De kassa rinkelt weer bij Ajax. De Amsterdamse club heeft een zeer lucratieve sponsordeal gesloten met het Amerikaanse Budweiser; het grootste biermerk ter wereld. De Johan Cruijff Arena zal de komende jaren dus ook dit merk gaan tappen, meldt De Telegraaf.
Ajax ontvangt 12 miljoen euro en is tot 2025 partner van de Amerikaanse biergigant, dat zich op de Europese markt gaat richten onder de naam ‘Bud’. Opvallend, want Heineken sponsort de Johan Cruijff Arena. Daarvoor is een oplossing verzonnen. Op de omgangen en in een aantal skyboxen wordt Heineken geschonken. In een ander deel van de skyboxen, de hospitality-zalen, de bestuurskamer, de tunnelclub en op De Toekomst wordt Bud getapt.
Nicolas Bartholomeeusen, algemeen directeur van Bierbrouwerij AB InBev Nederland, zegt tegen de ochtendkrant dat het geen toeval is dat Ajax de eerste Europese club is die een deal sluit met het biermerk. “Bud is in de Verenigde Staten al onlosmakelijk verbonden met sportbeleving. Ajax staat wereldwijd bekend om talent en creativiteit. Het gaat daarbij om het verwezenlijken van je dromen, dat staat dicht bij de merkwaarden van Bud.”
Forum: Ajax: Seizoen 2019/20 (Lid worden? Klik hier!)