Ajaxinside.nl

Er gaat niets boven echt voetbal op echt gras, zeker als we Dušan Tadić onlangs hoorden fulmineren. Al had hij het over ‘koetgras’. Toch is de virtuele wereld ook een plek waar Ajax goed vertegenwoordigd is. De marketingafdeling wordt daarbij vaak genoemd als succesvol team. Het gamen in de zogenaamde eDivisie wordt gedaan door Levy Frederique, Dani Hagebeuk en Finn Donderwinkel. Dat zijn de drie gecontracteerde Esporters die Ajax digitaal vertegenwoordigen. 

Online wedden
De wereld van het gamen linkt op wel meer manieren aan het betaald voetbal. Zo is gokken op wedstrijden ondertussen een heuse sport geworden. Liefhebbers wagen ook op andere manieren een gokje, er zijn honderden casino spellen waarmee veilig vanuit huis diverse manieren gespeeld kan worden. Men kan ze stuk voro stuk vergelijken, er één uitkiezen en een avondje uit zonder daarbij regels te overtreden of de deur uit te moeten. En dan is pokeren, roulette of een ander spel net zo leuk en interessant. Maar wedden op Esports, waar we het over hadden, is eveneens mogelijk!

Andere voorwaarden
De drie spelers die afwisselend namens Ajax uitkomen in de virtuele Eredivisie oftewel eDivisie, zijn Levy Frederique, Dani Hagebeuk en Finn Donderwinkel. Net als onze echte selectie staan ze onder contract, alleen zijn er natuurlijk compleet andere voorwaarden. Zo denk je bij een blessure eerder aan RSI in plaats van een kwetsuur aan de hamstring, en ziet de warming up er ook anders uit. Maar ook deze mannen dragen het Ajaxshirt met trots!

Ons digitale drietal
Van Internazionale is de ervaren Esporter Levy Frederique (27) overgekomen. Hij zette de Europese Play-offs voor de FIFA eWorld Cup afgelopen seizoen op zijn naam. Frederique geldt als een bekende naam in de wereld van de Esports. Dani Hagebeuk (24) sloot ook aan, hij was enkele jaren geleden nog medewerker bij Dierenpark Amersfoort voordat hij professioneel Esporter werd. In mei 2021 werd Finn Donderwinkel binnengehaald. Hij was de glansrijke winnaar van een soort talentenjacht onder gamers, de Ziggo eBattle – Ajax Next ePlayer.

De gamewereld
Voor mensen die niet bekend zijn met het gamen, is het leuk om zich er eens in te verdiepen, het is namelijk marketingtechnisch heel interessant voor voetbalclubs. Vandaar dat er zo nu en dan de nodige aandacht aan besteed wordt op de socials van Ajax. Vanzelfsprekend zal de gamewereld nooit het echte voetbal gaan vervangen, maar de technieken worden steeds beter en wie de beelden opzoekt, kan de games steeds minder van echt onderscheiden. Op de website van de eDivisie zijn alle ontwikkelingen bij te houden.

Ajax voorop
Dat Ajax al jaren geleden als één van de eerste Nederlandse clubs in deze materie is gedoken, wekt geen verbazing. De al genoemde marketingafdeling van de club heeft bewezen constant bovenop de nieuwste trends te zitten, zowel off- als online. De prima prestaties van ons eerste elftal in Europa zijn daarbij een fijn handvat, maar ook wanneer er even geen Champions League is, weten de tovenaars achter de schermen altijd wel vermakelijke content te creëren. Ajax loopt het liefst altijd voorop en gaat met haar tijd mee, zo veel is duidelijk.