ajax fansite

Column: Ten Have is de wanhoop nabij

Geschreven door Sander Berkx - 23 januari 2012 20:01 - Bron: Ajaxinside.nl
 
De afgelopen weken stonden voor veel mensen in het teken van de dubbele confrontatie met AZ. Door de uitspraak van de KNVB was Ajax voor mij al uitgeschakeld in de KNVB-beker. Als het op deze manier moest gaan, dan maar helemaal niet. De competitie daarentegen was wel weer interessant en trok dan ook een deel van mijn aandacht naar zich toe. Waar mijn aandacht echter het meest naar uitging, was de rechtszaak van Cruijff tegen ten Have.



De rechtszaak op zich is natuurlijk geen verrassing om de eenvoudige reden dat deze al lang gepland stond. De zaken die hierbij werden aangekaart, deden mij bijna van mijn stoel vallen. Hoe diep kan een mens zinken? Dit is de vraag die de afgelopen dagen herhaaldelijk door mijn hoofd heeft gespookt. In eerste instantie richtte de aandacht van Ten Have zich op Cruijff persoonlijk. Geen enkel middel werd hierbij gespaard en alle registers gingen open om de beste Nederlandse voetballer aller tijden zo veel mogelijk schade toe te brengen. Waar een normaal denkend mens deze strijd al lang zou hebben opgegeven, ging Ten Have vrolijk verder. Strijd en een geduchte tegenstander zijn hierbij passende termen.

Dat op Cruijff niks te halen valt, was ook Ten Have wel opgevallen na een paar maanden. Zeker toen de supportersschare, bestaande uit échte voetbaldieren, massaal de kant van Cruijff koos. Reden voor Ten Have om het over een andere boeg te gooien. Met de aanstelling van Martin Sturkenboom, door de Ajax-supporters ‘liefkozend’ Schurkenboom genoemd, hoopte Ten Have het technisch hart bij Ajax binnen te dringen. Achterliggende doel was natuurlijk om deze mensen ook zo snel mogelijk weer eruit te werken om zijn eigen zetel in de raad van commissarissen veilig te stellen. In een mum van tijd deelde Sturkenboom aan Wim Jonk twee gele kaarten uit. Voor Sturkenboom is drie keer een gele kaart ontslag op staande voet. Hierop is door diverse mensen dusdanig lachwekkend gereageerd, dat een derde kaart tot vandaag de dag nog niet is gekomen.

Ook het binnenhalen van Louis van Gaal werd door de supporters al snel de kop ingedrukt. Er was niks tegen Van Gaal, hij heeft Ajax immers genoeg prijzen bezorgd. Er was verzet tegen het spelletje wat Ten Have speelde. Achter de rug van Cruijff om is Van Gaal binnen gekomen. Juist dat is, volledig terecht, iets wat de supporters niet zint. Je gaat je zo onderhand afvragen waar er voor ten Have nog wel iets valt te halen. Het antwoord op deze vraag zou aan het eind van de rechtszaak door Peter Wakkie worden gegeven, de advocaat van Ten Have. Gedurende de rechtszaak kwam deze advocaat met de meest bizarre argumenten aan. Ik citeer Peter Wakkie: "Van Gaal is bereid met Johan Cruijff te praten maar Johan Cruijff wilt dat niet. Daarom vervult Cruijff zijn rol als commissaris slecht." Wat meneer Wakkie hierbij niet heeft verteld, is het feit dat Van Gaal al meerdere malen heeft aangegeven geen functie te willen vervullen bij Ajax zolang Cruijff er zit. De rest van deze onzinnige argumenten om Cruijff weg te krijgen, zal ik u dan ook besparen.

Het antwoord op de eerder gestelde vraag is hoofdsponsor Aegon. Meneer Wakkie denkt dat wanneer de voltallige raad van commissarissen opstapt, Aegon er ook mee stopt en Ajax dit dus tientallen miljoenen gaat kosten. Ik persoonlijk ben van mening dat we dit in een veel breder perspectief moeten zien. Natuurlijk zijn Aegon en Adidas niet blij met de huidige gang van zaken. Beide pompen ieder jaar miljoenen in de club Ajax. De laatste maanden krijgen ze daar weinig voor terug. Voor meneer Wakkie is dit reden genoeg om te denken dat de raad van commissarissen gewoon aanblijft. Hier zit meneer Wakkie echter een hoop zaken over het hoofd.

Zo zullen beide bedrijven ook inzien dat Ajax momenteel in een proces zit, waarbij de spreekwoordelijke ‘rotte appels’ eruit gewerkt moeten worden. Dit zal nog enkele maanden tijd vergen. Vanaf dat moment kan het vizier weer op de toekomst gericht worden en zullen de sponsoren blij zijn dat ze zich aan Ajax hebben verbonden. Denkt meneer Wakkie nu werkelijk dat Aegon ook maar een cent minder omzet draait omdat er bij Ajax een paar rotte appels zitten? Zou u zelf bijvoorbeeld geen verzekering bij Aegon afsluiten omdat ze hoofdsponsor van Ajax zijn? De club waar het momenteel even modder gooien is. Ik in ieder geval niet. Dit argument van meneer Wakkie is dan ook volledig ongegrond en heeft naar mijn idee weinig kans van slagen. Sterker nog; de sponsoren zullen ook een vertrek van de raad van commissarissen willen zien. Dat is namelijk het startsein om het vizier weer op de toekomst te richten.

Dat meneer Wakkie de sponsoren in de rechtszaak erbij trekt, zie ik dan ook als een wanhopige poging om ten Have aan te laten blijven als lid van de raad van commissarissen. Na Cruijff, Jonk en van Gaal grijpt het kamp ten Have zich nu vast aan de sponsoren. Kan het nog wanhopiger?

Ik ben Sander Berkx, columnist bij Ajaxinside.nl
 

   
Snel reageren

   
   
De beste deals bij Groupon!
Godenzoon    24-01-2012 om 20:04
Ik ga mee met Sander, Cruijff moet koste wat het kost behouden worden. De visie van Johan gaat als volgt: hij maakt samen, met o.a. Dennis, Frank en Jonk, een technisch plan voor de hervorming op de Toekomst. De bestuurlijke taken zouden vervuld moeten worden door specialisten. zoals jij al mooi zei: ''wat weet Cruijff van Sponsoring, financiën en de media?'' Natuurlijk he-le-maal niks. De andere vier commissarissen zouden voor die functies specialisten moeten zoeken. Ze hebben echter het tegenovergestelde gedaan door van Gaal binnen te halen, ze stoken zo een mes in de rug van Cruijff.
 
Godenzoon    24-01-2012 om 19:48
Dat Ajax feitelijk een bedrijf is, valt niet te ontkennen. Dat het gekonkel op bestuurlijk niveau voortdurend in de media terecht komt, getuigt van het op een slechte manier leiden van het bedrijf. Als de huidige leiding niet in staat is om op passende wijze leiding te geven aan het bedrijf, moet die leiding vertrekken of moet Ajax ervoor kiezen in een andere organisatievorm geleid door andere personen verder te gaan.

De huidige financiele crisis, die nog lang niet op zijn dieptepunt is aangeland, zal de waarde van het geld ernstig doen verminderen. We zien nu al om ons heen bedrijven (en zelfs economieen van complete landen) instorten die nog niet zo lang geleden een imago van soliditeit hadden. In de nabije toekomst zal dat op nog grotere schaal en in heftiger mate gaan plaatsvinden. Als geld (bijna) niets meer waard is, zullen andere eigenschappen van bestuur belangrijk worden om een bedrijf of organisatie overeind te houden. Creativiteit en visie zullen dan belangrijker worden dan bakken geld dat geen waarde vertegenwoordigt.

Dat zie ik bij Cruijff wel en bij Ten Have en con sorte (ondanks hun opleiding en bedrijfservaring) niet. In dat opzicht is Cruijff momenteel zeker groter dan het zwalkende Ajax dat voortdurend de vuile was buiten hangt en daardoor mensen eerder afstoot dan voor zich inwint.

Cruijff investeert in de het werkelijke kapitaal van de club - de jeugd. Hij heeft zijn visie daaromtrent reeds neergelegd en Blind hoeft dus niet naar allerlei clubs in Europa om zich daar te orienteren. Ajax leek het daar op een bepaald moment mee eens te zijn, maar de beruchte 'vijfde colonne' tracht om middels Ten Have een andere koers te forceren.

Het bestaan en de kennelijke macht binnen Ajax van die stroming strookt niet met een goed geleid bedrijf. Of Ajax moet dan ook werkelijk als bedrijf gaan functioneren (en de organisatiestructuur drastisch aanpassen) of het moet de lijn Cruijff gaan volgen. Mijn voorkeur is hier met redenen omkleed weergegeven.
 
Columnist    24-01-2012 om 19:47

quote: W
Beste Sander,

vanzelfsprekend heb ik geen bezwaar tegen verwijdering.

Mag ik opmerken om voor jezelf het predikaat "over het juiste inzicht beschikken" is een interessante insteek om dan deel te nemen aan een open discussie. Ook andere kunnen nagedacht hebben over een probleem en tot een andere conclusie komen. Ik ben een van deze mensen die het aanblijven van Cruijff niet in het belang van AJAX vinden. Als adviseur wel, maar niet in enige formele funktie.

De heer Ten Have is voorzitter van de RVC, benoemd voor vier jaar en in deze funktie kan hij zich en zal zich met alle zaken dienen te bemoeien welke aan de orde komen. Geen lid van de RVC is een eiland en besluiten in een RVC worden danook met meerderheid van stemmen genomen, mogelijk is de besluitvorming niet in zin van de heer Crijff, maar hij zal zich wel dienen te conformeren aan de meerderheid van de RVC of anders opstappen.

Mijn visie is dat AJAX niet gediend met deze gang van zaken en het einde is nog niet in zicht.

Het lijkt mij in het belang van AJAX en het zou getuigen van grootheid van Cruijff, dat alle vijf leden van de RVC opstappen en niet meer terugkeren in enige formele funktie bij AJAX.



Volledig mee eens. Dit is precies de insteek zoals Cruijff die voor ogen heeft. Dit is ook meerdere keren voorgesteld! Cruijff heeft hiermee ingestemd, Ten Have werkt de boel tegen. Dat is dan ook de rotte appel in het geheel. Het voorstel vanuit de ledenraad is de hele rvc weg en Cruijff terug in een adviserende (dus geen formele) rol.

Beslissingen neem je inderdaad met zijn allen, waarbij de specialist op dat gebied natuurlijk de doorslaggevende stem heeft. Logisch ook, daarom is het de specialist.
 
Godenzoon    24-01-2012 om 19:43
Beste Sander,

vanzelfsprekend heb ik geen bezwaar tegen verwijdering.

Mag ik opmerken om voor jezelf het predikaat "over het juiste inzicht beschikken" is een interessante insteek om dan deel te nemen aan een open discussie. Ook andere kunnen nagedacht hebben over een probleem en tot een andere conclusie komen. Ik ben een van deze mensen die het aanblijven van Cruijff niet in het belang van AJAX vinden. Als adviseur wel, maar niet in enige formele funktie.

De heer Ten Have is voorzitter van de RVC, benoemd voor vier jaar en in deze funktie kan hij zich en zal zich met alle zaken dienen te bemoeien welke aan de orde komen. Geen lid van de RVC is een eiland en besluiten in een RVC worden danook met meerderheid van stemmen genomen, mogelijk is de besluitvorming niet in zin van de heer Crijff, maar hij zal zich wel dienen te conformeren aan de meerderheid van de RVC of anders opstappen.

Mijn visie is dat AJAX niet gediend met deze gang van zaken en het einde is nog niet in zicht.

Het lijkt mij in het belang van AJAX en het zou getuigen van grootheid van Cruijff, dat alle vijf leden van de RVC opstappen en niet meer terugkeren in enige formele funktie bij AJAX.









 
Columnist    24-01-2012 om 17:55

quote: W
IS CRIJFF GROTER DAN AJAX II

Beste Sander,

We hebben een verschil van inzicht, maar ik wist niet dat we in Rusland leven waar kritische postings verwijderd worden.

Maar waar het werkelijk om gaat is het volgende. Ook al zal de heer Ten Have gedwongen worden op te stappen tijdens de vergadering van aandeelhouders dan zal dat als gevolg hebben dat de vereniging AJAX voorlopig niets meer te zeggen heeft in de vennootschap AJAX NV.

Dan gaat het hele circus in de komende maanden naar de ondernemingskamer welke een nieuwe RVC zal benoemen. Het ligt in de rede dat deze uit dezelfte soort mensen zal bestaan, qua niveau en ervaring als Ten Have en deze RVC zal voortzetting geven aan het huidige beleid.

Dus deze aflevering zal wekelijks een nieuw vervolg krijgen in de Telegraaf en zal AJAX alleen maar schade toebrengen, zowel nationaal als internationaal.

Daarbij komt dat sponsoren geen interesse hebben te betalen voor negatieve publiciteit welke schadelijk is voor hun bedrijf, en in deze periode van economische neergang zal het moeilijk zijn nieuwe sponsoneren te vinden.




Jij dubbelpost berichten, daarvan verwijder ik er dan inderdaad 1. Twee keer hetzelfde bericht voegt niks toe natuurlijk.

Als je mijn vorige reactie had gelezen, dan zou je momenteel over het juiste inzicht beschikken. Dit doe je overigens schijnbaar niet, dus waag ik nog 1x een poging.

Het niveau en ervaring van de overige leden van de rvc maakt helemaal niks uit. Wat wel uitmaakt, is dat iedereen zich bezig gaat houden met zijn/haar vakgebied. Cruijff zal dus de macht krijgen over alle voetbaltechnische, ik herhaal voetbaltechnische, aspecten. Sponsoring, financiën, media etc etc etc zal hij zich niet mee bezig houden om de eenvoudige reden dat hij er geen verstand van heeft.

Momenteel is de situatie zo dat Ten Have zich bemoeit met voetbaltechnische zaken. Sterker nog, hij stelt hiervoor mensen aan!!! Dit terwijl Ten Have net enkele maanden in de voetbalwereld komt kijken.

Daar gaat het hele item over, niks meer en niks minder. Ik hoop dat deze post je reactie geeft in de werkelijke inzichten van de soap genaamd Ajax.

 
[Bewerkt door SanderB op 24-01-2012 om 17:55]
 
Godenzoon    24-01-2012 om 17:47
IS CRIJFF GROTER DAN AJAX II

Beste Sander,

We hebben een verschil van inzicht, maar ik wist niet dat we in Rusland leven waar kritische postings verwijderd worden.

Maar waar het werkelijk om gaat is het volgende. Ook al zal de heer Ten Have gedwongen worden op te stappen tijdens de vergadering van aandeelhouders dan zal dat als gevolg hebben dat de vereniging AJAX voorlopig niets meer te zeggen heeft in de vennootschap AJAX NV.

Dan gaat het hele circus in de komende maanden naar de ondernemingskamer welke een nieuwe RVC zal benoemen. Het ligt in de rede dat deze uit dezelfte soort mensen zal bestaan, qua niveau en ervaring als Ten Have en deze RVC zal voortzetting geven aan het huidige beleid.

Dus deze aflevering zal wekelijks een nieuw vervolg krijgen in de Telegraaf en zal AJAX alleen maar schade toebrengen, zowel nationaal als internationaal.

Daarbij komt dat sponsoren geen interesse hebben te betalen voor negatieve publiciteit welke schadelijk is voor hun bedrijf, en in deze periode van economische neergang zal het moeilijk zijn nieuwe sponsoneren te vinden.

 
Columnist    24-01-2012 om 17:06

quote: W
IS CRIJFF GROTER DAN AJAX ?

Laten we dit kudde gedrag, zoals nu dagelijks in de Media aan de orde komt, alsmede de zaken welke spelen bij de naam noemen.

Allereerst is Ajax een bedrijf, een z.g. structuuronderneming welke genoteerd is op de Beurs. De tijden liggen lang achter ons dat Ajax een gezellige voetbalclub was met een bestuur bestaande uit goedwillende amateurs. Voor de goede order de RVC benoemd voor een periode van vier jaar. Commissarissen worden op voordracht van de raad van commissarissen benoemd door de algemene vergadering van aandeelhouders. In het algemeen kan de algemene vergadering en de centrale ondernemingsraad personen voor benoeming tot commissaris aanbevelen. De Raad van Commissarisen kan bezwaar maakt tegen een aanbeveling.

Aandeelhouders hebben EUR 60 miljoen gestort en mogen een behoorlijk bestuur verwachten van dit pretaandeel welke van EUR 14.00 naar 7,10 gezakt is, een verlies van circa 50 procent. De sponsoren mogen hetzelfde verwachten, maar sinds de actieve inbring van de heer Crijff vanuit Barcelona, welke niet intern maar breed in de pers uitgemeten worden, is het een totale catasthrope, met alleen maar verliezers.

Ajax is ook verworden tot een slangekuil waarin de heer Cruijff manipuleert en bedreigingen uit, daarbij gebruikmakend van de Media, in plaats van dit aan de orde te stellen in het dagelijks bestuur en de RvC, welke de eerste plaats is voor deze discussie. Zijn afwezigheid bij het hoger beroep was kenmerkend.

Voor hem is het net zoals vroeger, alles is toegestaan om de wedstrijd te winnen, zonder daarbij na te denken over de schade welke hij Ajax op korte en lange termijn toebrengt en het is daarbij zinvol na te denken wat er na deze wedstrijd gaat gebeuren en het belang van Ajax voorop laat staan.

Hij zit nog steeds op het lagere school niveau, waarvoor zoals hij zelf opmerkt het lezen van brief van 3 paginas al op het lezen van een boek lijkt. Derhalve is het lezen van het Ajax jaarverslag al te moeilijk, en deze man is commissaris van een beursgenoteerde onderneming en moet in deze functie het beleid van de directie controleren, lachwekkend en treurig aangezien de capaciteiten bij Cruyff en zijn vriendjes niet aanwezig zijn om een bedrif te leiden.

Ik kan alleen maar respect hebben voor Ten Have dat hij zich niet laat beinvloeden door de bedreigingen, de demonisering aan zijn adres, of het kudde gedrag van de harde kern, welke zich ook dienen te realiseren indien de totale RVC naar huis wordt gezonden de ondernemings kamer een tijdelijke RVC zal benoemen met mensen van het niveau Ten Have en de sponsoren met grote waarschrijnlijkheid van deze slangekuil afscheid zullen nemen.

Al in al een zielige vertoning en ook als Ten Have weg is zal het niet anders gaan, ruzie is het handelsmerk van Cruijff; de zaak Ajax, n.b. is tot op het bot verrot.

Nogmaals, ik ben van mening dat Ajax beter verdient. Wat Cruijff doet is met emoties spelen.



Ik waardeer je bijdrage, maar net als vele maak je de beginnersfout om te denken dat Cruijff de volledige macht wil over alles wat er binnen Ajax speelt. Onzin!

Ik citeer een paar zinnen; "en deze man is commissaris van een beursgenoteerde onderneming en moet in deze functie het beleid van de directie controleren, lachwekkend en treurig aangezien de capaciteiten bij Cruyff en zijn vriendjes niet aanwezig zijn om een bedrif te leiden."

1. Het beleid van de directie en het bedrijf Ajax zijn 2 verschillende facetten binnen de club. Hierin maak je geen onderscheid.

2. Cruijff bemoeit zich alleen met voetbaltechnische zaken. Deze soap is immers begonnen omtrent de aanstelling van een AD/TD!

3. Cruijff hoeft geen enkele inspraak te hebben bij de bedrijfskant van Ajax.
 
Godenzoon    24-01-2012 om 16:52
IS CRIJFF GROTER DAN AJAX ?

Laten we dit kudde gedrag, zoals nu dagelijks in de Media aan de orde komt, alsmede de zaken welke spelen bij de naam noemen.

Allereerst is Ajax een bedrijf, een z.g. structuuronderneming welke genoteerd is op de Beurs. De tijden liggen lang achter ons dat Ajax een gezellige voetbalclub was met een bestuur bestaande uit goedwillende amateurs. Voor de goede order de RVC benoemd voor een periode van vier jaar. Commissarissen worden op voordracht van de raad van commissarissen benoemd door de algemene vergadering van aandeelhouders. In het algemeen kan de algemene vergadering en de centrale ondernemingsraad personen voor benoeming tot commissaris aanbevelen. De Raad van Commissarisen kan bezwaar maakt tegen een aanbeveling.

Aandeelhouders hebben EUR 60 miljoen gestort en mogen een behoorlijk bestuur verwachten van dit pretaandeel welke van EUR 14.00 naar 7,10 gezakt is, een verlies van circa 50 procent. De sponsoren mogen hetzelfde verwachten, maar sinds de actieve inbring van de heer Crijff vanuit Barcelona, welke niet intern maar breed in de pers uitgemeten worden, is het een totale catasthrope, met alleen maar verliezers.

Ajax is ook verworden tot een slangekuil waarin de heer Cruijff manipuleert en bedreigingen uit, daarbij gebruikmakend van de Media, in plaats van dit aan de orde te stellen in het dagelijks bestuur en de RvC, welke de eerste plaats is voor deze discussie. Zijn afwezigheid bij het hoger beroep was kenmerkend.

Voor hem is het net zoals vroeger, alles is toegestaan om de wedstrijd te winnen, zonder daarbij na te denken over de schade welke hij Ajax op korte en lange termijn toebrengt en het is daarbij zinvol na te denken wat er na deze wedstrijd gaat gebeuren en het belang van Ajax voorop laat staan.

Hij zit nog steeds op het lagere school niveau, waarvoor zoals hij zelf opmerkt het lezen van brief van 3 paginas al op het lezen van een boek lijkt. Derhalve is het lezen van het Ajax jaarverslag al te moeilijk, en deze man is commissaris van een beursgenoteerde onderneming en moet in deze functie het beleid van de directie controleren, lachwekkend en treurig aangezien de capaciteiten bij Cruyff en zijn vriendjes niet aanwezig zijn om een bedrif te leiden.

Ik kan alleen maar respect hebben voor Ten Have dat hij zich niet laat beinvloeden door de bedreigingen, de demonisering aan zijn adres, of het kudde gedrag van de harde kern, welke zich ook dienen te realiseren indien de totale RVC naar huis wordt gezonden de ondernemings kamer een tijdelijke RVC zal benoemen met mensen van het niveau Ten Have en de sponsoren met grote waarschrijnlijkheid van deze slangekuil afscheid zullen nemen.

Al in al een zielige vertoning en ook als Ten Have weg is zal het niet anders gaan, ruzie is het handelsmerk van Cruijff; de zaak Ajax, n.b. is tot op het bot verrot.

Nogmaals, ik ben van mening dat Ajax beter verdient. Wat Cruijff doet is met emoties spelen.
 
Godenzoon    24-01-2012 om 16:10
Er word gezegd dat het meeste personeel niet achter die klungel TEN HAVER staat , waarom onderneemt al het personeel verder geen actie. Of zijn ze bang dat ze ook een gele kaart van schurkenboom krijgen !!!
 
Godenzoon    24-01-2012 om 08:20
Om arrogante kostuums als Ten Have en Wakkie kan ik niet lachen. Ze werken op mijn sluitspieren. Achterbakse zakentypes zijn het, die niet geinteresseerd zijn in Ajax, maar alleen in eigenbelang handelen. Toen Ajax een beursgenoteerd bedrijf werd, kwam een hoog percentage van de aandelen in handen van bestuurslagen die de club meer schade dan voordeel hebben opgeleverd. Ten Have en Wakkie komen op voor aandeelhoudersbelangen, niet voor de club. Cruijff heeft wel hart voor de club en wordt door vertegenwoordigers uit de zakelijke hoek tegengewerkt. Het merendeel van de supporters voelt goed aan dat als ze de CLUB Ajax terug willen, ze zich achter Cruijff moeten scharen. Er lijken parallellen te zijn met de overgang van de gulden naar de Euro, wat nu met de dag rampzaliger gevolgen krijgt, terwijl toenmalig minister Zalm zei dat de Euro het leven niet duurder zou maken. Dat is de zakencultuur - liegen alsof het gedrukt staat - waarin figuren als Wakkie en Ten Have zich als een vis in het water voelen.
 
Columnist    23-01-2012 om 19:28

quote: Peter
Prima column. Heb inderdaad ook gelachen om Wakkie... wat een figuur.



Thnx. Eerdaags gaan ze de koffiejuffrouw nog beschuldigen dat ze op verzoek van Cruijff bij iedereen 2 klontjes suiker in de koffie moest doen. Dit terwijl Ten Have helemaal geen suiker lust. Het moet ook niet gekker worden daar.
 
[Bewerkt door SanderB op 23-01-2012 om 19:28]
 
Godenzoon    23-01-2012 om 19:23
Waik-ie
 
Beheerder    23-01-2012 om 18:13
Prima column. Heb inderdaad ook gelachen om Wakkie... wat een figuur.
 
Columnist    23-01-2012 om 17:21

quote: xLendef
van Gaal heeft gezegt dat hij wel wil samenwerken met Cruijff



Citaat van Gaal:

"Het is nu natuurlijk uitgesloten dat ik directeur wordt bij Ajax. Zolang Cruijff daar zit, is dat onmogelijk. Van mijn kant in elk geval wel, en van zijn kant waarschijnlijk ook. Als Cruijff weer zou vertrekken bij Ajax, dan ontstaat er een hele andere situatie. Dan zal ik een aanbieding van Ajax serieus gaan vergelijken met andere interessante aanbiedingen. Want ik krijg nog steeds ontzettend veel aanbiedingen hoor. Vergis je niet.'

Bron: http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/26261__rss.php

Dat hij zich erna bedacht heeft, omdat dit beter uitkomt doet niet meer ter zake. Dat is namelijk allemaal onder invloed van Ten Have geweest.
 
[Bewerkt door SanderB op 23-01-2012 om 17:22]
 
Godenzoon    23-01-2012 om 17:16
van Gaal heeft gezegt dat hij wel wil samenwerken met Cruijff
 
INLOGGEN
WEKELIJKSE POLL
Moet Frank de Boer een conract voor onbepaalde tijd krijgen?
Ja, absoluut!
Nee, trainer is een passant
BEST GELEZEN NIEUWS
ACTIEVE TOPICS
ZIEKENBOEG
CASINO ONLINE
Casino Online
PRAAT MEE @TWITTER