|
 686 posts |
Godenzoon 24-07-2011 om 13:51 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Leonard | Schlecks, jammer maar helaas. Evans verdiende, ze reden niet eens zo'n hele slechte tijdrit maar Evans vlamde gewoon! |
Ze rijden voor potentiële tourwinnaars niet goed hoor. De bochten waren heel erg hoekig, terwijl Evans die perfect afsneed. |
Truth is relative or I am God.
|
|
| |
|
|
|
215 posts |
Godenzoon 24-07-2011 om 23:53 |
|
|
|
|
|
|
| quote: cesam | [...]
Ze rijden voor potentiële tourwinnaars niet goed hoor. De bochten waren heel erg hoekig, terwijl Evans die perfect afsneed. |
Ja misschien die bochten waren niet al te best maar ze eindigden allebei top 20 als ik me niet vergis en aangezien het allebei zeker geen tijdrijders zijn vind ik het niet eens zo slecht.
Verder vind ik wel dat de Schlecks het hebben laten liggen in die bergetappes door alleen maar naar Contador te kijken. Maarja, de Tour is gereden en op naar de Vuelta. |
|
|
| |
|
|
|
 686 posts |
Godenzoon 25-07-2011 om 22:51 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Leonard | [...]
Ja misschien die bochten waren niet al te best maar ze eindigden allebei top 20 als ik me niet vergis en aangezien het allebei zeker geen tijdrijders zijn vind ik het niet eens zo slecht.
Verder vind ik wel dat de Schlecks het hebben laten liggen in die bergetappes door alleen maar naar Contador te kijken. Maarja, de Tour is gereden en op naar de Vuelta. |
Tsja, feit blijft dat de Tour meestal wordt gewonnen in de tijdrit. Ze hadden gewoon beter kunnen rijden, beter het parcours verkennen, een aantal keer rijden. Evans deed dat wel, ook al is hij een goede tijdrijder. |
|
|
| |
|
|
|
7 posts |
Godenzoon 27-07-2011 om 08:41 |
|
|
|
|
|
|
Tsja, feit blijft dat de Tour meestal wordt gewonnen in de tijdrit. Ze hadden gewoon beter kunnen rijden, beter het parcours verkennen, een aantal keer rijden. Evans deed dat wel, ook al is hij een goede tijdrijder. |
helemaal mee eens, de tour gaat nooit meer gewonnen worden door een berggeit zoals andy schleck, de tour wordt in de tijdrit beslist en dat zal altijd zo blijven. |
|
| |
|
|
|
20 posts |
Godenzoon 27-07-2011 om 11:39 |
|
|
|
|
|
|
Over heel de tour gezien is Evans gewoon de verdiende winnaar. Nooit een off-day gehad, met de ploegentijdrit maakte hij zijn naam als kopman waar (iets wat de Schlecks totaal niet deden tijdens de ploegentijdrit) en ook een tijdrit hoort nu eenmaal bij de Tour. Het gaat om de meest complete renner die zowel goed een berg van de buitencategorie kan beklimmen, in de ploegentijdrit steeds maar goede aflossingen doen en ook een individuele tijdrit hoort erbij. Daarbij hebben de Schlecks 'geluk' gehad dat de proloog deze keer geen tijdrit was, anders was het waarschijnlijk al eerder beslist.
Nee, als je hoorde hoe nonchalant Andy Schleck reageerde op de komende tijdrit dat 'hij had gehoord dat het wel een tijdrit voor hem was', wordt andermaal duidelijk gemaakt dat hij vaak nogal nonchalant is. 's Morgens, de dag van de tijdrit, heeft hij het parcours pas verkend, terwijl Evans deze in september '10 al een keer heeft bereden en daarna nog meerdere keren. Het lijkt mij een grote fout van de Schlecks, maar ook de ploegbaas om niet eerder het parcours voor de tijdrit te gaan verkennen. Als je Evans door de bochten zag gaan, zag het er werkelijk subliem en gestroomlijnd uit. Iets heel anders dan het bochtenwerk van de gebroeders Schleck.
Het was een mooie Tour met vele verrassingen. De solo van Hushovd of het lange stand houden van Voeckler. Verder een dikke pluim richting Vacansoleil. Mooi om te zien dat bij vele ontsnappingen een Vacansoleilshirtje te zien was.
Heb nu al zin in de Tour van 2012, zolang de proloog maar niet in Qatar is.  |
|
| |
|
|
|
 31 posts |
Godenzoon 31-07-2011 om 02:22 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Steven | Over heel de tour gezien is Evans gewoon de verdiende winnaar. Nooit een off-day gehad, met de ploegentijdrit maakte hij zijn naam als kopman waar (iets wat de Schlecks totaal niet deden tijdens de ploegentijdrit) en ook een tijdrit hoort nu eenmaal bij de Tour. Het gaat om de meest complete renner die zowel goed een berg van de buitencategorie kan beklimmen, in de ploegentijdrit steeds maar goede aflossingen doen en ook een individuele tijdrit hoort erbij. Daarbij hebben de Schlecks 'geluk' gehad dat de proloog deze keer geen tijdrit was, anders was het waarschijnlijk al eerder beslist.
Nee, als je hoorde hoe nonchalant Andy Schleck reageerde op de komende tijdrit dat 'hij had gehoord dat het wel een tijdrit voor hem was', wordt andermaal duidelijk gemaakt dat hij vaak nogal nonchalant is. 's Morgens, de dag van de tijdrit, heeft hij het parcours pas verkend, terwijl Evans deze in september '10 al een keer heeft bereden en daarna nog meerdere keren. Het lijkt mij een grote fout van de Schlecks, maar ook de ploegbaas om niet eerder het parcours voor de tijdrit te gaan verkennen. Als je Evans door de bochten zag gaan, zag het er werkelijk subliem en gestroomlijnd uit. Iets heel anders dan het bochtenwerk van de gebroeders Schleck.
Het was een mooie Tour met vele verrassingen. De solo van Hushovd of het lange stand houden van Voeckler. Verder een dikke pluim richting Vacansoleil. Mooi om te zien dat bij vele ontsnappingen een Vacansoleilshirtje te zien was.
Heb nu al zin in de Tour van 2012, zolang de proloog maar niet in Qatar is.  |
Hele goede analyse Steven, maar ik ben het met een paar dingen niet eens. Want dat Andy Schleck nonchalant is weten we allemaal, maar ik denk juist dat dat zijn kracht is. Hij kan goed met de druk omgaan. Daarnaast moeten we onthouden dat de gebroeders Schlecks geen goede tijdrijders zijn en die voor hun doen een hele redelijk tijdrit hebben gereden. Dus als hij het voorjaar zich weer vol focust op het tijdrijden en hij zich weer verbetert, geef ik hem een grotere kans op de eindzege dan A. Contador of Evans. [Bewerkt door Toby A. op 31-07-2011 om 02:23] |
|
| |
|
|
|
 686 posts |
Godenzoon 31-07-2011 om 12:38 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Toby A. | [...]
Hele goede analyse Steven, maar ik ben het met een paar dingen niet eens. Want dat Andy Schleck nonchalant is weten we allemaal, maar ik denk juist dat dat zijn kracht is. Hij kan goed met de druk omgaan. Daarnaast moeten we onthouden dat de gebroeders Schlecks geen goede tijdrijders zijn en die voor hun doen een hele redelijk tijdrit hebben gereden. Dus als hij het voorjaar zich weer vol focust op het tijdrijden en hij zich weer verbetert, geef ik hem een grotere kans op de eindzege dan A. Contador of Evans. |
Maar Contador kan ook trainen en beter worden. Want als hij de Giro niet op volle kracht had gereden, had hij ook een betere tour gereden. |
|
|
| |
|
|
|
 31 posts |
Godenzoon 31-07-2011 om 13:42 |
|
|
|
|
|
|
Maar Contador kan ook trainen en beter worden. Want als hij de Giro niet op volle kracht had gereden, had hij ook een betere tour gereden. |
Iedereen kan trainen, maar er zit veel meer rek bij Andy Schleck als het gaat om zijn tijdrit.
Bij Contador is alles al goed, maar hij moet gewoon fit aan de Tour beginnen en niet bij valpartijen raken. |
|
| |
|
|
|
 686 posts |
Godenzoon 01-08-2011 om 18:20 |
|
|
|
|
|
|
| quote: Toby A. | [...]
Iedereen kan trainen, maar er zit veel meer rek bij Andy Schleck als het gaat om zijn tijdrit.
Bij Contador is alles al goed, maar hij moet gewoon fit aan de Tour beginnen en niet bij valpartijen raken. |
Als ik naar zijn tijdrit kijk, zie ik het niet verbeteren. Hij is gewoon goede tijdrijder. Tijdrijden is een vak apart, je moet kunnen inschatten hoe hard je moet rijden op welk stuk, op welk moment. |
|
|
| |
|
|
|
WEKELIJKSE POLL |
Moet Frank de Boer een conract voor onbepaalde tijd krijgen?
|
VOLGENDE WEDSTRIJD |
v.v. Oldenzaal - AFC Ajax 4 juli 2012 Sportpark De Thij Vriendschappelijk |

|
|
VORIGE WEDSTRIJD |
Vitesse 1-3 AFC Ajax 6 mei 2012, 14:30 uur Gelredome Eredivisie |

|
|
|