op m'n tiende overstappen naar rivaal vv Reigerboys.
Na 4 jaar gescout worden als linksback door AZ Alkmaar, AFC en FC Volendam.
Tekenen bij AZ en in de jeugd spelen voor 2 seizoenen.
In de kijkers spelen bij Ajax.
Door gebrek aan Alkmaarse vleugelaanvallers, scouten clubs me als rechtsbuiten, tijdens de kampioenswedstrijd waar ik de beslissende goal maak.
Vervolgens wordt mijn contract niet verlengd, om zo transfervrij de overstap te maken naar Ajax.
Na 1 seizoen Ajax B1, doorschuiven naar Ajax A1 en op m'n achttiende zal ik mijn eerste profcontract tekenen voor 6 jaar.
Met mijn favoriete nummer 37 op het rug, een aantal keren wezen meetrainen, in verband met blessures.
Na enkele wedstrijden bankzitten, is het moment daar..
Uitgerekend in de thuiswedstrijd tegen AZ, mag ik mijn debuut maken.
In de 74ste minuut kom ik er in voor Miralem Sulejmani.
De wedstrijd wordt gewonnen met 2-0, door goals van Miralem Sulejmani en Marko Pantelic op aangeven van mij.
4 maal landskampioen, 2 nationale bekers, 3 Johan Cruijff-Schalen en 1x UEFA Europa League.
Na 6 mooie seizoenen in het prachtige shirt van Ajax te hebben gespeeld, is het tijd voor verandering en sta ik open voor een andere club.
Al snel melden PSV en Feyenoord zich, maar tevergeefs.
Paar weken laten melden 3 andere clubs zich;
FC Köln, Hamburger SV en Tottenham Hotspur.
Ik hoef niet lang na te denken en ik teken voor 4 seizoenen voor Tottenham Hotspur, dat mij voor 9 miljoen euro overneemt.
Na 4 solide seizoenen in de Engelse top, meld Chelsea zich om mij over te nemen.
Om te voorkomen dat ik transfervrij vertrek, wordt er een regeling getroffen dat er een bepaald bedrag over gemaakt zal worden.
Inmiddels 28 jaar en als een klassieke rechtsbuiten teken ik voor 1 seizoen bij Chelsea FC, dat mij voor 4 miljoen euro aantrekt.
Samen met Chelsea win ik de F.A. Cup en wordt landskampioen.
Voor de derde keer in mijn carriére is er een mogelijkheid transfervrij te vertrekken.
Op dit hoogtepunt, meldt er zich nog maar één club die aan mijn financiële eisen wil voldoen en dat is Real Madrid.
Real Madrid is altijd mijn droom geweest en ik teken voor 5 jaar.
Ik zal 4 jaar lang met nr. 37 spelen en ik win met Real Madrid mooie prijzen.
De UEFA Champions League, 2 maal landskampioen en 3 maal de nationale Copa del Rey.
Persoonlijk win ik de Gouden Schoen voor het record aan doelpunten én assists.
Na 4 jaar is er, vanwege een rechter-enkelblessure, geen voetballen meer mogelijk en zet ik er een punt achter.
Ik wordt verdedigerstrainer bij Ajax en slaag voor mijn trainerscursus.
35 Jaar en interim-assistent trainer van Patrick Kluivert.
Die na ruim 3 jaar trainer zijn van Ajax, trainer wordt van FC Barcelona.
Op 39-jarige leeftijd wordt ik hoofdtrainer van Ajax en wordt 2 tweemaal landskampioen en win 1 keer de nationale beker. |
Lol, ''een glansrijke'' carrière lijkt me, hehe. |
|
| |
|
|
|
 3348 posts |
Godenzoon 03-06-2011 om 11:54 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Rens1988 | [...]
Lol, ''een glansrijke'' carrière lijkt me, hehe. |
Haha, ja wel hè.  |
AFC Ajax landskampioen 2011/2012 |
|
| |
|
|
|
215 posts |
Godenzoon 03-06-2011 om 13:15 |
|
|
|
|
|
|
Nouja mijne maar:
Jeugdopleiding van Ajax doorlopen en op 17-jarige leeftijd al debuteren als centrale verdediger. 6 Seizoenen speel ik voor het prachtige rood-wit en ben 4x landskampioen, 5x bekers en runner-up voor Europa League.
Op mijn 23e wil ik een nieuwe uitdaging en vertrek ik naar Chelsea dat mij overneemt voor 15 miljoen euro. Op Stamford Bridge blijf ik 3 seizoenen, 2x landskampioen en een Champions League. Ik verkozen tot beste verdediger van het toernooi. Op mijn 26e meldt Barcelona zich voor me, ik zeg nee en vertrek naar Real Madrid.
In Madrid ben ik publiekslieveling wegens het afzeggen van Barca voor Real (terwijl Barcelona de competitie domineert). Een heuse omslag vindt plaats door het aantrekken van mij en andere spelers en we in het 2e seizoen winnen we de treble, en ik word 'Voetballer van het jaar'. Tot mijn 32e blijf ik bij deze club en win vele prijzen: 3x CL, 4x landskampioen en 3 bekers.
Ajax heeft op dat moment een jeugdig talent in de verdediging en ik ben niet nodig, ik teken 2 jaar bij Celtic om vervolgens alsnog naar Ajax te gaan. 34 ben ik en ik blijf tot mijn 36e, speel weinig maar wordt gehaald voor de ervaring. Op mijn 36e loopt mn contract af en stop ik ermee.
Tja, dromen..  |
|
|
| |
|
|
|
 686 posts |
Godenzoon 03-06-2011 om 17:09 |
|
|
|
|
|
|
Een iets duidelijkere omvang van mijn droomcarriere.
Ik begin in de jeugd opleiding van FC Volendam als CV. Wegens mijn goede loopvermogen en inzicht wordt ik omgetoverd tot controlerende middenvelder. Ik wordt beschouwd als één van Nederlands grootste talenten en verkas op 17-jarige leeftijd naar Ajax A1. Nadat ik me stormachtig ontwikkel debuteer ik hetzelfde jaar nog in de beker tegen mijn oude club FC Volendam. Ik wordt Man of the Match met twee prachtige assists en één doelpunt. De coach, op dat moment Bergkamp, ziet in mij de nieuwe Xavi en ruimt een basisplaats voor mij in tegen PSV in de competitie. Ik speel goed en verdien een basisplaats, ik wordt dat seizoen een van de belangrijkste spelers van het elftal en leidt Ajax hoogstpersoonlijk naar de titel en de beker.
Na vele 4 jaar wordt ik benoemd door als aanvoerder, op 22-jarige leeftijd. Op dat moment heb ik 3 landstitels en 2 bekers gewonnen + een 2e plek in de Europa League.
Hetzelfde jaar win ik met Oranje het EK en wordt uitgeroepen tot 'Speler van het toernooi'.
Vele topclubs willen me hebben, maar ik besluit bij te tekenen om vervolgens op mijn 24e naar Arsenal te vertrekken voor 25 miljoen.
Bij Arsenal ben ik de absolute vedette en win ik 2 landstitels en 1 Champions League.
Op mijn 28e verkas ik naar Real Madrid, nadat ik Inter, United en Barca heb geweigerd. Bij Real win ik 3x de CL, 5x de landstitel en 2 wereldbekers.
Dat jaar speel ik met Oranje op de WK. Ik ben in de groepsfase geblesseerd waardoor Oranje nipt naar de achste finales gaat. Daar komen we Portugal tegen, we winnen in een fikse schoppartij met 3-2. In de kwartfinale komen we Belgie tegen en winnen we nipt met 1-0 door een buitenspel goal. In de halve finale komen we Spanje tegen en winnen we 2-1. De finale is tegen Duitsland. We winnen 4-3 door een goal van mij in de laatste minuut.
Dat jaar wordt ik uitgeroepen tot Speler v/h toernooi en De beste speler van de CL. Ik besluit afscheid te nemen van Oranje na 88 interlands omdat ik alles heb gewonnen wat er te winnen valt.
Op m'n 31e verjaardag keer ik terug bij Ajax. Ik wordt benoemd tot aanvoerder en win de Europa League 2x, 3x landstitel en 2x de beker. Ajax heeft op dat moment de 4e ster al binnen! Op mijn 36e zit ik het seizoen voornamelijk op de bank en besluit ik naar Amerika te gaan om daar lekker mij zakken te vullen.
Op m'n 38e besluit ik te stoppen en neem ik tot mijn 40e de tijd om mijn trainerscursus te halen en tijd met mijn vrouw door te brengen. Daarna wordt ik eerst coach bij Volendam waarmee ik de beker win en als 1e Jupiler League club Europees voetbal te halen.
Vervolgens wordt ik coach bij Ajax en blijf ik daar m'n hele leven coachen. Met een indrukwekkende lijst van 7 landstitels + 1 CL en 1 EL.
Lijkt wel een heel boek! Nja, ik had de tijd!
Een prachtige droom, met de nadruk op droom! |
|
|
| |
|
|
|
 25 posts |
Godenzoon 03-06-2011 om 19:34 |
|
|
|
|
|
|
Begin bij Ajax op me 8ste nadat ik op straat gescout ben. Wordt al snel genoemd als grootste talent van de Toekomst. Wordt op mijn 13e al gevraagd door Barca, Arsenal, Juve en Real Madrid maar blijf bij ajax. Elk jaar vragen Barca, Arsenal, Juve en Real me weer maar tevergeefs. Op mijn 15de debuteer ik bij Ajax met 2 treffers tegen PSV(Edgar Davids als hoofdcoach) en wordt ik jongste debutant ooit van Ajax. Blijf tot mijn 23ste bij Ajax in die 6 jaar bij Ajax win ik 4x de Eredivisie 5x de Beker 1x de CL 2x EL 1x wereldbeker 3x de europese supercup en 1x beste speler van de wereld. Ik heb 200 competitiewedstrijden voor ajax gespeeld(250 goals) en ik haat alle uitwedstrijden nu. De thuiswedstrijden blijven geweldig. Natuurlijk beloof ik bij mijn afscheid dat ik terug kom.
Tijd om naar een andere club te gaan weer melden Arsenal,Barca, Real en Juve zich. Juve valt af wegens Marco Van Basten(wil niet zo eindigen als hem). Real valt af, want bij Real is zoveel concurrentie en ik wil alles spelen. Arsenal en Barca blijven over. Vind bijde clubs even goed dus kijk naar salaris en daar gaat Barca dubbel zo hoog als Arsenal. Keuze is makkelijk gemaakt dus.
Bij Barca zit ik 5 jaar tot mijn 28ste. Ik wordt 5x kampioen 4x CL 4x wereldbeker 4x europacup 4x beste speler van de wereld en 5x Beker. Speel 170 wedstrijden voor Barca verder(250 goals).
Terug naar Ajax(zoals ik belooft had). Speel er 4 jaar( voordat het tijd is om te cashen in Quatar).
140 wedstrijden(150 goals). Ik win 4x Eredivisie en 1 Beker.
In Quatar speel ik 8 jaar tot mijn 40ste haal daarmee 80 mil binnen op mijn rekening(excl bonussen).
In mijn 25 jaar lange carriere speel ik 150 interlands(100 goals) en win ik 3 WK's en 5 EK's.
Wordt trainer van ajax A1 doe dat 3 jaar met veel plezier en wordt daarna op mer 43ste Hoofdtrainer van Ajax(opvolger van Edgar Davids) doe dat voor 10 jaar met 10 titels en bekers tot gevolg + 4 CL, 4 Wereldbekers en 4 Europacups.
Wordt daarna de opvolger van Dennis Bergkamp bij Arsenal coach daar 10 jaar tot mijn 63ste(7x CL, 7x Europacup, 7x wereldbeker 9x PL, 10X FA CUP, 10x League cup).
Ik eindig mijn Carriere als bondscoach van Nederland voor 2 jaar. Win nog even een WK en mijn carriere is over.
|
|
| |
|
|
|
 613 posts |
Godenzoon 03-06-2011 om 22:11 |
|
|
|
|
|
|
11/12 (Willem II)
Ik word op mijn 15e gescout door Willem II als rechtsmid voor in de B.
12/13 (Willem II)
Na een jaar in het 2e team te hebben gespeeld en 3 maal ben ingevallen in het eerste promoveert Willem II naar de eredivisie.
13/14 (Willem II)
Ik begin de eerste twee wedstrijden in de basis, maar na een invalbeurt in de 3e wedstrijd val ik uit met een enkelblessure. Met 11 wedstrijden in de Basis en 5 invalbeurten in de 2e seizoenshelft speel ik me (inmiddels als controlerende middenvelder) in de kijker bij verschillende eredivisie clubs. Ondanks 4 doelpunten en 7 assists van mij moeten we nacompetitie spelen. Ik ben één van de beste spelers in de nacompetitie maar na 1-2 te hebben verloren na een 1-2 overwinning van FC Zwolle mis ik de beslissende strafschop.
14/15 (Willem II)
Deze ervaring maakt me mentaal sterker en het volgende jaar ben ik eigenlijk te goed voor de KNVB League (deze heet zo sinds er strengere wetten zijn voor Alcohol reclames). Willem II promoveert na 1 jaar alweer en ik wordt uitgeroepen tot beste speler met 15 doelpunten en 27 assists.
15/16 (Groningen)
Ik kan na dit seizoen naar PSV, Groningen, AZ en Ajax, alle andere eredivisie ploegen willen me ook wel maar hebben geen schijn van kans. Ajax, zoekt na het vertrek van Jansen een nieuwe middenvelder en haalt de inmiddels afgeserveerde Van der Vaart van de Spurs, kans verkeken. Ik teken een 2 jarig contract bij Groningen en wordt een belangrijke speler als verdedigende middenvelder naast aanvoerder Sparv. Met mijn inzicht en prachtige pass leid ik veel aanvallen in en geef ik veel assists. We worden het eerste jaar 5e en kunnen dankzij het goede presteren van Ajax (Europa league gewonnen 2014 en halve finale Champions league 2015) Europa in. Ik ben met 3 doelpunten en 16 zeer belangrijk geweest.
16/17 (Groningen)
We komen in de Europa League tot in de groepsfase, waar we onder Liverpool en Benfica 3e worden, we blijven Odense BK voor met een beter doelsaldo. Ik scoor Europees 4 keer, waarvan 2 uit een vrije trap, een kwaliteit die zich dit jaar pas openbaart na het vertrek van Sparv. Doordat ik nu naast Van Dijk speel moet ik meer zelf doen en waar mijn goede vriend Sparv altijd het vuile werk opknapte moet ik dat vaker zelf doen. Van Dijk blijkt toch meer en verdediger te zijn en ik speel na de winterstop als enige controleur in een 4-4-2 systeem. Ik kom alleen nog maar tot scoren toe uit vrije trappen en ik geef nu veel vaker de pass die tot een assist lijdt dan dat ik zelf de assist geef. Het maakt mij een completere speler, maar ik heb het niet meer naar mijn zin in Groningen en besluit mijn contract niet te verlengen. Met een teleurstellende 6e plaats vertrek ik transfer vrij naar Ajax.
17/18 (Ajax)
Ik teken een 3 jarig contract bij Ajax. Waar na het vertrek van Eriksen en Schaars een jaar geleden en nu ook het vertrek van De Jong en Anita een leegte op het middenveld ontstaat. Bonevacia was het toch niet geworden en met een middenveld van Fischer - (Rodney) Sneijder - Van der Vaart, ben ik bankzitter. Ik krijg in de eerste helft van het seizoen vaak invalbeurten als vervanger van Van der Vaart die meestal na 75 minuten vermoeid is. Van der Heijden is mijn grootste concurrent, hij is eigenlijk de ervaren bankzitter van Ajax, maar in Europees verband en in topwedstrijden staat hij vaak in de basis voor een controlerender middenveld, Viktor zit dan meestal op de bank. De tweede seizoenshelft speelt Van der Heijden vaker op het middenveld en lopen mijn invalbeurten achteruit, maar na een blessure van Sneijder krijg ik de laatste 7 wedstrijden een basisplaats. We worden kampioen en Van der Vaart zwaait af. Ik krijg de basisplaats omdat ik technischer ben dan Van der Heijden, Van der Heijden overweegt hierop een transfer, maar er melden zich geen clubs voor hem. Ik heb dit seizoen 9 basisplaatsen gehad en 14 invalbeurten. Ik scoorde 2 doelpunten en gaf 5 assists
18/19 (Ajax)
Dit jaar word ik een echt vaste waarde op het middenveld. Maar door de vele wedstrijden krijg ik af en toe wat last van mijn enkel en valt Van der Heijden voor mij in. Ik moet in totaal 6 wedstrijden overslaan door overbelasting. Ik zit 4 keer op de bank doordat ik niet volledig fit was. We worden 2e en er is veel kritiek op het wisselvallige middenveld. Sneijder vertrekt en supersub Van der Heijden krijgt dan eindelijk een basisplaats. Mijn contract wordt opengebroken tot medio 2023.
19/20 (Ajax)
Dankzij de inmiddels toch al ervaren Van der Heijden naast me leef ik helemaal op en speel mijn beste seizoen tot nu toe ook Viktor profiteert hier van en wordt gezien als onze beste speler. Jan-Arie krijgt na het Vertrek van Blind in de winterstop de aanvoerdersband en ons middenveld is het beste van de eredivisie. Jan-Arie blijkt een goed leider te zijn en onder zijn leiding eindigen we met 12 punten verschil als kampioenen. Ik heb weinig last meer van mijn enkel en speel bijna alle wedstrijden. Met 6 doelpunten en 15 asists begin ik ook bij Ajax al één van de belangrijkste spelers te worden.
20/21 (Ajax)
Jan-Arie wordt opgeroepen voor het EK, ik hoop ook mee te kunnen, maar helaas krijg ik niets eens een stage, ik beklaag mij hierover en krijg te horen dat er geen plaats is voor een speler als ik door het goede presteren van Sneijder. Er wordt veel geroddeld over een eventueel vertrek van Fischer, maar het door Ajax gevraagde bedrag van 20 miljoen blijft uit. Met het behouden van dit sterke middenveld lijken we af stevenen op een heel sterk seizoen. We bereiken de halve finale van de Champions League, maar worden uitgeschakeld door Tottenham Hotspurs. Viktor en ik vallen op bij de Spurs. Na een zeer sterke eerste seizoenshelft wordt Fischer gekocht door de Spurs. We staan op dat moment 14 punten voor op PSV. Na het weg vallen van Fischer wordt ik de meest voor uitgeschoven man en speelt Rits op mijn plek. Mats was eerst onze voornaamste reserve en hij kwam wel aan spelen toe als iemand van ons een schorsing of blessure had en we konden dan ook goed samenspelen, maar de magie van het middenveld was weg. Vooral doordat ik een heel andere rol had kwamen we totaal niet in ons spel. Ik moest soms wegens een wanvertoning naar de kant. Maar het begon te wennen en ik leerde ook op deze positie spelen. Met nog 5 wedstrijden te gaan en 1 punt voorsprong liep het spel weer en pakten we 15 punten. We waren weer kampioen. Ik maakte nu 8 doelpunten en had 12 assists. Van der Heijden besluit om zijn carrière voort te zetten met een laat buitenlands avontuur om daarna af te zwaaien ik ben nu dus de laatste van de middenvelders die nog over is van toen ik hier begon.
21/22 (Ajax)
Dit is het eerste jaar dat ik het gevoel heb dat ik de volgende stap wel zou kunnen maken, maar ik besluit te blijven, mede door een gebrek aan interesse. In de eerste wedstrijd hebben we moeite met op gang komen en na de tweede wedstrijd is duidelijk dat het niet lekker loopt. Ik moet de groep op sleep touw nemen, deze rol staat mij echter niet zo aan. Na 17 wedstrijden 7 doelpunten en 2 assists besluit ik Ajax achter mij te laten en in de winterstop voor 15 miljoen naar Tottenham te vertrekken.
21/22 (Tottenham)
Bij Tottenham ontmoet ik mijn oud ploeggenoot Fischer met wie ik het middenveld moeten controleren in een 4-4-2 systeem, het lukt me prima om het niveau bij te houden en het eerste seizoen gaat prima we worden verrassend vierde en het is feest. Ik heb twee wedstrijden moeten missen door wat last van mijn enkel, maar ik was verder in mijn eerste halfjaar al een betrouwbare kracht. Met 17 wedstrijden, 3 doelpunten en 10 assists kan ik mijn eerste buitenlandse ervaring gerust een succes noemen.
22/23 (Tottenham)
Na ook niet opgeroepen te zijn voor het WK weet ik mijn woede niet te beheersen en laat ik mezelf negatief uit in een interview. Bondscoach Cocu hoeft mij niet meer te zien deelt hij mee. We presteren bij Tottenham uitstekend, winnen de Europa League, mijn grootste prijs tot nu toe, ik had er zelf ook een groot aandeel in met 4 doelpunten en 9 assists, ik mis geen één wedstrijd. En we worden weer vierde, een top prestatie. Ik scoor 6 keer een geef 18 assists, ik mis echter 5 wedstrijden. Viktor en ik staan te boek als een koningskoppel op het middenveld en staan dan ook in de belangstelling van veel clubs. Chelsea betaalt 60 miljoen voor ons samen, ik teken een contract voor 3 jaar.
23/24 (Chelsea)
Viktor en ik beginnen het seizoen met een basisplaats, maar na 5 wedstrijden krijg ik alweer last van mijn enkel. Het moordende ritme en de harde tackles worden mij teveel en ik sta 4 wedstrijden aan de kant. Na wisselvallig te zijn in de eerste seizoenshelft wordt ik gepasseerd. Doordat ik nu geen harde tackles meer op me krijg en niet meer elke wedstrijd hoef te spelen geneest mijn enkel weer en speel ik na de winterstop weer 7 wedstrijden in top vorm. De volgende wedstrijd krijg ik echter een rotschop en wordt ik afgevoerd met een enkelblessure. Het seizoen is dan voor mij voorbij. Met maar 13 basisplaatsen, 2 invalbeurten, 1 doelpunt en 7 assists is het seizoen zeker niet geslaagd.
24/25 (Chelsea)
Met De Boer als nieuwe Bondscoach zou ik zeker het EK gespeeld hebben, maar door mijn blessure moet ik afzeggen. Ik kom de eerste seizoenshelft aan 1 inval beurt en 1 basisplaats waarna ik weer uitviel toe, ik scoorde niet en gaf geen assists. Na een invalbeurt na de winterstop raak ik weer geblesseerd aan mijn enkel en Chelsea vertelt mij niet meer verder met me te willen. In overleg wordt mijn contract ontbonden en krijg ik een ontslag premie waarvan ik in Denemarken ga wonen en kondig ik aan te stoppen met voetbal.
25/26 ()
Ik heb nu meer tijd voor mijn vriendin en al snel verwachten wij een kind. Door de rust geneest mijn enkel snel en train ik af en toe mee met FC København.
26/27 (FCK)
Inmiddels als trotse vader van een dochter doet FCK mij een contract aanbieding, ik besluit om het maar eens te proberen en het eerste jaar gaat prima, ik speel 14 wedstrijden, scoor 6 keer en geef 9 assists. We worden kampioen
27/28 (FCK)
Mijn tweede kind wordt geboren, deze keer is het een zoon. Ik krijg bij FCK een basisplaats en ik begin mijn oude niveau terug te krijgen. Viktor Fischer komt zijn laatste jaren bij FCK spelen, de vierde club waar wij elkaar ontmoeten. In de Champions League wordt ik opgemerkt en feliciteren oude bekenden me met mijn comeback, Ajax informeert naar me, maar ik besluit om bij FCK te blijven. Na de winterstop wordt ik door mijn medespelers (vooral Viktor) aangespoord de Deense nationaliteit aan te vragen en voor Denemarken te spelen, ik heb immers geen wedstrijd voor Oranje gespeeld. Ik doorloop het examen en speel na het nieuwe kampioenschap het EK met Denemarken.
We komen met ‘het in ere herstelde koningskoppel’ niet verder dan halve finale, maar mogen toch trots op ons zelf zijn. We worden met gejuich ontvangen en ik voel me nu een echte Deen.
Ik speel nog 3 seizoenen voor FCK waarin we alle 3 de keren kampioen worden, mede dankzij mij. Ik speel het WK nog waar we de kwartfinale halen, een hele prestatie. Ik zwaai tegelijk met Viktor af, hij is inmiddels mijn beste vriend geworden.
Ik wordt later coach bij FCK, na eerst een hele tijd in de jeugd te hebben gewerkt. Ik laat mijn eigen zoon debuteren en zie in hem een groot talent, mijn dochter speelt in het nationaal Deens vrouwen elftal en ik kan trots zijn. Nadat ik mijn trainerscarrière beëindig bekijk ik vaak met Viktor wedstrijden van FCK en het nationaal elftal, waar beiden onze zoons in spelen. Mijn zoon is niet zo’n groot talent als verwacht en blijft gewoon bij FCK, terwijl mijn dochter één van de beste Deense voetbalsters is en een transfer naar het buitenland afdwingt.
Ik ga nog wel op vakantie naar Nederland en bekijk dan wedstrijden van Ajax, Viktor gaat dan meestal mee. |
Ajax zonder Deen is als een voetballer met één been. |
|
| |
|
|
|
4 posts |
Godenzoon 04-06-2011 om 01:24 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Rockpotje | 11/12 (Willem II)
Ik word op mijn 15e gescout door Willem II als rechtsmid voor in de B.
12/13 (Willem II)
Na een jaar in het 2e team te hebben gespeeld en 3 maal ben ingevallen in het eerste promoveert Willem II naar de eredivisie.
13/14 (Willem II)
Ik begin de eerste twee wedstrijden in de basis, maar na een invalbeurt in de 3e wedstrijd val ik uit met een enkelblessure. Met 11 wedstrijden in de Basis en 5 invalbeurten in de 2e seizoenshelft speel ik me (inmiddels als controlerende middenvelder) in de kijker bij verschillende eredivisie clubs. Ondanks 4 doelpunten en 7 assists van mij moeten we nacompetitie spelen. Ik ben één van de beste spelers in de nacompetitie maar na 1-2 te hebben verloren na een 1-2 overwinning van FC Zwolle mis ik de beslissende strafschop.
14/15 (Willem II)
Deze ervaring maakt me mentaal sterker en het volgende jaar ben ik eigenlijk te goed voor de KNVB League (deze heet zo sinds er strengere wetten zijn voor Alcohol reclames). Willem II promoveert na 1 jaar alweer en ik wordt uitgeroepen tot beste speler met 15 doelpunten en 27 assists.
15/16 (Groningen)
Ik kan na dit seizoen naar PSV, Groningen, AZ en Ajax, alle andere eredivisie ploegen willen me ook wel maar hebben geen schijn van kans. Ajax, zoekt na het vertrek van Jansen een nieuwe middenvelder en haalt de inmiddels afgeserveerde Van der Vaart van de Spurs, kans verkeken. Ik teken een 2 jarig contract bij Groningen en wordt een belangrijke speler als verdedigende middenvelder naast aanvoerder Sparv. Met mijn inzicht en prachtige pass leid ik veel aanvallen in en geef ik veel assists. We worden het eerste jaar 5e en kunnen dankzij het goede presteren van Ajax (Europa league gewonnen 2014 en halve finale Champions league 2015) Europa in. Ik ben met 3 doelpunten en 16 zeer belangrijk geweest.
16/17 (Groningen)
We komen in de Europa League tot in de groepsfase, waar we onder Liverpool en Benfica 3e worden, we blijven Odense BK voor met een beter doelsaldo. Ik scoor Europees 4 keer, waarvan 2 uit een vrije trap, een kwaliteit die zich dit jaar pas openbaart na het vertrek van Sparv. Doordat ik nu naast Van Dijk speel moet ik meer zelf doen en waar mijn goede vriend Sparv altijd het vuile werk opknapte moet ik dat vaker zelf doen. Van Dijk blijkt toch meer en verdediger te zijn en ik speel na de winterstop als enige controleur in een 4-4-2 systeem. Ik kom alleen nog maar tot scoren toe uit vrije trappen en ik geef nu veel vaker de pass die tot een assist lijdt dan dat ik zelf de assist geef. Het maakt mij een completere speler, maar ik heb het niet meer naar mijn zin in Groningen en besluit mijn contract niet te verlengen. Met een teleurstellende 6e plaats vertrek ik transfer vrij naar Ajax.
17/18 (Ajax)
Ik teken een 3 jarig contract bij Ajax. Waar na het vertrek van Eriksen en Schaars een jaar geleden en nu ook het vertrek van De Jong en Anita een leegte op het middenveld ontstaat. Bonevacia was het toch niet geworden en met een middenveld van Fischer - (Rodney) Sneijder - Van der Vaart, ben ik bankzitter. Ik krijg in de eerste helft van het seizoen vaak invalbeurten als vervanger van Van der Vaart die meestal na 75 minuten vermoeid is. Van der Heijden is mijn grootste concurrent, hij is eigenlijk de ervaren bankzitter van Ajax, maar in Europees verband en in topwedstrijden staat hij vaak in de basis voor een controlerender middenveld, Viktor zit dan meestal op de bank. De tweede seizoenshelft speelt Van der Heijden vaker op het middenveld en lopen mijn invalbeurten achteruit, maar na een blessure van Sneijder krijg ik de laatste 7 wedstrijden een basisplaats. We worden kampioen en Van der Vaart zwaait af. Ik krijg de basisplaats omdat ik technischer ben dan Van der Heijden, Van der Heijden overweegt hierop een transfer, maar er melden zich geen clubs voor hem. Ik heb dit seizoen 9 basisplaatsen gehad en 14 invalbeurten. Ik scoorde 2 doelpunten en gaf 5 assists
18/19 (Ajax)
Dit jaar word ik een echt vaste waarde op het middenveld. Maar door de vele wedstrijden krijg ik af en toe wat last van mijn enkel en valt Van der Heijden voor mij in. Ik moet in totaal 6 wedstrijden overslaan door overbelasting. Ik zit 4 keer op de bank doordat ik niet volledig fit was. We worden 2e en er is veel kritiek op het wisselvallige middenveld. Sneijder vertrekt en supersub Van der Heijden krijgt dan eindelijk een basisplaats. Mijn contract wordt opengebroken tot medio 2023.
19/20 (Ajax)
Dankzij de inmiddels toch al ervaren Van der Heijden naast me leef ik helemaal op en speel mijn beste seizoen tot nu toe ook Viktor profiteert hier van en wordt gezien als onze beste speler. Jan-Arie krijgt na het Vertrek van Blind in de winterstop de aanvoerdersband en ons middenveld is het beste van de eredivisie. Jan-Arie blijkt een goed leider te zijn en onder zijn leiding eindigen we met 12 punten verschil als kampioenen. Ik heb weinig last meer van mijn enkel en speel bijna alle wedstrijden. Met 6 doelpunten en 15 asists begin ik ook bij Ajax al één van de belangrijkste spelers te worden.
20/21 (Ajax)
Jan-Arie wordt opgeroepen voor het EK, ik hoop ook mee te kunnen, maar helaas krijg ik niets eens een stage, ik beklaag mij hierover en krijg te horen dat er geen plaats is voor een speler als ik door het goede presteren van Sneijder. Er wordt veel geroddeld over een eventueel vertrek van Fischer, maar het door Ajax gevraagde bedrag van 20 miljoen blijft uit. Met het behouden van dit sterke middenveld lijken we af stevenen op een heel sterk seizoen. We bereiken de halve finale van de Champions League, maar worden uitgeschakeld door Tottenham Hotspurs. Viktor en ik vallen op bij de Spurs. Na een zeer sterke eerste seizoenshelft wordt Fischer gekocht door de Spurs. We staan op dat moment 14 punten voor op PSV. Na het weg vallen van Fischer wordt ik de meest voor uitgeschoven man en speelt Rits op mijn plek. Mats was eerst onze voornaamste reserve en hij kwam wel aan spelen toe als iemand van ons een schorsing of blessure had en we konden dan ook goed samenspelen, maar de magie van het middenveld was weg. Vooral doordat ik een heel andere rol had kwamen we totaal niet in ons spel. Ik moest soms wegens een wanvertoning naar de kant. Maar het begon te wennen en ik leerde ook op deze positie spelen. Met nog 5 wedstrijden te gaan en 1 punt voorsprong liep het spel weer en pakten we 15 punten. We waren weer kampioen. Ik maakte nu 8 doelpunten en had 12 assists. Van der Heijden besluit om zijn carrière voort te zetten met een laat buitenlands avontuur om daarna af te zwaaien ik ben nu dus de laatste van de middenvelders die nog over is van toen ik hier begon.
21/22 (Ajax)
Dit is het eerste jaar dat ik het gevoel heb dat ik de volgende stap wel zou kunnen maken, maar ik besluit te blijven, mede door een gebrek aan interesse. In de eerste wedstrijd hebben we moeite met op gang komen en na de tweede wedstrijd is duidelijk dat het niet lekker loopt. Ik moet de groep op sleep touw nemen, deze rol staat mij echter niet zo aan. Na 17 wedstrijden 7 doelpunten en 2 assists besluit ik Ajax achter mij te laten en in de winterstop voor 15 miljoen naar Tottenham te vertrekken.
21/22 (Tottenham)
Bij Tottenham ontmoet ik mijn oud ploeggenoot Fischer met wie ik het middenveld moeten controleren in een 4-4-2 systeem, het lukt me prima om het niveau bij te houden en het eerste seizoen gaat prima we worden verrassend vierde en het is feest. Ik heb twee wedstrijden moeten missen door wat last van mijn enkel, maar ik was verder in mijn eerste halfjaar al een betrouwbare kracht. Met 17 wedstrijden, 3 doelpunten en 10 assists kan ik mijn eerste buitenlandse ervaring gerust een succes noemen.
22/23 (Tottenham)
Na ook niet opgeroepen te zijn voor het WK weet ik mijn woede niet te beheersen en laat ik mezelf negatief uit in een interview. Bondscoach Cocu hoeft mij niet meer te zien deelt hij mee. We presteren bij Tottenham uitstekend, winnen de Europa League, mijn grootste prijs tot nu toe, ik had er zelf ook een groot aandeel in met 4 doelpunten en 9 assists, ik mis geen één wedstrijd. En we worden weer vierde, een top prestatie. Ik scoor 6 keer een geef 18 assists, ik mis echter 5 wedstrijden. Viktor en ik staan te boek als een koningskoppel op het middenveld en staan dan ook in de belangstelling van veel clubs. Chelsea betaalt 60 miljoen voor ons samen, ik teken een contract voor 3 jaar.
23/24 (Chelsea)
Viktor en ik beginnen het seizoen met een basisplaats, maar na 5 wedstrijden krijg ik alweer last van mijn enkel. Het moordende ritme en de harde tackles worden mij teveel en ik sta 4 wedstrijden aan de kant. Na wisselvallig te zijn in de eerste seizoenshelft wordt ik gepasseerd. Doordat ik nu geen harde tackles meer op me krijg en niet meer elke wedstrijd hoef te spelen geneest mijn enkel weer en speel ik na de winterstop weer 7 wedstrijden in top vorm. De volgende wedstrijd krijg ik echter een rotschop en wordt ik afgevoerd met een enkelblessure. Het seizoen is dan voor mij voorbij. Met maar 13 basisplaatsen, 2 invalbeurten, 1 doelpunt en 7 assists is het seizoen zeker niet geslaagd.
24/25 (Chelsea)
Met De Boer als nieuwe Bondscoach zou ik zeker het EK gespeeld hebben, maar door mijn blessure moet ik afzeggen. Ik kom de eerste seizoenshelft aan 1 inval beurt en 1 basisplaats waarna ik weer uitviel toe, ik scoorde niet en gaf geen assists. Na een invalbeurt na de winterstop raak ik weer geblesseerd aan mijn enkel en Chelsea vertelt mij niet meer verder met me te willen. In overleg wordt mijn contract ontbonden en krijg ik een ontslag premie waarvan ik in Denemarken ga wonen en kondig ik aan te stoppen met voetbal.
25/26 ()
Ik heb nu meer tijd voor mijn vriendin en al snel verwachten wij een kind. Door de rust geneest mijn enkel snel en train ik af en toe mee met FC København.
26/27 (FCK)
Inmiddels als trotse vader van een dochter doet FCK mij een contract aanbieding, ik besluit om het maar eens te proberen en het eerste jaar gaat prima, ik speel 14 wedstrijden, scoor 6 keer en geef 9 assists. We worden kampioen
27/28 (FCK)
Mijn tweede kind wordt geboren, deze keer is het een zoon. Ik krijg bij FCK een basisplaats en ik begin mijn oude niveau terug te krijgen. Viktor Fischer komt zijn laatste jaren bij FCK spelen, de vierde club waar wij elkaar ontmoeten. In de Champions League wordt ik opgemerkt en feliciteren oude bekenden me met mijn comeback, Ajax informeert naar me, maar ik besluit om bij FCK te blijven. Na de winterstop wordt ik door mijn medespelers (vooral Viktor) aangespoord de Deense nationaliteit aan te vragen en voor Denemarken te spelen, ik heb immers geen wedstrijd voor Oranje gespeeld. Ik doorloop het examen en speel na het nieuwe kampioenschap het EK met Denemarken.
We komen met ‘het in ere herstelde koningskoppel’ niet verder dan halve finale, maar mogen toch trots op ons zelf zijn. We worden met gejuich ontvangen en ik voel me nu een echte Deen.
Ik speel nog 3 seizoenen voor FCK waarin we alle 3 de keren kampioen worden, mede dankzij mij. Ik speel het WK nog waar we de kwartfinale halen, een hele prestatie. Ik zwaai tegelijk met Viktor af, hij is inmiddels mijn beste vriend geworden.
Ik wordt later coach bij FCK, na eerst een hele tijd in de jeugd te hebben gewerkt. Ik laat mijn eigen zoon debuteren en zie in hem een groot talent, mijn dochter speelt in het nationaal Deens vrouwen elftal en ik kan trots zijn. Nadat ik mijn trainerscarrière beëindig bekijk ik vaak met Viktor wedstrijden van FCK en het nationaal elftal, waar beiden onze zoons in spelen. Mijn zoon is niet zo’n groot talent als verwacht en blijft gewoon bij FCK, terwijl mijn dochter één van de beste Deense voetbalsters is en een transfer naar het buitenland afdwingt.
Ik ga nog wel op vakantie naar Nederland en bekijk dan wedstrijden van Ajax, Viktor gaat dan meestal mee. |
Best wel triest dat je zoites uitgebreid over jezelf denkt en het dan ook nog poste ..
|
|
| |
|
|
|
 320 posts |
Godenzoon 04-06-2011 om 08:43 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Pnc | [...]
Best wel triest dat je zoites uitgebreid over jezelf denkt en het dan ook nog poste ..
|
ja deze gaat wel ver idd haha, rijke fanatasie |
Myn Hart is Rood-Wit | AFCA 4 LIFE |
|
| |
|
|
|
 95 posts |
Godenzoon 04-06-2011 om 10:07 |
|
|
|
|
|
|
| quote: AFCA-MBG | [...]
ja deze gaat wel ver idd haha, rijke fanatasie |
dat vind ik juist geweldig om te lezen  |
KAMPIOENEN! |
|
| |
|
|
|
 686 posts |
Godenzoon 04-06-2011 om 11:00 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Pnc | [...]
|
Jij mag toch altijd dromen?
Ik vind het wel leuk om te lezen hoor! |
|
|
| |
|
|
|
 613 posts |
Godenzoon 04-06-2011 om 13:21 |
|
|
|
|
|
|
Ik dacht ik zal het eens overdrijven, kijk ik ben dit jaar zelfs gestopt met voetballen, dus het is echt niet zo dat ik dit verwacht. Maar ik had gewoon zin om even wat te schrijven. Iedereen schijnt gewoon heel oppervlakkig, te schrijven over de beste voetballer, heel veel titels en Real Madrid, maar ik vindt dit veel leuker.  |
Ajax zonder Deen is als een voetballer met één been. |
|
| |
|
|
|
107 posts |
Godenzoon 04-06-2011 om 20:51 |
|
|
|
|
|
|
ik begin op 5jarige leeftijd bij SV OBW. Op 14jarige leeftijd wordt ik gescout door de graafschap tot mijn b-jeugd, stap ik over naar Vitesse/AGOVV daar sla ik de a-jeugd over en ga direct naar Jong Vitesse daar speel ik 1jaar in. 1 jaar later speel ik nog steeds in jong Vitesse en in het einde van het seizoen debuteer ik in de hoofdmacht met mijn lievelings nummer 28. ik kom erin voor Van Ginkel in de 76e minuut we winnen met 3-1 van NEC en ik geef een assist.
1 jaar later wordt ik verhuurt aan AZ Alkmaar daar speel ik in de hoofd macht 21 wedstrijden ik scoor 6x en geef 11 assist. dat jaar word ik het talent van AZ genoemt. ik word verkocht aan AZ voor 2,9 miljoen euro en teken een contract voor 4jaar. Ik speel 2 seizoenen en speel 59 wedstrijden + europa leugue en beker ik scoor 23x en geef 31x assist.
Ik wordt op 22jarige leeftijd verkocht aan AJAX voor 7,65 miljoen. Ik teken een contract voor 4jaar en nog een optie voor nog 1jaar. en ik sppel op de plek van Eriksen die dat jaar vertrokken is naar Arsenal. ik speel 3jaar voor de Amsterdammers en in 91 wedstrijden + europa en beker scoor ik 34x en geef 41x assist. We winnen 2x de landstitel 1x de beker en 1x de europa leugue. die 3jaar speelde ik in het getal 8.
Toen ik wordt verkocht aan Valencia FC voor 21miljoen euro kreeg een contract voor 2jaar en nog een optie voor nog een jaar. Ik verdien bij Valencia FC 6,5 miljoen per jaar, in het eerste jaar bij Valencia FC wordt ik de beste speler van het team. Na 2jaar Valencia FC wordt ik transfervrij verkocht aan Arsenal bij Valencia FC speelde ik 67 wedstrijden + europa en beker ik scoorde 19x en gaf 28x assist. die 2jaren wonnen we de landstitel en de copa del ray.
Arsenal wordt mijn hoogte punt van mijn carierre. ik speel daar4 seizoenen met rugnummer 10.ik wordt 2x beste speler van de competitie en win 2x de landstitel 2x de beker en 1x de champions leugue. bij Arsenal speel ik 170 wedstrijden + europa en beker ik scoor 46x en geef 71x assist.
Op 31e jarige ga ik weer naar AJAX voor 3 jaar daar speel ik niet veel wedstrijden meer,in79wedstrijden+ europa en beker we winnen 3x de landstitel 1x de beker en 2x de johan cruyff schaal, ik scoor 12x en geef 26x assist.
mijn laaste jaar als prof ga ik naar Griekenland bij AEK Athene daar speel ik 32 wedstrijden en ik scoor 9x en geef 18x assist we winnen de kampioenschap en de europa leugue. ik wordt uitgeropen voor beste speler van griekenland.
Ik heb voor Oranje 64 wedstrijden gespeeld 23x gescoort en 40 assist we winnen 1x het EK en 1x het WK. we zijn 2x 3e geworden op het EK.
op 40 jarige leeftijd wordt ik trainer van AJAX tot mijn 42ste we winnen 2x het kampioenschap,1xdebeker en1x de johan cruyff schaal. op mijn 42 stop ik helemaal met voetbal en ik besteet meer tijd aan mijn gezin
|
|
| |
|
|
|
 320 posts |
Godenzoon 04-06-2011 om 23:11 |
|
|
|
|
|
|
| quote: middenstip | [...]
dat vind ik juist geweldig om te lezen  |
nou mooi tog |
Myn Hart is Rood-Wit | AFCA 4 LIFE |
|
| |
|
|
|
300 posts |
Godenzoon 05-06-2011 om 09:47 |
|
|
|
|
|
|
SV Baarn van 7e tot 10e; leuk gevoetbald als linksbuiten/midmid
Ajax 10e tot 12e; echte werk begint.
Haarlem 12e tot 13e (uitgeleend); ben eerste jaars C en Ajax wil dat ik op hoog niveau voetbal en niet in de C3.
Ajax 14e tot 19; 17 jaren oud en debuteer, tegen Feyenoord. We winnen met 5-1 en ik maak de 4e goal. Later mag ik elke week een keer meetrainen en als ik 19 ben heb ik al 15 wedstrijden voor Ajax gespeeld. Wordt niet echt kampioen maar 4x het eerste wel. Op mijn 16 teken ik mijn eerste profcontract voor 3 jaar.
NEC 19e tot 20e; Omdat een midmid en een linksbuiten worden gehaald, heb ik aanvraag naar een verhuurperiode gedaan om me weer op eredivisie niveau in de kijker te spelen en zo een basisplaats aftedwingen.
Ajax 20e tot 25e; Ik verleng mijn contract voor 4 jaar. Het is gelukt ik mag in de basis staan met rugnummer 8, geweldig! Ik heb een geweldige tijd en win 3 landstitels, 2 knvb bekers, 4 johan cruijf schalen en 1 Europa League.
Manchester United 25e tot 29e; Mijn droomclub meldt zich en haalt me voor 19,3 miljoen op, ik teken voor 5 jaar. Ik beleef een geweldige tijd. Win 2 Champions Leagues, 4 Premier Leagues, 2 FA Cups, 1 League Cup, 1 Wereldcup voor teams en 2 Supercups. Ben inmiddels 29 en volg nog steeds Ajax op de voet. Barcelona meldt zich en ik ga naar Barcelona.
Barcelona 29e tot 31e; ik teken voor 2 jaar en ik heb een mooie tijd mijn familie heeft het heel leuk en dat vindt ik belangrijk. Voetballend winnen we weer wat prijze een CL, 2 PD's, COPA DEL REY, Supercup, Wereldcup voor teams. Ajax meldt zich en ik keer terug
Ajax 31e tot 33e; Ik keer terug naar Ajax en teken een contract voor 3 jaar. Ze nemen me voor het bedrag van 7,4 miljoen over. Het wordt niet zo'n succes als in voorgaande jaren maar we worden 1x landskampioen, winnen een KNVB en Johan Cruijf 2x. Ik ben al wat ouder en speel lang niet elke wedstrijd mijn befaamde actie's alla robben zijn deels weg, mijn snelheid en perfecte schot zijn erg afgenomen en ik fungeer vooral als mentor.
Malaga 33e tot 34e; Malaga heeft een sjeik als eigenaar en haalt me voor 8,1 miljoen, veel als ik het zelf mag zeggen. Mijn familie en ik hebben voor een zonnig jaartje gekozen waar ik tevens 7 miljoen verdien, prima dus. Na een jaar stop ik mijn carrière en woon ik 13 jaar in Barcelona, hier slaag ik met mijn trainercursus en op mijn 42e begin ik bij Barcelona B1. Uiteindelijk ben ik assistent trainer van het eerste en ze spelen geweldig voetbal. Ik krijg een aanbieding om bij Ajax hoofdtrainer te worden ben inmiddels 46 en ga er op in. Na 13 jaar Barcelona moet mijn gezin wel wennen. Tot mn 53e ben ik hoofdtrainer en win genoeg.
Oranje; ik debuteer op mijn 22e tegen Portugal. Speel 102 interlands en win een WK en een EK. |
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Moet Frank de Boer een conract voor onbepaalde tijd krijgen?
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
v.v. Oldenzaal - AFC Ajax 4 juli 2012 Sportpark De Thij Vriendschappelijk |

|
|
VORIGE WEDSTRIJD |
Vitesse 1-3 AFC Ajax 6 mei 2012, 14:30 uur Gelredome Eredivisie |

|
|
|