Ajax heeft eerste gesprekken gevoerd met potentiële kandidaten om AEGON op te volgen als hoofdsponsor van de club. De verzekeraar prijkt komend seizoen voor het laatst op het shirt. “Het wordt niet gemakkelijk om een fantastische partner als Aegon te vervangen, maar het zal toch moeten”, vertelt Michael Kingbergen, algemeen directeur van Ajax.
“Het lijkt me duidelijk dat we ons op een sponsor met internationale belangen richten. We hebben een lijst met mogelijke kandidaten samengesteld en daarmee zijn inmiddels de eerste gesprekken gevoerd”, aldus Kinsbergen die geen namen noemt. “Daar speelt onze directeur marketing Edwin van der Sar een belangrijke rol in.”
Wel houdt hij rekening met de financiën van de club. Zo wil hij te alle tijden begroten op Europa League voetbal. “Verder vind ik het redelijk uniek dat we de prijs van onze seizoenkaarten niet verhogen. Dat is vijftien jaar niet gebeurd, maar past wel in deze tijd. Vooralsnog proberen we onze financiën via andere kanalen te verhogen en niet via onze supporters. Heb ik persoonlijk een heel goed gevoel bij.”