Op zaterdag 2 juli 2011 begint de 98e editie van de Tour de France in Vendée, Passage du Gois La Barre-de-Monts(Frankrijk), met een rit in lijn over 191 km naar Mont des Alouettes Les Herbiers.
In Les Essarts zal een ploegentijd plaats vinden over 23 km hierna gaat de tour verder en eindigt in parijs op zondag 24 juli 2011.
De Tour de France legt in 2011 een totale afstand af van 3471 km.
Le Tour de France 2011:
10 vlakke etappes
6 berg etappes, met 4 aankomsten op de top
3 heuvelige etappes
1 Individuele tijdrit over 41 km
1 ploegen tijdrit over 23 km
Algemene informatie:
Het is 100 jaar geleden dat Le Galibier in de Tour de France is opgenomen.
Le Galibier wordt deze Tour de France daarom 2 keer beklommen en is er een aankomst op de top.
Er moeten 23 level 2 bergen beklomen worden, 3 daarvan eindigen op de top, er is 1 buiten (horse) categorie met finish op de top.
Wie gaat hem dit jaar winnen? Contador, Schleck of gaat Gesink het dit jaar maken? Praat mee!
ik denk Contador niet,
hij is een groot kanshebber maar heeft
natuurlijk ook al de Giro gereden ( waar hij het trouwens gewelding deed)
Ik hoop dat Andy Schleck hem wint en dat Gesink ook kan stunten
Ik hoop een overwinning van A. Schleck, maar vrees toch dat Contador aan het eind het geel over de schouders heeft hangen.
En dan Gesink. Ik hoop dat hij zich kan meten met de beste wielrenners, een overwinning kan pakken en een podiumplaats zou subliem zijn!
Ben benieuwd vandaag, al vrees ik dat Gilbert er met de zege vandoor gaat.
Vandaag is het geen proloog zoals dat voorgaande jaren wel was. Het is verder een vlakke etappe met op het eind enkele heuvels. De streep is trouwens bergop. Benieuwd dus of Cavendish zelfs daar subliem is, anders wordt het waarschijnlijk Gilbert.
Jammer dat Gesink niet meer meedoet in het klassement. Komt hoogstwaarschijnlijk door zijn val.
Ja! geweldige etappe deze keer! Kijk het nooit maar zag nu de laatste 13/14 kilometer en moet toegeve dat ik het geweldig vond wel erg jammer van Gesink
Ja die Hushovd joh, wat een beer is dat ook he op zijn fiets net zoals Greipel. Wel respect voor Roy dat hij het zo goed deed in deze laatste twee etappes.
Denk niet dat de Nederlanders nog enige rol van betekenis kunnen spelen in het eindklassement. Gesink heeft niet zijn vorm en Johnny is aan het herstellen.
Verwacht nog wel iets te zien van één van deze: Ten Dam, Ruijg of Mollema.
Ja die Hushovd joh, wat een beer is dat ook he op zijn fiets net zoals Greipel. Wel respect voor Roy dat hij het zo goed deed in deze laatste twee etappes.
Denk niet dat de Nederlanders nog enige rol van betekenis kunnen spelen in het eindklassement. Gesink heeft niet zijn vorm en Johnny is aan het herstellen.
Verwacht nog wel iets te zien van één van deze: Ten Dam, Ruijg of Mollema.
Ik denk dat voor Mollema in het jongeren klassement best nog wel een kans ligt. Voor de rest kunnen we nog hopen op een etappezege van een van de Nederlanders.
Voeckler houd nu echt niet lang het geel meer denk ik
ik denk het wel als hij gewoon bij frank schleck en evens en andy sleck blijft en nie te veel tijd verliest kan hij het nog knap ver schoppen met de gele trui hoor